Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
مراسم ختم قرآن روستای مارانکلاته برگزار شد + تصاویر - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

مراسم ختم قرآن روستای مارانکلاته برگزار شد + تصاویر

مراسم ختم قرآن در نماز تراویح روستای مارانکلاته از توابع شهرستان علی آباد استان گلستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شیخ التفسیر مولانا گرگیج ، آخرین ختم قرآن مساجد اهل سنت در سطح استان گلستان شامگاه دوشنبه ( 14 تیر 95/ 29 رمضان المبارک 1437) در روستای مارانکلاته از توابع شهرستان علی آباد با حضور شیخ التفسیر مولانا گرگیج امام جمعه اهل سنت آزادشهر و مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش برگزار گردید.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر که سخنران اصلی این گردهمایی بودند در جمع کثیری از مردم استان به ایراد سخن پرداختند.

مولانا گرگیج با تأکید بر برقراری صلح و آرامش و با اشاره به آیه 114 سوره نساء اظهار داشتند: اصلاح بین الناس است یک وظیفه همگانیست که باید بین کسانی که دچار اختلاف هستند صلح برقرار کنیم، الله متعال می فرمایند ( إنما المومنون إخوة فأصلحوا بین أخویکم) رسول الله (ص) تاکید کرده اند که اصلاح ذات البین از بزرگترین قربات می باشد چرا که افساد ذات البین حالقه به معنای نابود کننده دین می باشد.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در تبیین عواقب اختلاف و نزاع گفتند: درگیری ها و اختلافات سه خسارت را در پی دارند یکی ضرر جانی، دوم زیان مالی و سوم اینکه سبب نابودی دین و ایمان می شود، پس هرمسلمان در تلاش ایجاد صلح میان برادرانش باشند.

ایشان با اشاره به وظایف ریش سفیدان و سران طوایف درهنگام مواجه شدن با نزاع های مردمی بیان داشتند: در هنگام بروز اختلاف، ریش سفید طایفه موظف است با پا درمیانی، نظرات دو طرف را بررسی و در میانشان صلح و اخوت برقرار کند، پیامبر(ص) فردی را که صلح برقرار می کند را انسان برتر معرفی کرده است و خداوند برای آن پاداش عظیمی در نظر گرفته است.

عضو مجمع فقهی ایران افزودند: بنده به ریش سفیدان توصیه می کنم که همواره برای برقراری صلح و آرامش و ریشه کن کردن اختلاف همت گمارند، اگر شخصی بین افرادی که دچار اختلاف هستند صلح برقرار کند اجرش با ثواب فریضه های الهی همچون نماز و روزه برابری می کند.

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش خاطرنشان کردند: مسلمانان با یکدیگر برادرند و باید همواره بینشان صلح و آرامش حاکم باشد، ریش سفیدان و سران طوایف وظیفه سنگینی بر دوش دارند زیرا موظفند همیشه اصطکاک ها را از بین ببرند، حقیقت را اظهار کنند و از ناحق گویی بپرهیزند.

ایشان بیان حقیقت و حق پذیری را از ویژگی های انسان های نیک عنوان کردند و اظهار داشتند: یک انسان آزاده همیشه حق را می پذیرد گرچه به ضررش باشد و یا اینکه برعلیه نزدیکان وی باشد، بیان دروغ برای نجات خویش از گرفتاری کار درستی نیست و باید پاسخگوی خداوند متعال باشد، ریش سفیدان، معتمدین و علما باید نسبت به قضاوت های خود توجه داشته باشند تا مبادا برخلاف واقعیت حکم صادر کنند.

مولانا گرگیج با بیان اینکه “اصلاح بین الناس افضل تر از هرچیزی است” یادآور شدند: اختلاف بین انسان ها حالقه است، امروزه مشاهده می شود که معضل اختلاف چه مصیبت هایی بر سر کشورهای اسلامی آورده است که سبب نابودی مردم بی گناه، اماکن مقدس همچون مساجد و همچنین موجب ازبین رفتن زیر ساخت های این کشورها شده است.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر برقراری صلح و آرامش را یک وظیفه همگانی دانستند و خاطرنشان کردند: وظیفه مومنین در هنگام بروز اختلافات اینست که درصدد برقراری صلح باشند، متاسفانه یکی از عوامل اختلاف عدم گذشت است، اکثر جنگ و نزاع های منطقه خاورمیانه ناشی از بروز اختلاف می باشد.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش اضافه کردند: متاسفانه در منطقه بلوچستان آمار درگیری و اختلافات بسیار بالا هست اما نکته قابل تامل اینست که با این حساب هنگام بروز هرگونه اختلافی به ریش سفیدان اقوام و علماء مراجعه می کنند که حتی قوه قضاییه نیز به این مسأله اذعان کرده است که اختلافات اگر به صورت مردمی حل شوند بهتر از اینست که به سازمان های قضایی کشیده شوند.

مولانا گرگیج در پایان علما و سران طوایف را مورد خطاب قرار دادند و توصیه کردند: علما و ریش سفیدان هرگز حقی را باطل نکنند و همواره صلح و آرامش را برقرار کنند، افرادی که با یکدیگر نزاع و اختلاف دارند در شب های قدر مورد عفو و بخشش خداوند متعال قرار نمی گیرند.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر در خاتمه سخنان خود از مردم گلستان خواستند تا غروب فردا برای رویت هلال ماه شوال کوشش کنند.

دعای مخلصانه و طولانی شیخ التفسیر مولانا گرگیج پایان بخش این گردهمایی معنوی بود.DSC_0793 DSC_0807 DSC_0827 DSC_0835 DSC_0840 DSC_0842

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*