Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
دغدغۀ دینی اهل سنت مهمتر از دغدغه های مادی است - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

دغدغۀ دینی اهل سنت مهمتر از دغدغه های مادی است

شیخ التفسیر مولانا محمدحسین گرگیج با اشاره به حقوق و مزایای ملت ایران در کشور، مهمترین آنان را نیازهای مادی و معنوی خواندند و بر ضرورت برخورداری تمامی اقشار و مذاهب از حقوق مساوی تأکید نهادند.DSC_0091

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شیخ التفسیر مولانا گرگیج، خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر در فرازی از خطبه های امروز (14 اسفند 94) شهرستان آزادشهر خطاب به مسئولین خاطرنشان کردند: هر شخصی در کشور یک رأی دارد و همه در رأی دادن سهیم هستند و مشارکت داده می شوند، چه مسلمان و چه غیر مسلمان حق رأی دارند و این مساوات از نظر حق رأی در کشور حاکم هست، اگر در این مسئله برابر هستیم باید در سایر حقوق و مزایا نیز مساوی باشیم.

ایشان “مسایل عقیدتی وبرگزاری شعائر دینی” را یکی از بزرگترین دغدغۀ اهل سنت برشمردند و اظهار داشتند: بزرگترین دغدغه مردم ما مسایل دینی هستند، هنگامی که یک منطقه از نظر تسهیلات و خدمات رسانی عمومی نظیر آب و گاز محروم باشد مسئولین را زیر سؤال می بریم پس حق داریم در صورت عدم رسیدگی به خدمات مذهبی مسئولین مربوطه را تحت فشار قرار دهیم.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش با بیان اینکه ” برگزاری نماز جمعه و ساخت مساجد، سلیقه ای و امنیتی نشود” تصریح کردند:  در جایی که اهل سنت نیاز به برگزاری نماز جمعه و یا ساخت مسجد دارند باید با آنان همکاری کنند و برایشان مجوزصادر شود، دغدغۀ دینی اهل سنت مهمتر از دغدغه های مادی است، برگزاری نمازجمعه و ساخت مساجد، سلیقه ای و امنیتی نشوند.

*نمایندگان از هر قشر، مذهب و جناحی که هستند به فکر ملت باشند

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در ادامه، توصیه هایی به نمایندگان منتخب دهمین دوره مجلس شورای اسلامی داشتند و خطاب به آنان گفتند:  نمایندگان منتخب، وکیل مردم در مجلس هستند و باید از حقوق مادی و معنوی ملت دفاع کنند، نمایندگان از هر قشر، مذهب و جناحی که هستند به فکر ملت باشند، مجلس، محل درگیری نباشد بلکه با تفاهم مسایل را حل کنید.

عضو مجمع فقهی ایران درعین حال تأکید کردند: در وضع و نظارت بر اجرای قانون موظفید که حقوق تمامی اقشار و مذاهب را در نظر بگیرید، شیعه، سُنی، کلیمی، مسیحی و همچنین هموطنان زرتشتی در کشور دو نیاز مادی و معنوی دارند پس باید حقوق همگان رعایت شود.

مولانا گرگیج اضافه کردند: در خانۀ ملت ( مجلس شورای اسلامی) حقوقشان رعایت شود، طوری نشود که هرکسی به فکر منافع خودش باشد، ما امروز به نمایندگان منتخب تبریک نمی گوییم بلکه تبریک ما چهار سال دیگر می باشد که مردم، ثمرات و نتایج انتخاب خود را مشاهده کنند.

عالِم برجسته اهل سنت کشور، نگرش یک نماینده را “فرا قومی، فرا مذهبی و فراجناحی”  عنوان کردند و ابراز داشتند: نمایندگان منتخب به فکر همۀ مردم باشند و فعالیتشان صرفا مختص چند نفر نباشد، فرا قومی، فرا مذهبی و فراجناحی فکر و عمل کنند، خدمات فراگیر داشته باشند و به مشکلات مردم رسیدگی نمایند.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش با اشاره به خودکشی سه خواهر در پایتخت ضمن اظهار تأسف از این رویداد خاطرنشان کردند: در شهر تهران سه خواهر مجرد به دلیل مشکلات زندگی با هم دست به خودکشی می زنند، در وصیت نامۀ خود نسبت به وضعیت زندگیشان ابراز نارضایتی کرده بودند و خودکشی را بهترین راه حل دانسته اند، ما باید به فکر این گونه انسان ها باشیم.

ایشان رسیدگی به معضلات و چالشهای مردم بی بضاعت را یک وظیفه عمومی دانستند و بیان داشتند: معضلات و گرفتاری های مردم را باید از نزدیک نظاره کرد، همه مسئولیم و باید احساس مسئولیت داشته باشیم، هم بنده و همۀ کسانی که مسئولیت و مقامی دارند باید به فکر مردم باشند و به مشکلاتشان رسیدگی کنند.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر درخاتمۀ سخنانشان با توجه به فرا رسیدن هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، ضمن فراخوان عمومی جهت مشارکت در امر در ختکاری، حفظ منابع طبیعی و محیط زیست را ضروری خواندند.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*