Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
هیچ عالِم ربانی و حقانی مسلمان کُشی را جایز نمی داند - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

هیچ عالِم ربانی و حقانی مسلمان کُشی را جایز نمی داند

مولانا محمدحسین گرگیج با بیان اینکه “اقوام و مذاهب ایرانی باید اصالت خود را حفظ کنند” مسلمان کُشی ومقابل هم دیگر قرار گرفتن  را برای مسلمانان ناجایز دانستند و به صراحت گفتند که هیچ عالِمی چنین فتوایی  صادر نمی کند.IMG_5357

امام جمعه اهل سنت آزادشهردر فرازی از اظهاراتش در مراسم نمازجمعه(8 آبان 94) شهرستان آزادشهر، با اشاره به مذاکرات وین در خصوص بحران سوریه بیان داشتند: کشورهای حاضر در مذاکره بحران سوریه با عقل و فکر مسئله این کشور را حل کنند، کاش 5 سال پیش از این به فکر چنین مذاکراتی بودند تا ما شاهد ویرانی وکشته شدن مردم بی گناه در سوریه نبودیم، امریکا و روسیه برای ما معجزه نمی کنند، برخی انسان های بی مسئولیت معتقدند که هواپیماهای روسیه و امریکا در آنجا معجزه می کنند، قصد این متجاوزگران نابودی مسلمانان با بهانه های مختلف است.

ایشان ادامه دادند: از 500 نفر که بر اثر حملات هوایی روسیه کشته شده اند سیصد نفر زن و کودک بوده اند و آیا این معجزه امریکا و روسیه خبیث هست؟ جای تأسف است که به بهانه مبارزه با داعش بمب های بُشکه ای وخوشه ای را بر سر مردم سرازیر می کنند، آیا کودکان و زنان بی گناه، داعشی هستند؟ داعش، زایش چه کسی هست و مسبب آن چه کسی بود؟

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش، خطاب به کشورهای مذاکره کننده خاطرنشان نمودند: حرف مردم را بشنوند و در مذاکرات با تعقل و تفکر پیش روند، تعیین سرنوشت یک  کشور به دست خود مردم هست، هنگامی که مردم یک کشور حاکم خود را نمی خواهند سازمان های بین المللی و سایر کشورها به حرف مردم گوش فرا دهند و سرنوشت را به عهده خود مردم بگذارند، از یک حاکم شوم و منحوس نباید طرفداری شود.

عالِم برجسته اهل سنت استان گلستان در ادامه سخنانش با تأکید بر اینکه ” مسلمان نباید مسلمان بکُشد” بیان داشتند: هیچ عالِم ربانی و حقانی مسلمان کُشی را جایز نمی داند،کدام عالِم چنین اجازه ای را به کسی می دهد؟ ما چنین اجازه ای را به هیچ کسی نه در افغانستان و پاکستان و نه در عراق و سوریه وجاهای دیگرمی دهیم، مسلمان نباید مقابل یک مسلمان دیگر قرار بگیرد، این رنجی هست که ما آن را احساس می کنیم و می بینیم.

ایشان با اشاره به فتوای مولانا عبدالعزیز ملازاده در خصوص ناجایز دانستن درگیری بین مسلمانان یادآور شد: در زمان مولانا عبدالعزیز ملازاده در غرب ایران برخی مردم، معترض حکومت وقت شاهنشاهی بودند و تسلیم نمی شدند که حکومت در بلوچستان تقاضای تشکیل گروههای چریکی کرد و تعداد زیادی به ثبت نام رفتند تا با هموطنانمان بجنگند و مولانا در نمازجمعه فرمودند که هرکسی  با برادر دینی و هموطن خود در آنجا بجنگد اقامه نماز جنازه بر پیکرش جایز نیست و پس از آن مردم لباس های جنگی خود را در آوردند و منصرف شدند، قوم بلوچ چنین اصالتی داشتند که یک جمله عالِم ربانی خود را پذیرفتند.

عضو مجمع فقهی ایران با بیان اینکه “کسی حق ندارد مزدور اجانب شود” تصریح نمودند: باید همۀ اقوام ایرانی اصالت خود را حفظ کنند، مذهب فروش و دین فروش نباشند و تن به خود فروشی و وطن فروشی ندهند، کسی حق ندارند مزدور اجانب شوند و این عقیده ماهست، فتوای مولانا عبدالعزیز به قوۀ خود پابرجاست و علمای ربانی در هر جایی که مسلمانان با هم بجنگند صدور چنین فتوایی را جایز می دانند تا چنین مسایلی (برادرکُشی) رخ ندهد.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*