Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
اهل سنت محب و دوستدار حضرت علی (رض) و اولادشان هستند - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

اهل سنت محب و دوستدار حضرت علی (رض) و اولادشان هستند

مولانا محمدحسین گرگیج با بیان این مطلب که ” محبت حضرت علی و اولادش در دل اهل سنت موج می زند” هرگونه تبلیغات سوء، مبنی بر دشمنی اهل سنت با حضرت علی (رض) را ظلم بزرگی در حق اهل سنت عنوان کردند.DSC_0043

 

به گزارش پایگاه خبری شیخ التفسیرمولانا گرگیج، ایشان در بخشی از خطبه های جمعه ( 4 تیر 95) با اشاره به ایام شهادت خلیفه چهارم مسلمانان حضرت علی (رض)خاطرنشان کردند: حضرت علی (رض) شخصیتی هست که همه مسلمانان دنیا ایشان را دوست دارند، هیچ یک از مذاهب چهارگانه اهل سنت و حتی گروههای سلفی، حضرت علی (رض) را به بدی یاد نمی کنند زیرا آنحضرت (رض) جزو سلف صالح هستند.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر با تأکید بر اینکه “در کتب اهل سنت فضایل حضرت علی(رض) بیشتر از سایر خلفا ذکر شده است” افزودند: اهل سنت دوستدار علی (رض) و اولادشان هستند همه آنها قابل احترامند، افرادی که اهل سنت را دشمن حضرت علی (رض) می دانند آگاه باشند که ظلم مضاعفی در حق مان می کنند، محبت حضرت علی و اولادش در دل اهل سنت موج می زند.

مولانا گرگیج خاطرنشان کردند: آیا ممکن است اهل سنت که پیرو پیامبر(ص) هستند پسرعموی آنحضرت (ص) را که در خانه ایشان رشد کرده است را قبول نداشته باشند، حضرت علی (رض) داماد پیامبر (ص) و جزو خلفای راشدین و عشره مبشره هست و این غیرممکن است که یک سُنی حضرت علی (رض) را قبول نداشته باشد و نپذیرد.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش دوستی اهل سنت با حضرت علی (رض) را درمحبت قلبی و پیروی از سیره آنان عنوان کردند و تأکید داشتند: اهل سنت محبت حضرت علی و اهل بیتش را دارند و پیروی از سیرت آن ها را جزو برنامه های دینی خود می دانند، برخی ها اعتراض دارند که اگر اهل سنت مدعی اند که ایشان را دوست دارند و محبتشان در دل وجود دارد پس چرا برای این بزرگواران مراسم جشن تولد و عزا برگزار نمی کنند؟!

عضو مجمع فقهی ایران ادامه دادند: ما اهل سنت چنین اعتقاداتی نداریم، برای هیچ یک از بزرگان اسلام مانند خلفای ثلاثه و ائمه اربعه مراسم جشن تولد و عزا برگزار نکرده ایم، اگر برای آن ها برگزار می کردیم و نسبت به حضرت علی (رض) بی تفاوت بودیم آنوقت شما حق گلایه و اعتراض داشتید، چنین عقیده ای در مذاهب اهل سنت وجود ندارد پس ما را متهم به عدم دوستی و محبت نکنید.

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در ادامه، گوشه ای از مناقب حضرت علی (رض) را مورد بررسی قرار دادند و ابراز داشتند: حضرت علی (رض) جزو اولین نفراتی بود که رسالت پیامبر (ص) را پذیرفت، ایشان حاکم عادلی بودند و عدالتشان گوشزد عام و خاص بود، حکام مسلمین باید عدالت ایشان را سرلوحه خود قرار دهند که اگر یک غیر مسلمانی از آنان شاکی شد آن را نقص شان خود ندانند و بدون تکبر در دادگاه حضور یابند و با عدالت حکم اجرا را از حاکم شرعشان بخواهند.

مولانا گرگیج اضافه کردند: علی (رض) بهترین مجاهد در میدان جهاد بود و همواره بر دشمنان غلبه پیدا می کرد، فاتح خیبر و همچنین مشاور خلفای راشدین بود، زیر بار ظلم نمی رفت، عقد اخوت ایشان با رسول الله(ص) بود و دوستدار فقرا، مساکین و ایتام بود.

ایشان افزودند: حضرت علی (رض) به طور خاص ساده زیست بودند، در منزل رسول الله (ص) پرورش یافت، حافظ، مفسر و عالِم به آیات و احکام قرآن بود، همسر حضرت فاطمه (رض) سیدة نساء اهل الجنه و جگرگوشه پیامبر(ص) بود، پدر حسنین بود.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر با اشاره به دوستی و محبت بین حضرت علی و حضرت عمر (رض) تصریح کردند: جمله ای که در پایان می خواهم بگویم که سبب نزدیکی شیعه و سنی شود اینست که حضرت علی (رض) پدر همسر حضرت عمر فاروق (رض) بودند و ام کلثوم دختر حضرت علی (رض) در عقد عمر(رض) بود که دو فرزند به نام های زید و رقیه حاصل ازدواجشان بود.

*مسئولین امر، کلاهبرداری اخیر اقتصادی را به طور جد پیگیری کنند

مولانا گرگیج در ادامه اظهارات خود بار دیگر به کلاهبرداری اقتصادی اخیر در سطح کشور اشاره نمودند و اظهار داشتند: مسئله کلاهبرداری اخیر اقتصادی در کشور سازمان دهی شده بود، مردم باید هوشیار باشند تا این چنین به سادگی اغفال نشوند، بارها در مورد مشروعیت این مسئله از ما سوال شد و بنده آن را ناجایز اعلام کردم، افرادی که نسبت به توصیه ما توجه نکردند با شکست مواجه شدند.

ایشان ضمن دعوت مردم به آرامش و خویشتن داری افزودند: توصیه بنده به افراد مال باخته اینست که با یکدیگر و معرفانشان درگیر نشوند و گروگان گیری به راه نیندازند، با صبر و حوصله تعامل داشته باشید تا مهره های اصلی و بزرگ این کلاهبرداری به دام بیفتند.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر همچنین خطاب به مسئولین گفتند: طبق گفته ها این سرمایه از مرزهای کشور خارج شده است و افراد اصلی این کلاهبرداری به خارج گریخته اند، مسئولین امراینگونه مسایل را با جدیت و حساسیت پیگیری کنند تا دیگر شاهد چنین کلاهبرداری های بزرگ اقتصادی در کشور نباشیم، مسئولین امر باید این قضیه را در داخل و خارج کشور به جد دنبال نمایند.

ایشان همچنین راهکارهایی را در راستای سرمایه گذاری صحیح و مناسب و توسعه اقتصادی به مردم ارائه دادند و بیان داشتند: افرادی شیاد و کلاهبردار با شیوه فن بیان به نزدتان مراجعه می کنند و مدعی می شوند که سرمایه های سرگردان شما را به گردش در می آورند و وارد چرخه اقتصادی می کنند، توصیه من اینست که خود شما این کارها را در قالب هیئت امنا مدیریت کنید و همچنین با علماء مشورت داشته باشید، بخش خصوصی سازی در قانون کشورمان برای عموم مردم آزاد است.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در پایان سخنان این هفته با توجه به دو حادثه مشابه واژگونی اتوبوس حامل سربازان و تلفات آن، شهادت 19 تن از سربازان کشور را به بازماندگان و خانواده هایشان تسلیت گفتند و از مسئولین امر خواستند تا علل این حوادث را شناسایی کنند.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*