Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
هرکسی که در امور داخلی سوریه دخالت کند با خسران روبرو می شود - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

هرکسی که در امور داخلی سوریه دخالت کند با خسران روبرو می شود

مولانا محمدحسین گرگیج ضمن ابراز خرسندی از عقب نشینی نظامی و شکست روسیه در سوریه، ضمن بی نتیجه خواندن بمباران سوریه، مسلمانان را به اتحاد و انسجام برای مقابله با توطئه های قدرت های شرق و غرب فراخواندند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شیخ التفسیر مولانا گرگیج، ایشان در فرازی از خطبه های جمعه(28 اسفند 94) شهرستان آزادشهر با اشاره به شکست اهداف و راهبردهای نظامی روسیه در سوریه اظهار داشتند: بنده پیش از این به روسیۀ روسیاه گوشزد کردم که بمباران سوریه نتیجه ای جز نابودی زنان و کودکان بیگناه در بر نخواهد داشت، ظلم نکنید که دامن گیر خودتان می شود، امروز خدا را سپاس می گوییم که این خرس قطب شمال با ذلت و خواری و بی نتیجه از سوریه خارج شد.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر در ادامه نیز توصیه هایی به سران غربی داشتند و خطاب به آنان تصریح کردند: نصیحت ما به غربی ها نیز اینست که از دخالت در امورسایر کشورها صرف نظر کنید، سوریه به افغانستان دوم برای روسیه تبدیل شد، همانطور که از افغانستان خوار و ذلیل بیرون رفت از سوریه نیز همانگونه خارج شد.

عضو مجمع فقهی ایران همچنین افزودند: مسلمانان از ببرهای کاغذی شرق و غرب هراس نداشته باشند، همت داشته باشید، چه امریکا، چه انگلیس، فرانسه، روسیه و رژیم صهیونیستی همه ذلیل هستند و انشاء الله با ذلت از کشورهای اسلامی خارج خواهند شد.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش ضمن بی نتیجه دانستن حملات روسیه به سوریه یادآور شدند: هنگامی که روسیه بمباران سوریه را آغاز کرد ما به آنها توصیه کردیم از حمله خودداری کنند، شما تروریسم را نابود نمی کنید زیرا از اوج آسمان شخص تروریست با غیر تروریست شناسایی نمی شود، از آغاز حملات روسیه تا کنون بیش از 1800 نفر بیگناه اعم از زن و کودک جان خود را از دست داده اند، آیا همه این افراد تروریست بودند؟!

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر با تأکید بر این موضوع که ” مردم هر سرزمینی باید امور کشورشان در دستان خودشان باشد” خطاب به مداخله کنندگان در امور داخلی این کشور خاطرنشان کردند: سوریه را به ملتشان واگذار کنید که مردم خودشان تصمیم بگیرند وهیچ کسی در آنجا دخالت نکند، هرکسی که در امور داخلی سوریه دخالت کند با خسران روبرو می شود.

عالِم برجسته اهل سنت کشور، تنها راه برون رفت از بحران کنونی برخی کشورهای اسلامی را “اتحاد و انسجام مسلمانان” عنوان کردند و ابراز داشتند: خداوند متعال همۀ کسانی که در امور داخلی کشورهای اسلامی دخالت دارند، خونریزی می کنند و زیرساخت های این کشورها را نابود می سازند را نیست و نابود گرداند، اگر مسلمان واقعی باشیم و همت کنیم کفار ذلیل و خوار می شوند.

ایشان در عین حال تأکید کردند: مسلمانان نباید از اسلام فاصله بگیرند بلکه به مبانی آن پایبند باشند، روسیه همانند فیل های ساز نواز هست که اگر به او پول ندهید برای شما ساز نمی زند، تا زمانی که جیب روسیه را پُر کنید برایتان ساز می زند، اگر مسلمانان متحد شوند و صفات اسلامی را در وجود خود بپرورانند هیچ قدرتی توانایی مقابله با آنها را نخواهد داشت.

*مردم گلستان مسافرین نوروزی را به شایستگی تکریم کنند

مولانا گرگیج در بخش دیگری از سخنانشان با توجه به فرا رسیدن تعطیلات سال نو و سفرهای نوروزی خطاب به هموطنان نکات و توصیه هایی را یادآور شدند و گفتند: توصیه بنده به مسافرین محترم نوروزی اینست که به مقررات راهنمایی و رانندگی پایبند باشند تا از حوادث و خسارت های جبران ناپذیر جلوگیری شود.

ایشان ادامه دادند: زنان هموطن نیز شئونات اسلامی را در نظر بگیرند، زنان ایران باستان همواره حجاب داشته اند و پوشش مناسب، پیش از اسلام در میانشان مرسوم بوده است، همچنین محیط زیست را نیز حفظ کنیم، تخریب محیط زیست یک امر ناپسند است.

عضو مجمع فقهی ایران با تأکید بر رعایت حقوق شهروندی خطاب به مسافران نوروزی بیان داشتند: به خاطر گرفتن یک عکس یادگاری به زراعت و باغ های مردم  که با تلاش زیادی حاصل شده است آسیب نرسانید.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر در پایان این بخش از اظهاراتشان از مردم استان گلستان خواستند که با مسافران نوروزی احسان و اکرام داشته باشند که با خاطره ای شیرین از استان خارج شوند.

*سفیران پیامبر(ص)، اسلام واقعی را به دنیا معرفی کردند

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در ابتدای خطبه های امروز شهرستان آزادشهر و در آخرین بخش از تحلیل و بررسی سیرت نبوی (ص) پس از تلاوت آیه 69 سوره عنکبوت(وَالَّذِينَ جَاهَدُوا فِينَا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنَا وَإِنَّ اللهَ لَمَعَ المُحْسِنِينَ) بیان داشتند: مسلمانان صدر اسلام دوبار به حبشه هجرت نمودند که اولین آن به سرپرستی حضرت عثمان (رض) و دومین آن که تعداد 83 نفر بودند به سرکردگی جعفر طیار (رض) پسرعموی پیامبر(ص) بود، هنگامی که مشرکین از این مسئله آگاهی پیدا کردند دسیسه هایی را در راستای تخریب مهاجرین برنامه ریزی کردند.

ایشان در تشریح و تبیین دسیسه های مشرکین و همچنین نحوه ایمان آوردن پادشاه حبشه یادآور شدند: دو نفر از مشرکین به همراه هدایای نفیسی به سمت حبشه روانه شدند، هدایا را به وزرا و نزدیکان پادشاه حبشه اهدا کردند و اظهار داشتند که مسلمانان از آیینشان خارج گردیده و همچنین دین مسیحیت را نمی پذیرند و آیین جدیدی را شکل داده اند.

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش افزودند: آنها (مشرکین مکه)وانمود کردند که برای جلوگیری از هر گونه تخریب و به آشوب کشیدن حبشه توسط مهاجرین برای باز گرداندن آنان آمده اند، وزرا و روحانیون این گزارش را به پادشاه رساندند که نَجاشی ضمن رد پیشنهادشان خواستار مذاکره و گفتگوی مستقیم با مسلمانان شد.

مولانا گرگیج در ادامه خاطرنشان کردند: مسلمانان در جلسه مشورتی خود تصمیم گرفتند تا اسلام حقیقی را معرفی کنند و جعفر طیار (رض) را به عنوان سخنگویشان انتخاب نمودند، جعفر طیار (رض) در پاسخ به ادعای اول مشرکین گفت ما هیچ گونه ظلم و یا سرقتی در حق مشرکین انجام نداده ایم و بَرده آنها هم نیستیم که بخواهند ما را بازگردانند و علت مهاجرت ما ظلم خودشان بوده است.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر در بیان دومین ادعای باطل مشرکین مبنی بر “گستاخی مسلمانان نسبت به مریم مقدس و عیسی(ع)” اظهار داشتند: مشرکین سپس ادعای دیگری را به میان آوردند و گفتند که مسلمانان نسبت به مریم مقدس و عیسی (ع) گستاخی کرده اند که نجاشی از مسلمانان خواست تا عقیده شان را نسبت به مریم و عیسی(ع) بیان کنند، جعفر طیار (رض) با صوت دلنشینش آیات 16 تا 26 و همچنین 30 تا 33سوره مریم  را تلاوت کردند.

ایشان اضافه کردند: پس از تلاوت آیات الهی، نجاشی و اطرافیانش تحت تأثیر قرار گرفتند و پادشاه حبشه ضمن ایمان آوردن گفت که این آیات با آیاتی که بر عیسی (ع) نازل شده است هیچ تفاوتی ندارد، جعفر طیار(رض) سپس از دوران جاهلیت و رسومات باطل پیش از اسلام در میان خودشان گفتند و فرمودند که پیامبر (ص) ضمن رد این اعتقادات آن ها را به صداقت، یکتا پرستی و انجام عمل صالح دعوت کرده است.

عضو مجمع فقهی ایران با بیان اینکه “سفیران پیامبر (ص)، اسلام واقعی را به تمام دنیا معرفی کردند” گفتند:  معرفی اسلام واقعی توسط سفیران پیامبر(ص) سبب تحت تأثیر قرار گرفتن مخاطبین و ایمان آوردنشان در سراسر دنیا شد، متأسفانه امروز سفیران مسلمان نه تنها دیگران را تحت تأثیر قرار نمی دهند بلکه خودشان متأثر از آداب و رسوم غرب می شوند، امروز آوارگان و مهاجرین مسلمانی که در پشت سیم های خاردار گرفتارند می توانند سفیران اسلام باشند و اسلام واقعی را به دنیا معرفی کنند.

ایشان در خاتمه خطبه های امروز با اشاره به حادثه رانندگی شب گذشته و کشته و مجروح شدن تعدادی از طلاب بدرالعلوم شهرستان زاهدان، برای شخص متوفی طلب مغفرت نمودند و همچنین برای مجروحین شفای عاجل را از خداوند متعال خواستار شدند.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*