Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
در راه دفاع از میهن با جان و مال ایستاده ایم - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

در راه دفاع از میهن با جان و مال ایستاده ایم

مولانا محمدحسین گرگیج با بیان این که ” تمامی اقشار و مذاهب در دفاع از میهن مشارکت داشتند” ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس خواستار مشارکت اقوام و مذاهب در منافع ملی و امور حکومتی کشور شدند.DSC01658

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ التفسیرمولانا گرگیج، ایشان در خطبه های امروز (29 شهریور 98) شهرستان آزادشهر با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس گفتند: در ورودی هر شهری تصویر  و بنر شهدا نصب شده است و این بیان گر این است که تمامی اقشار و مذاهب در دفاع از میهن مشارکت داشتند.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر تاکید کردند: همان گونه که در جنگ تحمیلی همه اقوام و مذاهب در دفاع از کشور سهیم بودند امروز نیز در تمامی امور کشوری و منافع ملی مشارکت داشته باشند و اگر در آینده خدای ناخواسته خطری کشورمان را تهدید کرد با جان و مال در راه دفاع از میهن ایستاده ایم و آن را افتخار می دانیم.

*جوانان برای کسب مدارج بالای علمی همت گمارند

عضو مجمع فقهی اهل سنت کشور با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید ضمن ترغیب والدین به تشویق فرزندان بر فراگیری علم اظهار داشتند: برای کسب تحصیل فرزندان خود همواره بکوشیم زیرا فرد بی سواد از حقوق اجتماعی، آگاهی کافی ندارد و این امر موجب تضییع حقوق دیگران می شود، امروز مدارک دیپلم و لیسانس اشباع شده اند لذا جوانان برای کسب مدارج بالای علمی همت گمارند.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش خطاب به والدین گفتند: ما به جای این که در دست فرزندان خود چاقو و ابزار جنگی قرار دهیم به آنان قلم هدیه دهیم تا علم بیاموزند تا از بزهکاری های اجتماعی فاصله بگیرند، به فرزندان خود، احسان و مسایل اخلاقی را بیاموزیم زیرا متاسفانه این روزها مشاهده می کنیم برای مسایل جزیی نزاع و قتل صورت می گیرد.

ایشان همچنین توصیه هایی به علمای جوان و دانشجویان داشتند و خطاب به آنان خاطرنشان ساختند: توصیه بنده به علمای جوان این است که در کنار علوم دینی، تحصیلات عالی دانشگاهی کسب کنند و همچنین دانشجویان علاوه بر کسب علوم روز، آموزه های اسلامی را فراگیرند؛ سواد از هر نوعی که باشد قابل ستایش است لذا ما باید فضیلت علم را درک کنیم.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر همچنین از ریش سفیدان اقوام و خیّرین خواستند که در خصوص تأمین تسهیلات برای دانش آموزان بی بضاعت مساعدت کنند.

*رزق حلال در نسل انسان تأثیرگذار است

مولانا گرگیج در بخش نخست خطبه های جمعه پس از تلاوت آیه 172 سوره بقره با تأکید بر کسب روزی حلال بیان داشتند: انسان باید به دنبال رزق حلال باشد تا نسل خوب و صالحی از خودش باقی بگذارد زیرا رزق حلال در نسل انسان تأثیر بسزایی دارد.

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش افزودند: اگر شخصی به دنبال رزق حلال باشد توفیق خدمت بیشتری پیدا می کند؛ رزق حلال باعث مقبولیت دعا می شود.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر در خاتمه مراسم نمازجمعه امروز ضمن محکومیت بازداشت و اِعمال فشار بر مسلمانان چین، از سازمان های حقوق بشری و کشورهای اسلامی خواستند تا تمهیدات جدی و لازم را برای مقابله با حکومت چین اتخاذ کنند.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*