Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
دیدار مولانا گرگیج با خانواده معلم فداکار بلوچ " حمیدرضا گنگوزهی" - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

دیدار مولانا گرگیج با خانواده معلم فداکار بلوچ ” حمیدرضا گنگوزهی”

شیخ التفسیر مولانا محمد حسین گرگیج درآخرین روز سفر خود به استان سیستان و بلوچستان به شهرستان خاش رفتند و با خانواده شهید “حمیدرضا گنگوزهی” معلم فداکار بلوچ دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شیخ التفسیر مولانا گرگیج، ایشان با حضور در منزل شهید حمیدرضا گنگوزهی که در روستای گزو شهرستان خاش واقع است، مراتب همدردی خود را به بازماندگان ابراز نمودند.

این دیدار پیش از ظهر امروز (23 فروردین 95) به منظور تقدیر و تجلیل از عمل شایسته معلم شجاع و همچنین دلجویی از خانواده معلم فداکار بلوچ ” شهید حمیدرضا گنگوزهی” صورت گرفت.

عبدالرئوف شهنوازی دیگر معلم مصدوم این حادثه و همکار حمیدرضا نیز در این جلسه حضور داشت، ایشان در ابتدای این دیدار گزارشی مختصر از صحنه حادثه را برای مولانا بازگو کردند.

در ادامه این گفتگو، شیخ التفسیر مولانا گرگیج طی سخنانی ضمن تحسین وتجلیل از ایثار معلم فداکار ” حمیدرضا گنگوزهی” اظهار داشتند: ابتدا این مصیبت را به خانواده مرحوم تسلیت عرض می کنم و همچنین برای عبدالرئوف شهنوازی شفای عاجل را از خداوند متعال خواستارم، در حقیقت ایشان (عبدالرئوف) شهید زنده هستند.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش خطاب به بازماندگان معلم ایثارگر خاطرنشان کردند: شهید حمیدرضا گنگوزهی فقط فرزند این خانواده نیست بلکه متعلق به همه مردم ایران است و همه ما داغدار این مصیبت هستیم.

عضو مجمع فقهی ایران، شجاعت و دلیری حمیدرضا گنگوزهی را درس بزرگی برای جامعه خواندند و بیان داشتند: ایثار و فداکاری حمیدرضا گنگوزهی به ما آموخت که مسلمانان و قوم بلوچ درس ایثار و گذشت بیاموزند نه اینکه برادر خود را با اسلحه به قتل برسانند.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر افزودند: هفته گذشته شخصی در شهرستان خاش  و آن هم در مسجد ترور شد و از سویی دیگر، معلمی به خاطر نجات جان انسان ها به کام مرگ می رود، آن شخص (قاتل) و معلم فداکار هر دو انسان هستند با این تفاوت که یکی درصدد کُشتن دیگران هست و دیگری هم جان خود را به خاطر نجات دیگران از دست می دهد.

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در ادامه خطاب به قوم بلوچ توصیه کردند: کُشتن برادر و بیوه کردن زنان کمال نیست بلکه کمال در اینست که جان دیگران را نجات دهیم، گذشت و ایثار را پیشه کنیم، مسایل و اختلافات طایفه ای را کنار بگذاریم و متحد و یکپارچه شویم تا بر مشکلات پیروز شویم، باید حمیدرضا را الگوی خود قرار دهیم، علماء و ریش سفیدان موظفند در راستای حل اختلافات سعی و تلاش کنند.

مولانا گرگیج با تأکید بر بلوچ بودن معلم فداکار بار دیگرتصریح کردند: حمیدرضا بلوچ، ریگی، گنگوزهی و از منطقه بلوچستان است پس نباید افتخار ما به نام سیستانی ثبت شود، ما نژادپرست نیستیم اما ظلم را هم نمی پذیریم، مصادره کردن افتخار قوم بلوچ ظلم به حساب می آید.

ایشان ادامه دادند: ما اشغالگر و مهاجم نیستیم و همچنین به هیچ بیگانه ای اجازه تهاجم به خاک خودمان را نخواهیم داد، از بلوچ چهره شایسته ای به دنیا نشان دهید، اهل سنت ایران مرزبانان کشورهستند.

مدیر دارالعلوم فاورقیه گالیکش افزودند: یاد و خاطره حمیدرضا باید در کتب درسی به نام بلوچ و اهل سنت ثبت شود و نباید افتخارمان مصادره شود، برخی افراد قصد دارند نام بلوچستان را حذف کنند که بنده به این موضوع حساسیت دارم، این حادثه و همچنین وقوع زلزله 8 ریشتری بدون تلفات چند سال پیش به امر خداوند نام بلوچستان را در تاریخ ثبت کرد.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر با اشاره به محرومیت های استان خطاب به مسئولین گفتند: محرومیت سیستان و بلوچستان را در نظر بگیرید، چرا جاده های این مناطق مانند همین مسیر از وجود پل برخوردار نیستند؟! نزدیک به هزار مدرسه خشتی، کپری و حتی بدون سقف در کشور است که بلوچستان بیشترین آمار این نوع مدارس را دارد.

مولانا گرگیج همچنین رفع مشکلات معیشتی خانواده گنگوزهی توسط دولت و مردم را خواستار شدند و بیان داشتند: مشکلات مادی این خانواده که اکنون یک خانم جوان بیوه و دو کودک بی سرپرست بردوش آنان هست باید حل گردد، ما نخست از دولت و سپس از مردم انتظار داریم مشکلات معیشتی و اقتصادی این خانواده کم بضاعت را حل نمایند و طبق قانون باید یکی از اعضای اصلی خانواده به جای آنمرحوم در آموزش و پرورش استخدام شود.

عضو مجمع فقهی ایران، تحت پوشش قرار گرفتن این خانواده در بنیاد شهید و امور ایثارگران را دیگر خواسته علماء و مردم بلوچ عنوان کردند و از مسئولین ذیربط تقاضا کردند تا به این خواسته مشروع جامه عمل بپوشانند.

گفتنیست در این سفر، علی کُرد منتخب مردم شهرستان خاش، امام جمعه اهل سنت آزادشهر را همراهی کردند، ایشان ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی با خانواده معلم فداکار، خدمت مولانا گرگیج خیر مقدم عرض نمودند و حضور ایشان در منطقه را مایه خیر و برکت دانستند.

در پایان این نشست همچنین پدر و برادر حمیدرضا گزارشی کوتاه از مشکلات زندگی خود را برای مولانا تشریح کردند.

شایان ذکر است مولانا گرگیج پیش از این دیدار با حضور در منزل عبدالعزیز کُردی تمندانی که جمعه گذشته در مسجد قبا (شهرستان خاش) توسط عوامل ناشناخته ترور شد ضمن دلجویی و عرض تسلیت به بازماندگان، خواهان پیگیری این واقعه از سوی مسئولین قضایی شد، ایشان همچنین محل حادثه را از نزددیک مشاهده کردند.DSC_0770DSC_0590 DSC_0701 DSC_0673 DSC_0587DSC_0699DSC_0684DSC_0593

 

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*