Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
اقامه نماز اهل سنت هیچ صدمه ای به امنیت کشور نمی زند - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

اقامه نماز اهل سنت هیچ صدمه ای به امنیت کشور نمی زند

مولانا محمدحسین گرگیج ضمن ابراز قدردانی نسبت به تذکر برخی از نمایندگان به وزیر کشور مبنی بر صدور مجوز برای اقامه نماز اهل سنت در کلان شهرها، آزادی های مذهبی اهل سنت را طبق قانون اساسی کشور خواستار شدند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شیخ التفسیر مولانا گرگیج، ایشان در فرازی از سخنانشان در مراسم نمازعید سعید فطر( 16 تیر 95) شهرستان آزادشهر با اشاره به تذکر کتبی برخی از نمایندگان به وزیر کشو مبنی بر عدم ممانعت از اقامه نماز شهروندان اهل سنت در کلان شهرها اظهار داشتند: از نمایندگانی که با صدور تذکر کتبی خواهان صدور مجوز اقامه نماز در کلان شهرها شدند کمال قدردانی را داریم، اقامه نماز اهل سنت، وحدت شیعه و سنی را مستحکم تر می کند و هیچ صدمه ای به وحدت و امنیت کشورنمی زند.
خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر افزودند: در پی مخالفت با اقامه نمازعید در برخی از نمازخانه های اهل سنت تعدادی از نمایندگان مجلس به وزیر کشور تذکر کتبی نوشتند و نسبت به عواقب آن هشدار دادند، در این نامه ذکر شده که مسئله ممانعت از نماز، خوراکی برای فرصت طلبان و تفرقه افکنان می شود که همه را نسبت به مردم و نظام بدبین کنند.
مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش با بیان این مطلب که ” اقامه نماز اهل سنت سبب اخوت و برادری می شود” تأکید کردند: بارها بنده و شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید و همچنین سایر علمای سرشناس کشور نسبت به اینگونه مسایل متذکر شده ایم که نماز خطر و ضرری برای نظام ندارد بلکه اخوت و برادری را بیشتر می کند.
مولانا گرگیج با اشاره به اسامی امضا کنندگان این تذکرنامه اضافه کردند: علی مطهری، محمد جواد فتحی، سید فرید موسوی، مصطفی کواکبیان، علیرضا رحیمی ، قاسم میرزایی، عبدالرضا هاشم زایی، ابوالفضل سروش، جلیل رحیمی و سهیلا جلودار زاده از جمله امضا کنندگان این تذکر نامه بودند، از این عزیزان و همچنین سایر نمایندگانی که از حقوق اهل سنت در خانه ملت دفاع می کنند کمال تشکر و قدردانی را داریم و انتظار داریم که این حمایت دایمی باشد.
عضو مجمع فقهی ایران خاطرنشان کردند: رهبر انقلاب فرمودند توهین به همسران پیامبر (ص) حضرت عایشه و حفصه که جزو برترین همسران پیامبر (ص) هستند با توهین به ساحت مقدس رسول الله (ص) برابری می کند که این سخن بسیار زیبایی بود، توهین به پیامبر (ص) کفر است و هرکسی که توهین کند مانند سلمان رشدی است.
ایشان در ادامه خواهان تصویب مجازات برای اهانت کنندگان به مقدسات اهل سنت شدند و گفتند: این گفته رهبری باید به صورت قانون درآید و نمایندگان مجلس این قانون را در مجلس به تصویب رسانند تا دیگر هیچ شخصی گستاخی و بی ادبی نسبت به مقدسات اهل سنت نداشته باشد و دست مسئولین قضایی از نظر قانونی باز باشد.
*عملیات تروریستی در حرم نبوی به شدت محکوم است
استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش ضمن محکومیت شدید از عملیات انتحاری اخیر در جوار حرم نبوی تصریح کردند: عملیات انتحاری و تروریستی از نظر ما محکوم است، امروز می بینیم تروریسم به قلب جهان اسلام و مسجد نبوی نفوذ کرده است، اشخاصی به خود بمب بستند و در نزدیک جنة البقیع و حرم نبوی عملیات تروریستی انجام دادند که منجر به شهادت چند نفر شد.
امام جمعه اهل سنت آزادشهر ادامه دادند: ما اینگونه اعمال را به شدت محکوم می کنیم، افراد و مزدوران شرق و غرب که پشت این صحنه هستند ان شاء الله رسوا خواهند شد و بدانند که امت مسلمه ساکت و بیکار نخواهند نشست، کارگردانان این حادثه آگاه باشند که با این حرکت، سبب بیداری اسلامی شدند و قطعا مسلمانان با آنان برخورد قاطعی خواهند داشت.
*باید از اهل سنت در تمامی پست های مهم و کلیدی استفاده شود
مولانا گرگیج در بخش دیگری ازخطبه های عید فطر شهرستان آزادشهر که بیش از 20 هزار نمازگزار حضور داشتند بیان کردند: بکارگیری جوانان اهل سنت یکی از دغدغه های آنان است پس این نیرو باید بکار گرفته شود، بنده پیش ازین نیز یادآور شدم که اقوام و مذاهب ایرانی به منزله رنگین کمان کشور هستند و باید از این رنگین کمان بهره برداری شود.
عالم برجسته اهل سنت کشور در عین حال تاکید کردند: باید از شهروندان اهل سنت در تمامی پست های مهم و کلیدی استفاده شود، برادران اهل سنت امین ترین انسان ها هستند و هر پستی به آنان داده شود به نحو احسن ایفای نقش می کنند، لذا انتظار می رود از تمامی افراد لایق و توانمند بکار گرفته شود.
ایشان در پایان خطاب به نمایندگان مجلس و مسئولین کشور گفتند : بنده از مسئولین و نمایندگان مجلس می خواهم که به فکر جوانان بیکار باشند، اکثر معضلات جامعه منبعث از بیکاری است، بیکاری سبب می شود که شخص به اعمال بزهکاری روی آورد، وقتی جوانان بکار گرفته شوند معضلات وچالش های جامعه نیز کاهش می یابد.
DSC_0105DSC_1034

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*