Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
دولت درصدد رفع مشکلات معیشتی مردم باشد - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

دولت درصدد رفع مشکلات معیشتی مردم باشد

مولانا محمدحسین گرگیج ضمن گرامیداشت هفته دولت، با اشاره به چالش های اقتصادی و بحران های اجتماعی مردم از قبیل بیکاری و اعتیاد، بر لزوم حل مشکلات معیشتی مردم از سوی دولت تأکید کردند.DSC_0029

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شیخ التفسیر مولانا گرگیج، ایشان در بخش پایانی مراسم نماز جمعه (5 شهریور 1395) شهرستان آزادشهر با توجه به فرا رسیدن هفته دولت، ضمن تبریک آن به اعضای هیئت دولت اظهار داشتند: مردم در زندگی خود با بحران های بسیاری مواجه شده اند که باید اینگونه افراد آسیب پذیرشناسایی شوند، متاسفانه این بحران ها سبب افزایش آمار طلاق و اعتیاد شده است.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر در ادامه چالش های معیشتی مردم به ویژه قشرهای محروم جامعه را مورد بررسی قرار دادند و تصریح کردند: اکثر مردم بیکار هستند، در منطقه ما هزینه زمین های کشاورزی بیشتر از درآمد خود محصول هست، شغل کشاورزی، دیگر پاسخگوی مشکلات اقتصادی مردم نمی باشد.

عضو مجمع فقهی ایران با بیان اینکه “بیکاری سبب افزایش آسیب های اجتماعی گردیده است” خطاب به دولتمردان خاطرنشان کردند: بنده از مسئولین می خواهم که به منازل مردم مراجعه کنند و درآمد و مخارج آنان را مورد بررسی قرار دهند تا متوجه شوند در برخی موارد حتی توان پرداخت قبوض آب، برق و گاز را هم ندارند، اکثر جوانان ما خارج از استان مشغول به کار هستند که این امر خودش سبب پدید آمدن مشکلاتی شده است.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیگش با تأکید بر این مطلب که “اکثر مردم ما شغل های کاذب دارند” افزودند:  باید به این منطقه رسیدگی شود، شب گذشته سخنان وزیر محترم کشور را از شبکه استانی مشاهده می کردم که با اصل واقعیت در اجتماع تناقض داشت، گزارشاتی که به ایشان رسیده بود از واقعیت به دور بود.

ایشان با انتقاد از ارائه گزارش های نادرست از مشکلات مردم ادامه دادند: یک بازرس و گزارشگر باید به طور دقیق همه آمارها از قبیل بیکاری،اعتیاد و غیره را به مسئولین رده بالا ارائه دهد، چرا در کشوری با وجود چنین سرمایه و ذخایر طبیعی غنی، هنوز هم مردم با چنین مشکلاتی مواجه هستند؟!

*تکدی گری باید در کل کشور ساماندهی شود

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر در ادامه بیاناتشان با اشاره به روند افزایش متکدیان در جامعه ضمن انتقاد از این موضوع خطاب به مسئولین توصیه کردند: تکدی گری روز به روز درحال افزایش است که این موضوع سبب رنجش ما گردیده است، این معضل باید در کل کشور ساماندهی شود، امروز می بینیم برخی متکدیان به صورت حرفه ای عمل می کنند و درآمدشان از یک پزشک هم بیشتر شده است، پس باید این افراد ساماندهی شوند که اگر نیازمندند مدیریت شوند  و اگر هم فریبکارند جلویشان گرفته شود.

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در پایان این بخش از بیاناتشان گفتند: مسئله تکدی گری پدیده بسیار زشتی هست و زیبنده کشور ما نیست زیرا سبب بدنامی ما می شود، برای ما خیلی اُفت دارد که پس از گذشت سی و هفت سال از انقلاب هنوز هم مردم با مشکلات جدی اقتصادی مواجه هستند، دولت موظف است به افراد نیازمند رسیدگی کند.

* مهاجرین و انصار (رض) پیشگامان امت اسلامی هستند

شیخ التفسیر مولانا گرگیج در ابتدای سخنان امروز خود پس از تلاوت آیه 100 سوره توبه گوشه ای از فضایل اصحاب پیامبر (ص) را مورد بررسی قرار دادند و خاطرنشان ساختند: یاران پیامبر(ص) دارای فضایل بسیاری هستند، مهاجرین و انصار (رض) پیشگامان امت اسلامی هستند، حدود 22 آیه صراحتا در مورد فضایل صحابه (رض) ذکر شده است،  پس ما موظفیم نسبت به آنان محبت داشته باشیم، بغض و کینه ای از آنان در وجودمان نباشد و از آن ها همواره به خوبی یاد کنیم.

ایشان با توجه به حدیثی از رسول الله (ص) درمورد شأن صحابه (رض) اضافه کردند: یاران من (رض) را بد و بیراه نگویید، قسم به ذاتی که روح و جسمم در اختیار اوست اگر شما به اندازه کوه اُحد طلا انفاق کنید با دو کیلو گندمی که یارانم انفاق کرده اند برابری نمی کند، پیامبر (ص) این سخنان را در مقابل مردم یمن فرمودند که خود را برتر می پنداشتند و نسبت به اصحاب (رض) گستاخی می کردند.

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در ادامه به نقل از حضرت زین العابدین (رض) در خصوص جایگاه صحابه (رض) اظهار داشتند:  اولین رهروان اسلام مهاجرین و انصار بودند، مگر می شود کسانی که به این افراد (مهاجرین و انصار) اهانت می کنند باز هم خود  را از امت پیامبر (ص) بدانند.

مولانا گرگیج با اشاره به منزلت صحابه (رض) در آیات قرانی تأکید کردند: آیات بسیاری در شأن صحابه (رض) نازل شده است، به طور خلاصه اشاره می کنم که خداوند سه مدال افتخار را به صحابه تقدیم نمودند، اولین مدال در آیه 4 و 74 سوره انفال هست که خداوند شهادت می دهد آنان مؤمنان به حق هستند، مدال دوم، آیه 22 سوره مجادله است که خداوند می فرمایند که ایمان در دل آنها نوشته شده است.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر ادامه دادند: سومین مدال در آیه 100 سوره توبه هست که خداوند از آنان راضی شده است و رضایت الهی بزرگترین سعادت و نعمت بهشت می باشد که به سادگی به دست نمی آید بلکه از سوی خداوند صادر می شود و این بزرگترین مدالی هست که خداوند به اصحاب (رض) اعطا کرده است.

ایشان در پایان خطاب به نمازگزاران گفتند: ما باید از یاران پیامبر (ص) پیروی کنیم و نباید نسبت به آنان بی احترامی کنیم، همه موظفیم که زندگینامه اصحاب پیامبر(ص) را یکی یکی مطالعه کنیم و راه روش آنان را  به فرزندان خود نیز بیاموزیم.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*