Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
مولانا گرگیج خواهان محاکمه قاتل دختر خردسال افغان شدند - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

مولانا گرگیج خواهان محاکمه قاتل دختر خردسال افغان شدند

مولانا محمد حسین گرگیج با بیان اینکه ” اگر شخصی مرتکب جنایت شد به حساب یک ملت و دولت گذاشته نشود” ضمن اظهار تأسف از حادثه تجاوز و قتل دختر مهاجر افغانی از دولت و قوه قضاییه کشور خواستند تا این مسئله را بدون تبعیض و اغماض پیگیری کنند.IMG_5919

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شیخ التفسیر مولانا گرگیج، ایشان در بخشی از خطبه های امروز( 3 اردیبهشت 95) شهرستان آزادشهر با اشاره به حادثه اخیر قتل یک دختر خردسال افغان در ورامین خاطرنشان کردند: این هفته حادثه ای در ورامین رخ داد که دختر شش ساله تبعه افغانی مورد تجاوز قرار گرفت و سپس به قتل رسید، ما باید با مهاجرین عزیز با مهربانی برخورد داشته باشیم و با آغوش باز آنان را بپذیریم.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر با بیان اینکه “نباید مهاجرین مورد تحقیر و تبعیض قرار بگیرند” افزودند: این حادثه، بازتاب گسترده ای درفضای مجازی داشت، مسئولین استان تهران از خانواده دختر خردسال دلجویی کردند که این کار بسیار خوبی بود، این جنایت وابسته به دولت و ملت ایران نیست.

مولانا گرگیج ضمن محکومیت این جنایت و ابراز همدردی با بازماندگان ادامه دادند: اگر شخصی مرتکب جنایت شد به حساب یک ملت و دولت گذاشته نشود، در هر قومی ، شخص ویا اشخاصی جانی هست که مرتکب خطا می شود پس نباید آن را به حساب همه نوشت، ما ضمن ابراز همدردی با بازماندگان، این مسئله را محکوم می کنیم.

عضو مجمع فقهی ایران پیگیری این حادثه از سوی دولت و قوه قضاییه “بدون تبعیض و اغماض” را خواستار شدند و بیان داشتند: این مسئله باید از طریق قوه قضاییه کشور بدون تبعیض و اغماض پیگیری شود و مجرم باید مجازات شود مگر اینکه خانواده مقتول رضایت دهند، طبق گزارش ها جوانی که مرتکب چنین جنایتی شده است 17 سال داشته است از نظر فقهی کتب شیعه و سُنی، سن بلوغ پسر حدأقل 12 و حدأکثر 18 سال است و فردی که مرتکب عمل تجاوز شده است قطعا به بلوغ جنسی رسیده است.

ایشان در عین حال تأکید کردند: ما از عموم مردم عزیز افغان به خاطر رخ دادن چنین حادثه دلخراشی عذرخواهی می کنیم و کاش چنین جنایتی به نام ما ثبت نمی شد، این مسئله برای ما بسیار سنگین بود، دولت و قوه قضیه به طور جد پیگیر این قضیه باشند و مجرم را مطابق قانون مجازات کنند.

*مسلمانان باید از تمامیت ارضی خود دفاع کنند

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در ادامه سخنانش با توجه به ضمیمه کردن بلندی های جولان به فلسطین اشغالی توسط رژیم صهیونیستی یاد آور شدند: مستکبران دنیا 60 سال پیش رژیم جنایتکاری را در منطقه خاورمیانه حاکم کردند و صهیونیست هایی که در سایر نقاط دنیا جایی نداشتند در قلب خاورمیانه مسلط کردند.

ایشان در ادامه بیان داشتند: در جنگ شش روزه اعراب، بلندی های جولان به تصرف رژیم صهیونیستی درآمد، بلندی های جولان یکی از مناطق مهم استراتژیکی هست که به سوریه مشرف است و تا زمانی که این سرزمین در اختیار رژیم صهیونیستی باشد کاری از دست مسلمانان برنمی آید.

مولانا گرگیج، پیوست بلندی های جولان به فلسطین اشغالی توسط رژیم صهیونیستی را ناشی از بی کفایتی سران حکومت سوریه دانستند و خاطرنشان کردند: در طول اشغال 50 ساله بلندی های جولان، نه حافظ اسد و نه فرزندش عکس العملی نسبت به این موضوع نشان ندادند و این مسئله ناشی از بی کفایتی آنان هست که دشمن در خاکش برای خود سنگر بسازد و آن ها بی تفاوت باشند، همیشه صحبت از اینست که حکومت سوریه در نوک پیکان قرار گرفته و با رژیم صهیونیستی در جنگ می باشد ولی تا کنون یک گلوله هم به سمتشان شلیک نشده است و حتی اگر این کار را انجام داده اند نتیجه بخش نبوده است.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر همچنین اضافه کردند: در این هفته نتانیاهو کابینه جدیدش را در بلندی های جولان تشکیل داد و این بدین معناست که این بلندی ها برای همیشه متعلق به ماست، سران کشورهای اسلامی و مسلمانان کجا هستند که رژیم صهیونیستی با کمال گستاخی بلندی های جولان را به تسخیر خود درآورده است.

ایشان با تأکید بر بیداری اسلامی خطاب به سران کشورهای اسلامی و مسلمانان اظهار داشتند: مسلمانان نباید چنین اجازه ای به آن ها بدهند، امروز مسلمانان به جان هم افتاده اند و ارتش سوریه  ملت خودش را به ظن مبارزه با تروریسم بمباران می کند، ما همه با تروریسم مخالفیم و خداوند متعال همه تروریست ها را نابود گرداند.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش افزودند: وقتی که ما با خودمان در جنگ هستیم رژیم صهیونیستی کمال استفاده را از اختلافاتمان می برد و سرزمین های ما را مصادره می کند، حکومت ها و مسلمانان بی تفاوت و ساکت نباشند و باید از تمامیت ارضی خود دفاع کنند.

* عکس بنده به معنای حمایتم از کاندید خاص نیست

عالم برجسته اهل سنت کشور در بخش دیگری از خطبه های این هفته با اشاره به نزدیک شدن دور دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ضمن فراخوان آحاد ملت جهت مشارکت در این انتخابات گفتند:  هفته آینده در برخی از شهرهای کشور، دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می شود، شرکت گسترده داشته باشید تا انتخابات به خوبی برگزار گردد و تکلیف کرسی های باقی مانده مجلس هم مشخص شود، برخی از طرفداران کاندیدها در سطح استان، عکس بنده را به منظور حمایتم از آن کاندید در فضای مجازی منتشر کرده اند.

ایشان ادامه دادند: شخصی که کاندید هست به مقررات مربوط به انتخابات آگاهی دارد که هیچ یک از ائمه جمعه نمی توانند مستقیما از کاندیدی حمایت خاص کنند اما برخی عکس های بنده را به منظور حمایت در فضای مجازی منتشر کرده اند که مردم به وی رأی بدهند.

عضو مجمع فقهی ایران با تأکید بر این مطلب که “عکس بنده به معنای حمایتم از کاندید خاص نیست” تصریح کردند: همه عزیزان در کنار بنده عکس می گیرند و در بعض موارد از این عکس ها سوء استفاده می شود، اگر ما از شخص خاصی حمایت کنیم در پایگاه رسمی خود چنین موضوعی را منتشر می کنیم و مسئولیت آن هم با خودمان هست، در غیر اینصورت انتشار چنین مطالبی به نقل از بنده در جای دیگری مورد تأییدم  نیست.

مولانا گرگیج ضمن تکذیب هرگونه حمایت از کاندید خاص در طول انتخابات ادوار مختلف ابراز داشتند: ما همیشه مردم را به پای صندوق های رأی دعوت می کنیم و می خواهیم که خودشان شخص اصلح و انفع را انتخاب کنند، ما دعاگوی همه دوستان هستیم، اگر مطلبی در سایت و یا تلگرام رسمی ما منتشر نشد قطعا بدانید دروغی هست که آن را به ما نسبت داده اند.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر در پایان اظهاراتشان با توجه به بیانیه اخیر سازمان یونسکو مبنی بر اسلامی بودن مسجدالاقصی و نداشتن تاریخچه یهودی از این موضوع اظهار خرسندی کردند و مسجد الاقصی را متعلق به مسلمانان دانستند.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*