Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
اشخاصی که صحابه پیامبر (ص) را لعنت می کنند خودشان ملعون هستند - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

اشخاصی که صحابه پیامبر (ص) را لعنت می کنند خودشان ملعون هستند

مولانا محمدحسین گرگیج با انتقاد شدید از اهانت اخیر مجری برنامه دورهمی به مقدسات اهل سنت، خواهان عذرخواهی مسئولین صدا و سیما از جامعه اهل سنت ایران و همچنین برکناری این مجری شدند.DSC_0364

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شیخ التفسیر مولانا گرگیج، ایشان در پایان خطبه های امروز (29 مرداد 1395) شهرستان آزادشهر با اشاره به اهانت اخیر به حضرات طلحه و زبیر (رض) در صدا و سیما اظهار داشتند: در هفته گذشته در برنامه ای مسمی به نام دورهمی یکی از مجریان طنز پرداز به دو صحابه پیامبر (ص) حضرات طلحه و زبیر (رض) اهانت کرد، شما هر غلطی می خواهید آن را  انجام دهید اما چرا به صدر اسلام باز می گردید و اصحاب رسول الله (ص) را لعن می کنید؟! این پرسش ها را باید مجری برنامه پاسخگو باشد.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر ضمن انتقاد از عملکرد نامطلوب صدا و سیما در سال های اخیر گفتند: بارها گفته ام اینگونه برنامه ها همچون دورهمی و خندوانه باطل هستند که سبب رنجش ما شده اند زیرا در این برنامه ها لغویات زیادی وجود دارد که در شان یک ایرانی مسلمان نیست و سرمایه ملت اینگونه هدر می رود.

مولانا گرگیج، صدا و سیما را متعلق به تمامی اقوام و مذاهب دانستند و خاطرنشان کردند: صدا و سیما یک رسانه ملی است که اهل سنت در آن سهیم هستند، آیا برنامه ای عقیدتی اهل سنت و با اجرای علمای طراز اول کشور در این رسانه وجود دارد که باورهای خود را به مردم برسانند؟! ما باید چنین برنامه هایی داشته باشیم، ما این افراد را نمی بخشیم که سرمایه ملت را صرف اینگونه لغویات می کنند.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در ادامه با اشاره به اهانت مجری به طلحه و زبیر (رض) در برنامه دورهمی بیان داشتند: مجری برنامه به طلحه و زبیر (رض) توهین می کند و مخاطبانی که در آنجا حضور داشتند او را تشویق می کنند، این نشان دهنده نادانی این مجری و حضار در آنجا هست، اگر عقل و شعور داشتند برایش کف نمی زدند بلکه اخم می کردند تا دیگر مجری مرتکب چنین غلطی نشود اما مثل اینکه مخاطبانش از خودش نادان تر بودند.

ایشان ادامه دادند: انتقاد ما از صدا و سیما اینست که برنامه های مناسبی به همراه معنویات داشته باشند، برنامه ها و فیلم های صدا و سیما نامناسب هستند و بیشتر سبب گسترش فساد در جامعه می شوند.

مولانا گرگیج، عذرخواهی معاون حقوقی صداو سیما درمجلس را مضحک خواندند و تصریح کردند: عذرخواهی معاون حقوقی صدا و سیما در مجلس کارساز نبود و به درد خودش می خورد، ایشان اظهار داشتند که با توجه به گستردگی برنامه ها چنین اتفاقاتی در می رود، چنین عذرخواهی از یک میلیارد و سیصد میلیون مسلمان بسیار مضحک است و در واقع دفاع از مجرم می باشد.

عالم برجسته اهل سنت کشور اضافه کردند: العیاذبالله اگر این مجری به حضرات حسن و حسین (رض) چنین اهانتی می کرد آیا شما بازهم اینگونه گذشت می کردید و با او چنین برخوردی می کردید؟ ما هم هرگز گذشت نمی کنیم، اینگونه عذرخواهی ها دست افرادی همچون سلمان رشدی و اهانت کنندگان به دین اسلام و پیامبر (ص) در دانمارک و فرانسه را بازتر می گذارد.

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش با تأکید بر اینکه “ما هرگز توهین به مقدسات را نمی پذیریم” افزودند: طلحه و زبیر و تمامی اصحاب پیامبر (ص) جزو مقدس ترین افراد نزد اهل سنت هستند، رییس صدا و سیما، شبکه نسیم موظف است که از جامعه اهل سنت معذرت خواهی کند و همچنین ازین پس مجری برنامه باید ممنوع التصویر شود و چهره کریه وی از رسانه ملی پخش نشود بلکه برکنار شود تا دیگر شخصی به خودش اجازه اهانت به مقدسات اهل سنت را ندهد.

ایشان ادامه دادند: ما هرگز چنین اهانت هایی را نمی بخشیم، بازهم اگر برنامه زنده بود عذر شما موجه بود اما این برنامه بازپخش بوده است، آیا در صدا و سیما سازمان نظارت و حراست وجود ندارد تا این برنامه ها را بررسی کنند و این قسمت از برنامه حذف شود تا سبب جریحه دار شدن جامعه اهل سنت نشود.

مولانا گرگیج در ادامه از سکوت مراجع عظام و همچنین اقوام ایرانی گلایه کردند و خاطرنشان ساختند: هنگامی که به برادران تُرک ما در صدا و سیما توهین شد همه از آنان حمایت کردیم اما این گلایه از اقوام مختلف ایرانی وجود دارد که پس از اهانت به مقدسات اهل سنت سکوت کردند و حمایت خود را اعلان نکردند در حالیکه باید حمایت خود را از جامعه اهل سنت مظلوم ایران بیان می کردند.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر اضافه کردند: در سوریه یک قبر توسط افراد تندرو نبش شد همه کفن پوشان تظاهر کردیم، اما در اینجا هر روز به افراد درجه یک اسلام اهانت می شود و همه سکوت اختیار کرده اند، چرا مراجع عظام در قبال اینگونه اهانت ها سکوت کرده اند و آنان را محکوم نمی کنند، باید اینگونه اهانت ها محکوم شوند.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش از مواضع اخیر نمایندگان اهل سنت در قبال اهانت به مقدسات اهل سنت تقدیر و تشکر کردند و اظهار داشتند: از نمایندگان اهل سنت که اعتراض خود را در مجلس عنوان کردند تشکر می شود، همچنین از علی مطهری عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی که بسیار شفاف سخن گفت قدردانی می کنیم، هنوز هم تقاضای ما پابرجاست که باید با عوامل این اهانت برخورد قاطع شود.

مولانا گرگیج در عین حال تأکید کردند: رییس صداوسیما شخصا باید از جامعه اهل سنت ایران عذرخواهی کند و همچنین مسئولین شبکه نسیم و مدیرعامل این برنامه موظفند که پاسخگوی ما باشند، ما به طور جد خواهان مجازات این افراد هستیم.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر در پایان خطاب به جامعه اهل سنت ایران گفتند: این فتوای بنده هست که اگر این شخص ممنوع التصویر نشد و چهره پلید وی همچنان از تلویزیون پخش شد بر او و هوادارانش لعنت بفرستید، اشخاصی که صحابه پیامبر (ص) را لعنت می کنند خودشان ملعون هستند، اهل سنت قدرتی در داخل کشور ندارند که توهین کنندگان را مجازات کنند اما با لعن کردن و دعای بد اعتراض خود را نشان می دهند.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*