Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
مسئولین اسلحه ها را از دست نا اهلان جمع آوری کنند - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

مسئولین اسلحه ها را از دست نا اهلان جمع آوری کنند

مولانا محمدحسین گرگیج با انتقاد از افزایش سرقت های مسلحانه در برخی از شهرهای استان سیستان و بلوچستان، تأمین امنیت مردم را از سوی مسولین خواستار شدند و از آنان خواستند تا سلاح هایی که در بین مردم توزیع شده است را جمع آوری کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ التفسیر مولانا گرگیج، ایشان در پایان مراسم نمازجمعه (26 شهریور95) با اشاره به حادثه سرقت مسلحانه هفته جاری در شهرستان چابهار گفتند: متاسفانه سرقت های مسلحانه افزایش یافته و همانطور که در خبرها مشاهده کردید سه شنبه این هفته در شهرستان چابهار خانواده ای با خودروی خود ازمنزل خارج می شوند که مورد حمله سارقان مسلح و تیراندازی قرار می گیرند که کودک خردسالی جان خود را از دست می دهد و شهید می شود.

gorgij-net

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر در ادامه افزودند: مردم روز گذشته در مقابل فرمانداری تحصن کردند و خواهان تامین امنیت شدند و نماینده چابهار در مجلس نیز از وزیر کشور تقاضای در نظر گرفتن امنیت شهروندان را داشت، شهرها باید امن شوند و اسلحه هایی که به دست نا اهلان افتاده اند جمع آوری شوند.

ایشان خطاب به مسئولین ذیربط توصیه کردند: نباید افرادی که سارق مسلح هستند جلوی مردمی که با خانواده خود به گردش می روند را بگیرند و به آن ها آسیب برسانند، این ها همه برای ما مصیبت هستند، ما از مسئولین تقاضا داریم که اسلحه ها را از دست افراد نا اهل جمع آوری کنند.

مولانا گرگیج درادامه خواهان تأمین امنیت مردم در شهرهای حاشیه نشین کشور شدند و خاطرنشان کردند: ما خواهان بازگشت امنیت به جامعه هستیم و درصدد برقراری صلح و سازش می باشیم، فریاد مردم را بشنوید زیرا عموم مردم خیرخواه دولت و ملت هستند، باید به خواسته هایشان گوش فرا دهید و مسایل را به طور جد پیگیری کنید تا امنیت در برخی از شهرهای حاشیه نشین کشور حاکم گردد.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش با تأکید بر اینکه ” نیروی انتظامی باید مردمی شود” تصریح کردند: نا امنی هایی که به وجود آمده را از مجرای قانونی پیگیری کنیم، نیروی انتظامی باید مردمی شود تا مردم در کنار نیروی های انتظامی و نیروی های انتظامی در کنار مردم قرار بگیرند، امنیت در مرزها و شهرها حاکم شود و همچنین به اعتراض مردم چابهار جواب مثبت داده شود.

*هر مسلمانی به اطاعت از خداوند و رسولش (ص) مکلف است

شیخ التفسیر مولانا گرگیج در ابتدای سخنانشان پس از تلاوت آیه 46 سوره انفال در تفسیر و توضیح آن خاطرنشان ساختند: در تمام امور باید اطاعت خداوند و رسولش (ص) را داشته باشیم و از آنان پیروی کنیم زیرا این مسئله یک قاعده کلی است، گفته رسول الله (ص) گفته خداوند متعال است و هرکس که از رسول الله (ص) فرمانبرداری کند گویا از خداوند اطاعت نموده است.

عضو مجمع فقهی ایران ادامه دادند: هر مسلمانی به اطاعت از خداوند و رسولش (ص) مکلف است این لفظ از هر لحاظ کامل است برای اینکه شامل تمام اموراتی می باشد که خداوند بدان امر و یا از آن نهی نموده است، یک مؤمن همواره باید مطیع خداوند و رسول الله (ص) باشد.

ایشان با اشاره به پیامدهای ناگوار رفتارهای ضد اجتماعی در جامعه اظهارداشتند:  دومین اصل در این آیه عدم تنازع و اختلاف است زیرا سبب سستی و عاجزی امت می شود، نتیجه بعدی اختلاف از بین رفتن توان و همت ما هست، سه مسئله اعتیاد، اختلاف و ابتذال همواره زندگی ما را تهدید می کند و سبب فروپاشی مان می شود.

مولانا گرگیج همچنین خطاب به مردم توصیه کردند: ما باید از این سه مورد به شدت پرهیز کنیم، به جوانان توصیه می کنم از این موارد به ویژه اعتیاد که خانمان سوز است دوری کنند زیرا این سه چیز ویرانگر هستند، بی بند و باری در این روزها افزایش یافته و مشاهده می شود که در برخی مراسمات عروسی به علت ابتذال درگیری به وجود می آید.

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش با اشاره به اقسام صبر در تفسیر آیه فوق بیان داشتند: یک مؤمن باید در تمامی امور صبر داشته باشد، صبر بر سه نوع هست و مؤمن باید در سه میدان اطاعت، مصیبت و معصیت صبور باشد.

مولانا گرگیج با بیان اینکه “ما باید صفات پیامبر(ص) و یارانش (رض) را الگو قرار دهیم ” تصریح کردند: ما باید همواره گذشت داشته باشیم، نباید مسایل جزیی را بزرگ کنیم و به دنبال درگیری و نزاع باشیم بلکه در راستای کسب علم و پیشرفت کوشش کنیم، صلح و آرامش را در جامعه حاکم کنیم زیرا این مسئله امنیت را در پی دارد.

عالم برجسته اهل سنت کشور در ادامه تأکید کردند: اختلاف نابود کننده است، کشورها و امت های بسیاری بر اثر اختلاف نابود شدند، هنگامی که مردم سالم باشند و امنیت در جامعه حاکم باشد عبادت به خوبی و در کمال آرامش انجام می گیرد.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر در پایان خطاب به نمازگزاران گفتند:  وقتی امنیت وجود نداشته باشد زندگی هم سودی ندارد، در یک درگیری سه زیان مالی، جانی و ایمانی وجود دارد، پس بیاییم اختلافات را کنار بگذاریم و درپی درگیری و نزاع نباشیم بلکه امنیت را در محل زندگیمان حاکم کنیم.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*