Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
هتاکان به مقدسات اهل سنت به سختی مجازات شوند - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

هتاکان به مقدسات اهل سنت به سختی مجازات شوند

مولانا محمدحسین گرگیج با اشاره به هتاکی یک مداح در شبکه پنج سیما به مقدسات اهل سنت ضمن تشکر از واکنش نمایندگان مجلس، قوه قضائیه، صدا و سیما و علمای شیعه، خواستار تصویب قانون در خصوص برخورد و مجازات هتاکان به مقدسات دینی شدند._DSC0348

به گزارش پایگاه خبری دفتر شیخ التفسیر مولانا گرگیج، ایشان در فرازی از سخنان شان در مراسم اختتامیه سی و یکمین دوره ترجمه و تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش ضمن محکومیت توهین یک مداح به مقدسات اهل سنت گفتند: برخی مواقع افرادی به عنوان هنرپیشه، بازیگر، مسئول و مداح به اهل بیت و ازواج پیامبر (ص) توهین می کنند و به قول بزرگان چنین افرادی شواذ شیعه هستند؛ از نظر اهل سنت خداوند متعال از همه ازواج مطهرات رضایت خویش را اعلام کرده است.

مولانا گرگیج خاطرنشان ساختند: کسانی که به مقدسات اهل سنت اهانت می کنند مداح اهل بیت (رض) نیستند بلکه مداح شیطان هستند، افرادی که با یادگیری چند بیت شعر خود را مداح  معرفی می کنند بی سواد هستند که یک صفحه از قرآن را هم نمی توانند به درستی تلاوت کنند برادران شیعه ما هم نیز از چنین افرادی بری هستند.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر افزودند: امام جمعه محترم اردبیل گفته بودند این گونه افراد موهن به مقدسات اهل سنت شواذ هستند که برای هیچ بزرگی ارزش قائل نیستند چون هدفشان خدایی نیست، پیامبر (ص) و اهل بیت (رض) هرگز هتاک نبودند و افرادی که اهانت می کنند هیچ مناسبتی با آن بزرگان ندارند.

ایشان ضمن تشکر از مواضع نمایندگان اهل سنت تأکید کردند: از فراکسیون نمایندگان اهل سنت در مجلس شورای اسلامی که نامه اعتراضی نوشتند و خواستار اخراج مدیر شبکه پنج شدند تشکر می شود و نمایندگان اهل سنتی که این نامه را امضا نکردند و به صف معترضین نپیوستند باید از مردم حوزه های استحفاظی خود عذرخواهی کنند.

عالم سرشناس اهل سنت کشور ادامه دادند: نمایندگان مجلس مدافع حقوق مردم هستند که نخستین حقی که باید از آن دفاع کنند حقوق مذهبی است، از دکتر رحیمی نماینده تربت جام و تایباد تشکر ویژه دارم که بسیار شیوا و عالی در صحن علنی مجلس نسبت به این هتاکی واکنش نشان داد.

عضو مجمع فقهی اهل سنت کشور در ادامه از برخورد صدا و سیما و قوه قضائیه با عوامل این برنامه و مداح هتاک اظهار خرسندی کردند و گفتند: حرکت صحیح رییس سازمان صدا و سیما که مدیر شبکه پنج را از کار برکنار کرد جای تقدیر دارد و همچنین از قوه قضائیه نیز تشکر می شود که مداح هتاک را بازداشت کردند و درخواست اهل سنت است که این شخص باید به سختی مجازات شود تا درس عبرتی برای دیگران قرار گیرد.

مولانا گرگیج خواستار تصویب فتوای رهبری در خصوص عدم اهانت به مقدسات اهل سنت شدند و تصریح کردند: فتوای مقام معظم رهبری که توهین به مقدسات اهل سنت را جرم و حرام اعلام کردند باید به صورت قانون در مجلس تصویب شود، به تعبیر رهبر انقلاب، افرادی که به مقدسات اهل سنت اهانت می کنند شیعه انگلیسی هستند.

ایشان افزودند: افرادی که قصد تفرقه افکنی میان شیعه و سنی دارند مزدوران اجانب و یا جاهل هستند و قصد دارند اختلاف بیندازند و براندازی کنند، افراد هتاک به مقدسات اهل سنت باید مجازات شوند و نمایندگان مجلس قانونی وضع کنند که اهانت به مقدسات دینی جرم محسوب شود.

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در خاتمه ضمن تشکر از واکنش علمای شیعه پیرامون هتاکی اخیر مداح به مقدسات اهل سنت گفتند: از تمامی علمای شیعه همچون امام جمعه اردبیل و آیت الله نور مفیدی نماینده ولی فقیه در استان که نسبت به هتاکی اخیر مداح در شبکه پنج صدا و سیما واکنش نشان دادند تشکر می شود.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*