Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
نمایندگان مجلس قانون مجازات اهانت کنندگان به مقدسات اهل سنت را تصویب کنند - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

نمایندگان مجلس قانون مجازات اهانت کنندگان به مقدسات اهل سنت را تصویب کنند

مولانا محمدحسین گرگیج ضمن ابراز خرسندی از بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر ” اهانت به همسران پیامبر (ص) اهانت به ساحت مقدس رسول الله (ص) می باشد” خواهان تصویب قانون برخورد با اهانت کنندگان به مقدسات اهل سنت در مجلس شورای اسلامی شدند.DSC_0558

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شیخ التفسیر مولانا گرگیج ،ایشان در مراسم اختتامیه بیست و هشتمین دوره ترجمه و تفسیر قرآن و دومین همایش فارغ التحصیلی طلاب دارالعلوم فاروقیه گالیکش که شامگاه شنبه (12 تیر1395/ 27 رمضان المبارک 1437) برگزار شد اظهار داشتند: اخیرا رهبر انقلاب جمله بسیار زیبایی را فرمودند که “اهانت به همسران پیامبر (ص) اهانت به ساحت مقدس رسول الله (ص) می باشد” این سخن که توسط شخص اول مملکت بیان گردید جای قدردانی و خشنودی دارد.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر افزودند: این بدین معناست که اگر شخصی به امهات المؤمنین توهین کرد همانند سلمان رشدی هست و فتوای برخورد با سلمان رشدی را امام خمینی (ره) پیش از این صادر کرده اند، ما نمی خواهیم چنین حکمی برای اینگونه افراد صادر شود، ترور شوند و ما تروریست شناخته شویم.

مولانا گرگیج در ادامه خواستار تصویب قانون برخورد و تعیین مجازات برای اهانت کنندگان به مقدسات اهل سنت شدند و به صراحت گفتند: این سخن رهبر انقلاب باید به صورت قانون تصویب شود و نمایندگان مجلس، مجازاتی برای اهانت کنندگان به مقدسات اهل سنت را تصویب نمایند تا دست مسئولین قضایی در برخورد با اینگونه مسایل باز باشد، این خواسته ما از نمایندگان مجلس هست و باید مجازات سختی را برای توهین کنندگان و تفرقه افکنان در نظر بگیرند تا دیگر شاهد توهین افراد بی مسئولیت نباشیم.

عالم برجسته اهل سنت کشور ادامه دادند: این مسئله (اهانت به مقدسات اهل سنت) جرم محسوب شود، اهل سنت هرگز این اجازه را به خود نمی دهند که به مقدسات برادران شیعه اهانت کنند، ما هرگز توهین را نمی پسندیم و هرکسی که توهین کند ما خودمان با او مقابله می کنیم.

*اهل سنت ایران نیروی توانمند صادق و خدوم برای کشور هستند

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در جمع هزاران نفر از اقشار مختلف مردم استان گلستان با توجه توانمندیهای اهل سنت و انتظاراتشان از مسئولین نظام خاطرنشان کردند:  اهل سنت ایران، نیروی توانمند صادق و خدوم برای کشور هستند، در کشورهای عربی تظاهرات برای سقوط نظام هست و سرنگونی حکومت را خواستار هستند اما اهل سنت ایران هرگز خواهان سقوط نظام نبوده اند و در این راستا شعاری سر ندادند، ما اراده سقوط نظام را نداریم ولی مطالبات قانونی خود را خواستاریم.

مولانا گرگیج تأکید کردند: اهل سنت نیرویی هستند که آماده خدمت به کشور هستند، برای ملت و وطنشان بدون خیانت و دستبردن به بیت المال خدمت می کنند، اراده ما خدمت هست و این مسئله زیاده خواهی به شمار نمی رود، اهل سنت کشور تهدید نیستند بلکه تمام توانشان در جهت آبادانی کشور هست.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر با بیان اینکه ” اهل سنت بازوی توانمند برادران شیعه و کشورهستند” ابراز داشتند: عزیزان، اهل سنت را تهدیدی نشمارند بلکه بازویی برای خود حساب کنند و باید در امور سیاسی و مهم کشور حضور پر نوری داشته باشند، مسئولین رده بالای کشوری همچون رییس جمهور قطعا بدانند که اگر از اهل سنت در پست های مهم و کلیدی استفاده شود خدمتشان توأم با برکت و آبادانی کشور همراه خواهد بود.

ایشان با تأکید بر اینکه “اهل سنت وطن فروش نیستند ” خطاب به مسئولین گفتند:  اهل سنت نیروی عظیمی هستند که به عنوان مرزداران کشور در اختیار دولت هستند، اهل سنت هرگز به خاک کشور خیانت نمی کنند، هنگامی که حکومت مرکزی وجود نداشت این بلوچ ها و اهل سنت بودند که مقابل استعمارگران ایستادگی کردند.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر اضافه کردند: ما هرگز به هیچ بیگانه ای اجازه نخواهیم داد به وطن مان تجاوز کند زیرا خاک کشور متعلق به همه ما هست، ما از همین خاک به وجود آمده ایم، دوست داریم در همین خاک دفن و از همین مکان حشر شویم.

مولانا گرگیج، احقاق حقوق اهل سنت توسط مسئولین نظام را خواستار شدند و بیان داشتند: سخنان ما خواسته های به حق اهل سنت هستند و خواهان احقاق حقوق خود هستیم، ان شاء الله دولت تدبیر و امید و رییس محترم جمهور خواسته های اهل سنت را برآورده کند، کلیدی که به ملت نشان داد را به فراموشی نسپرده ایم و باید این کلید به درستی قفل ها را بگشاید.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش خطاب به دکتر روحانی ریاست محترم جمهور گفتند: از وعده های شما سه سال گذشته و فقط یک سال دیگر باقی مانده است، مردم ولی نعمت شما هستند و بازهم به آنان نیازمند می شوید، همین مردم بودند که شما را به کاخ پاستور فرستادند پس به فریاد مردم برسید.

عضو مجمع فقهی ایران، اقوام ایرانی را به رنگین کمان تشبیه نمودند و خاطرنشان کردند: اقوام ایرانی رنگین کمان زیبای کشورهستند وهیچ یک از اقوام ایرانی خائن نیستند، این رنگین کمان باید هرکدام رنگ خود را داشته باشند زیرا رنگین کمان هنگامی زیباست که تمام رنگها در آن وجود داشته باشد، ایران ما با مذاهب و اقوام مختلف زیبا هست پس این رنگین کمان باید حفظ شود زیرا طراوت را به همراه دارد.

مولانا گرگیج همچنین افزودند: امیدواریم به سخنان ما توجه شود و طوری نشود که دانشجویان و یا کارمندان ما با ترس خود را سنی معرفی کنند بلکه با شجاعت خود را اهل سنت و خادم کشور معرفی کنند، این خواسته مردم هست و باید به آن توجه شود.

*به هیچ شخصی حق دخالت در امور مذهبی خود را نمی دهیم

مولانا گرگیج در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به آزادی های مذهبی اهل سنت اظهار داشتند: باید نظر خاصی به احقاق حقوق اهل سنت باشد، علمای اهل سنت همواره دغدغه های ما را همچون امور مذهبی و شعائر دینی گوشزد می کنند که باید این امور بدون دخالت از سوی دولت انجام بگیرند، در مراسم امشب هدف شما که از سراسر استان گرد هم آمدید عبادت و ذکر خدا بود و هیچ شعاری برعلیه نظام سر داده نشد، ما همیشه خواهان اتحاد و اتفاق هستیم و در امور مذهبی باید تمام امکانات و تسهیلات در اختیارمان قرار گیرد.

عالم برجسته اهل سنت کشور با بیان اینکه ” به هیچ شخصی حق دخالت در امور مذهبی خود را نمی دهیم” تصریح کردند: بنده همیشه متذکر شدم که مساجد و مدارس دینی مختص عبادت خدا و تعلیم و تعلم هستند، همانگونه که ما قصد دخالت در امور سیاسی و نظامی کشور را نداریم به هیچ شخصی حق دخالت در امور مذهبی خودمان را نخواهیم داد.

ایشان ادامه دادند:  اگر نیاز به تعلیم و تعلم باشد علمای اهل سنت خودشان کلاسهای تابستانی برگزار می کنند و ما نمی خواهیم کسی در این امور دخالت کند، در بعضی از نقاط مشاهده می شود که دخالت هایی در امور مذهبی اهل سنت صورت می گیرد و برخی گروهها کلاس ها را تعطیل می کنند، شما چنین حقی ندارید که کلاس های ما را تعطیل کنید.

مولانا گرگیج مسایل مذهبی اهل سنت را مربوط به علماء دانستند و بیان داشتند: این امور مختص امام جماعت و ائمه جمعه هستند و این را همه بدانند ما حق دخالت را به شخص دیگری نمی دهیم، حتی اگر چنین فکری را در ذهن خود می پرورانند این افکار را از مغزشان بیرون کنند، ما در امور سیاسی هیچ دخالتی نداریم و هر شخصی باید امور مربوط به تخصص خودش را انجام دهد.

ایشان خطاب به  حضار توصیه کردند: عزیزان مواظب باشند که هرکسی قصد دخالت در امور مذهبی شما همچون مساجد و تعلیم و تعلم را داشت آن را به بنده گزارش دهید، ما این مسئله را پیگیری می کنیم زیرا اینگونه مسایل به کسی ربطی ندارد و امورات مذهبی به خودمان مرتبط هستند.

عضو مجمع فقهی ایران همچنین اضافه کردند: خواسته ما اینست که در امور مذهبی و شعائر دینی اهل سنت دخالتی صورت نگیرد و مسئولین تمام تسهیلات را در اختیارشان قرار دهند.

*تعیین امام جمعه بدون مشورت علماء و مردم بی مهری در حق اهل سنت است

مولانا گرگیج در ادامه خواهان عدم دخالت در تعیین ائمه جمعه و جماعت مساجد از سوی نهادهای دولتی شدند و تصریح کردند:  امام مسجد، ائمه جمعه باید با رضایت مردم و علمای طراز اول آن منطقه تعیین شوند و می بایست علماء توانمندیهای وی را تشخیص دهند، تعیین امام جمعه بدون مشورت علماء و مردم بی مهری در حق اهل سنت است، مردم به کسی اقتدا می کنند که از وی رضایت داشته باشند، امام جمعه باید لیاقت امامت را داشته باشد پس اینگونه امور، مسایل مذهبی به شمار می روند، ما هرگز به خود اجازه نمی دهیم که در مسایل حوزه علمیه قم و یا سایر اموری که به ما مرتبط نیستند دخالت کنیم.

مولانا گرگیج تعیین امام جمعه توسط برخی از نهادهای دولتی بدون مشورت و رضایت مردم و علما  را نوعی دخالت در امور مذهبی عنوان کردند و گفتند:  تعیین امام جمعه ای که لیاقت این پست را ندارد و بدون رضایت مردم تعیین شده است به آزادی مذهبی ما صدمه وارد می کند.

*مسئولین در برگزاری نماز عید با اهل سنت همکاری کنند

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر بار دیگر با توجه به فرا رسیدن عید سعید فطر خواهان همکاری مسئولین در جهت برگزاری نماز عید شهروندان اهل سنت در کلان شهرها  شدند و خاطرنشان کردند: اقامه دو رکعت نماز عید شهروندان اهل سنت برایشان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اگر در کلان شهرها مسجد و یا نمازخانه ای دارند باید بتوانند نماز عید را بدون هیچ محدودیتی برگزار کنند و اگر هم محروم هستند باید بتوانند نماز را در خیابان ها همچون عزاداری حضرت حسین (رض) با همکاری نیروهای انتظامی برگزار کنند.

ایشان در عین حال تأکید کردند: وظیفه دولت هست که در برگزاری نماز با ما همکاری کند، الحمدلله در مناطق سنی نشین نماز آزادانه برگزار می شود و ما مشکلی برای اقامه نماز نداریم ولی مشکل اصلی اهل سنت در کلان شهرهایی هست که اقلیت به شمار می روند.

مولانا گرگیج ضمن ابراز امیدواری از رفع ممانعت ها در خصوص برگزاری نمازعید افزودند: باید در کلان شهرها چه مهاجر و چه ایرانی بتوانند نماز را به خوبی و بدون بروز هرگونه مشکلی برگزار کنند و در این راستا با آنان همکاری شود، نباید این دو رکعت نماز به دغدغه ای برای شهروندان اهل سنت تبدیل شود.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*