Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
هیچ یک از مدارس دینی اهل سنت ایران، ضد حکومت و ضد امنیت نیستند - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

هیچ یک از مدارس دینی اهل سنت ایران، ضد حکومت و ضد امنیت نیستند

مولانا محمدحسین گرگیج با اشاره به احضار چند روحانی اهل سنت مدرسه منبع العلوم کوه ون در سرباز استان سیستان و بلوچستان تاکید کردند هیچ یک از مدارس دینی اهل سنت در ایران ضد امنیت و ضد حکومت نیستند.photo_۲۰۱۹-۰۹-۰۶_۲۱-۱۸-۴۵

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ التفسیر مولانا گرگیج، ایشان در پایان خطبه های این هفته (15 شهریور 98) شهرستان آزادشهر گفتند: یکی از مسایلی که این هفته در سیستان و بلوچستان رخ داد این است که از طرف قوه قضاییه محکومیت هایی برای برخی علماء و طلبه ها صادر شد و برخی دیگر از مدرسین منبع العلوم کوه ون سرباز نیز احضار شدند که در فضای مجازی اعتراضاتی را به دنبال داشت.

امام جمعه اهل سنت شهرستان آزادشهر با بیان این که “هیچ یک از مدارس دینی اهل سنت ایران ضد امنیت و ضد حکومت نیستند” اظهار داشتند: هیچ کدام از مدارس دینی اهل سنت قصد ایجاد ناامنی در کشور را ندارند زیرا ایجاد ناامنی سودی جز نابودی شهروندان ندارد؛ کشورهایی که امروز با نا امنی مواجهند دچار مشکلات عدیده هستند و شهروندان شان یکدیگر را نابود می کنند.

عالم برجسته اهل سنت کشور افزودند: ناامنی برای هیچ فرد و گروهی سودی نخواهد داشت، سه نعمت امنیت، معیشت خوب و سلامت در یک کشور باید وجود داشته باشد و از ارکان مهم و اساسی برای شهروندان محسوب می گردد؛ لذا مسئولین امر باید همواره به فکر معیشت مردم باشند و امنیت و آرامش مردم را برقرار کنند.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش با تأکید بر حفظ وحدت و آرامش شهروندان بیان داشتند: ما از جزئیات این پرونده ها مطلع نیستیم اما می دانیم اگر طلبه ای اشتباهی مرتکب شود قطعاً به معنای براندازی حکومت نیست، اختلاف و درگیری بین دو گروه و دو قشر از جامعه سودی ندارد و ما دوست نداریم میان ما اختلاف و درگیری رخ دهد زیرا شهرندان شیعه و سُنی از دیرباز تا کنون در کنار یکدیگر مسالمت آمیز زندگی کرده اند.

*در مذهب اهل سنت مراسم عزاداری و سینه زنی مرسوم نیست

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر با اشاره به ایام شهادت امام حسین (رض) اظهار داشتند: اهل‌سنت نسبت به حضرت حسین و اهل‌بیت (رض) ارادت خاصی دارند و محبت اهل‌بیت پیامبر (ص) همواره در دل اهل‌سنت موج می‌زند، اگر به شناسنامه‌های شهروندان اهل‌سنت توجه کنید در بین‌شان نام‌هایی همچون علی، حسن، حسین، فاطمه و زینب مشاهده می‌شود که این موضوع بیان‌گر محبت عملی است، اهل‌سنت به این نام‌ها افتخار می‌کنند پس انصاف نیست که اهل‌سنت را نسبت به آنان بی‌تفاوت جلوه دهند و بگویند پیرو اهل‌بیت (رض) نیستند؛ اگر بنده اهل بیت (رض) را دوست نداشتم نام من محمدحسین نبود.

عضو مجمع فقهی اهل سنت کشور در ادامه به عقیده اهل سنت پیرامون برگزاری عزاداری و سینه زنی اشاره کردند و افزودند: اهل‌سنت برای هیچ‌ یک از بزرگان اسلام مراسم عزاداری برگزار نمی‌کنند لذا اگر مراسم خاصی برای آنان برگزار نکردند به ‌معنای عدم محبت شهروندان اهل سنت با اهل‌بیت (رض) نیست.

*قیام امام حسین (رض) برای برچیده شدن ظلم و تبعیض بود

مولانا گرگیج در فراز دیگری از اظهاراتشان در تبیین اهداف قیام امام حسین (رض) و حادثه کربلا اظهار داشتند: علت قیام حضرت حسین (رض) مبارزه با ظلم و تبعیض و احیای سنّت پیامبر (ص) بود، ما باید سیره و سنت پیامبر (ص) را دنبال کنیم و بر نمازها نیز پایبند باشیم.

ایشان افزودند: حضرت حسین (رض) در ظهر عاشورا از نماز جماعت غافل نشد و این بیان گر اهمیت نماز در اسلام است؛ ما باید به معروفات عمل کنیم و منکرات را کنار بگذاریم.

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در بخش دیگری از بیانات شان ضمن انتقاد از افزایش چاقوکِشی و نزاع های خیابانی از نیروهای انتظامی و امنیتی خواستند با اخلال گران امنیت و سارقان حرفه ای به شدت و بدون اغماض برخورد کنند.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*