Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
مأموران نیروی انتظامی چشم و بازوی کشور هستند - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

مأموران نیروی انتظامی چشم و بازوی کشور هستند

مولانا محمدحسین گرگیج، حوادث اخیر شهرستان خاش که منجر به شهادت چند تن از مأموران نیروی انتظامی شد را محکوم کردند و به چالش کشیدن منطقه و ایجاد نا امنی را به ضرر کشور دانستند.DSC_0355

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شیخ التفسیر مولانا گرگیج، ایشان در بخشی از خطبه های جمعه(10 اردیبهشت 95) شهرستان آزادشهر ضمن اظهار تأسف از شهادت چند تن از مأموران انتظامی در خاش و ابراز همدردی با بازماندگان خاطرنشان کردند: ما نا امنی را دردنیا نمی پسندیم چه برسد به اینکه در نقطه ای از کشورمان چنین اتفاقی رخ دهد، امنیت یکی از نعمت های الهی است و همواره خواهان امنیت هستیم، نبود امنیت در عبادت اختلال ایجاد می کند.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر با بیان این مطلب که “مأموران نیروی انتظامی چشم و بازوی کشور هستند” تصریح کردند: مأموران انتظامی  نباید در سر بازرسی ها مورد حمله قرار گیرند، افرادی که به مأموران حمله می کنند از دید ما محکوم هستند، همچنین از مأموران نیروی انتظامی می خواهیم که پس از دست دادن همکارانشان با مردم عادی رفتار مناسبی داشته باشند.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش به چالش کشیدن منطقه و ایجاد نا امنی را به ضرر کشور دانستند و بیان داشتند: برخی افراد قصد دارند منطقه را به چالش بکشانند و ناامنی ایجاد کنند پس نباید از روی احساسات با مردم رفتار کنیم، مأموران انتظامی با مردمی که در بیمارستان بستری هستند برخورد مناسب داشته باشند زیرا چنین مسایلی پسندیده نیستند.

مولانا گرگیج ضمن توصیه بر خونسردی مأموران انتظامی در برخورد با مردم عادی خطاب به آنان تأکید کردند: انتقام شخصی از افراد نادرست است، پیامبر (ص) و حضرت علی (رض) هرگز از فردی انتقام شخصی نگرفتند و احساساتی نشدند، علماء، قُضات و مأموران موظفند که با مردم به درستی رفتار کنند و نباید از روی احساسات با آنان برخورد نمایند.

ایشان اضافه کردند: هر شخصی که مجرم است باید مطابق قانون کشور با وی برخورد شود، مأموران نیروی انتظامی در برخورد با مردم عادی، خونسردی خود را حفظ نمایند و افراد بی گناه را مورد تعرض و آزار قرار ندهند.

*با بمباران و کشتن مردم بیگناه، کشور آباد نمی شود

عالم برجسته اهل سنت کشور در ادامه با اشاره به جریان مذاکرات صلح در کشورهای سوریه و یمن خاطرنشان کردند:  در دو کشور سوریه و یمن مذاکرات صلح در جریان است و در حین مذاکرات ما شاهد بمباران مردم بیگناه هستیم، در همین هفته نزدیک به 60 نفر در حلب اعم از زن و کودک کشته شدند.

مولانا گرگیج با تأکید بر حضور تمام جناح ها بر سر میز مذاکره خطاب به سران این کشورها توصیه کردند:  بنده به حکام این کشورها گوشزد می کنم با بمباران و کٌشتن مردم بیگناه، کشور آباد نمی شود بلکه روز به روز به سمت نابودی می رود، همه جناح ها باید بر سر میز مذاکره بنیشنند و قدرت را به طور مساوی تقسیم کنند تا همه گروهها در قدرت سهیم شوند.

*نماز گزاران وارثان بهشت هستند

شیخ التفسیر مولانا محمدحسین گرگیج در بخش نخست خطبه های امروز با توجه به اهمیت فریضه نماز پس از تلاوت آیات 9 تا 11 سوره مؤمنون(وَ الَّذينَ هُمْ عَلي‏ صَلَواتِهِمْ يُحافِظُونَ9أُولئِکَ هُمُ الْوارِثُونَ10الَّذينَ يَرِثُونَ الْفِرْدَوْسَ هُمْ فيها خالِدُونَ) فرمودند: نماز عبادتی است که همه انبیاء بدان پایبند بوده اند، نماز حکم بسیار مهمی است که ذکر آن 33 مرتبه به همراه زکات و حدود 60 بار به تنهایی در قرآن مورد اشاره قرار گرفته است، نماز واسطه بزرگی بین خالق و مخلوق است.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش با تأکید بر این مطلب که ” نماز معراج مؤمن است” افزودند: هر مؤمنی که قصد سخن گفتن با خدا را دارد نماز بخواند، خداوند بر نماز صبح تأکید فراوان دارند ولی متأسفانه این روزها از سوی عوام و خواص در مورد این مسئله کوتاهی صورت گرفته است.( إنّ القرآن الفجر کان مشهوداً)

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر، محافظت از نماز را یکی از صفات مؤمنین دانستند و خاطرنشان کردند:  محافظت کردن بدین معناست که نماز را با جماعت و طبق شریعت و روش پیامبر (ص) ادا کنیم، فرق بین مؤمن وغیر مؤمن پایبندی بر نماز است، نماز کد ملی یک مسلمان است پس اگر قصد داریم هویتمان حفظ شود باید بر نماز پایبند باشیم.

عضو مجمع فقهی ایران  در مورد اهمیت و جایگاه نماز در بین انسان ها گفتند:  انسان ها در خصوص پایبندی بر نماز به چهار گروه تقسیم می شوند، گروه اول عملا و عقیدتا نماز را قبول ندارند و دیگران را نسبت به این عمل نهی می کنند.

ایشان افزودند: گروه دوم منکر نماز نیستند ولی در ادای آن کوتاهی دارند، خداوند درسوره مریم در مورد این گونه افراد می فرمایند که اولین گناه آن ها ترک نماز و پیروی از شهوات بود، (فخلف من بعدهم خلف أضاعوا الصلاة واتبعوا الشهوات) در هر جامعه ای که فریضه نماز ترک شود منکرات در آنجا گسترش می یابد.

مولانا گرگیج در تشریح خصوصیات گروه سوم و چهارم در خصوص پایبندی بر نماز اظهار داشتند: گروه سوم از نماز غفلت دارند، در وقت فراغت نماز را اقامه می کنند و هنگام سرگرمی از نمازغافل هستند، گروه چهارم افرادی هستند که مؤمنان خالص هستند و با خضوع و خشوع نماز را ادا می کنند.

ایشان با اشاره به اهمیت نماز جماعت در دین اسلام خاطرنشان کردند: خداوند متعال در هنگام جنگ از نماز با جماعت صرف نظر نکرده است، ما باید به نماز جماعت پایبند باشیم زیرا از اهمیت خاصی برخوردار است، هر مؤمنی که تا چهل روز به تکبیر اولی جماعت برسد دو برائت نامه دریافت می کند که یکی بری بودن از نفاق و دومی آزادی از آتش دوزخ است.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر ضمن تأکید بر پایبندی به نماز خطاب به حضار توصیه نمودند:  ما باید قبل از مرگ نماز بخوانیم زیرا پس از مرگ قادر به ادای آن نیستیم، اعمال اسلامی بسیار آسان هستند در صورتی که به آن ها پایبند باشیم، روز قیامت اولین پرسش از نماز است و نماز گزاران وارثان بهشت هستند.

 

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*