Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
استفاده از اقوام و مذاهب مختلف کشور در سطوح کلان مدیریتی سبب دلگرمی و اتحاد آنان می شود - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

استفاده از اقوام و مذاهب مختلف کشور در سطوح کلان مدیریتی سبب دلگرمی و اتحاد آنان می شود

مولانا محمدحسین گرگیج با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس ضمن گرامیداشت آن، جذب نیروهای اقوام و مذاهب مختلف کشور در رده های بالای نظامی و همچنین رفع تبعیضات را خواستار شدند.gorgij-net

به گزارش پایگاه خبری دفتر شیخ التفسیر مولانا گرگیج، ایشان در فرازی از خطبه های جمعه (2 مهر 1395) شهرستان آزادشهر گفتند: در زمان جنگ تمامی اقشار و مذاهب مشارکت داشتند و مشخص شد که ملت ایران میهن خود را دوست دارند، قشر و مذهب خاصی جهت دفاع از کشور شرکت نکرده بود بلکه در این موضوع همه مردم سهیم بودند.

ایشان، با توجه به مشارکت تمامی اقشار و مذاهب مختلف ایرانی در زمان جنگ تصریح کردند: هنگام هشت سال دفاع مقدس در تمامی رده های نظامی، مردم شرکت داشتند، همه ما نیز در تعداد شهدا سهیم هستیم و شهروندان اهل سنت شهدای زیادی به کشور تقدیم کردند پس به مناسبت این هفته خواسته جامعه اهل سنت اینست که در تمام رده های نظامی نیرو داشته باشند.

مولانا گرگیج در ادامه با اشاره به پتانسیل بالای شهروندان اهل سنت در امور مدیریتی کلان کشور خواهان رفع تبعیضات شدند و اظهار داشتند: تبعیضی وجود نداشته باشد زیرا ما سرباز این مملکت هستیم، اگر از هر سویی دشمن به ما هجوم آورد با جان و دل از تمامیت ارضی کشور دفاع می کنیم، اکثر شهروندان اهل سنت مرزبان این خاک هستند و اگر خدای ناخواسته تجاوزی به کشورمان صورت گیرد بیشترین صدمه متوجه ما خواهد شد.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش با تأکید بر توازن در استخدام اقوام و مذاهب مختلف در امور نظامی کشور بیان کردند: خواسته ما اینست که در ارتش، سپاه و نیروهای انتظامی از ما (اهل سنت) در رده های بالای نظامی استفاده شود و طوری نباشد که فقط در حد سرباز نیرو داشته باشیم، استفاده از اقوام و مذاهب مختلف کشور در سطوح کلان مدیریتی سبب دلگرمی و اتحاد آنان می شود.

*با خاطیان نیروی انتظامی در شهرستان سرباز برخورد شود

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به سوء استفاده برخی افراد در لباس نیروی انتظامی و یورش به خانه های مردم شهرستان سرباز در هفته جاری خاطرنشان کردند: ما نیروهای انتظامی را دوست داریم زیرا حافظ مال، جان و ناموس مردم هستند، اگر نیروی انتظامی وجود نداشته باشد امنیت به هم می خورد.

مولانا گرگیج افزودند: برخی مواقع، بعضی افراد در میان نیروهای مخلص و جان برکف انتظامی خیانت و سوء استفاده می کنند، برخی رشوه خواری دارند و در بین هر پرسنلی، افراد خائن وجود دارد پس باید با افراد خائن برخورد شود و مورد بازخواست قرار گیرند.

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش یاد آور شدند: این افراد در لباس نیروهای انتظامی و بدون داشتن حکم قانونی، انبارها را تخلیه می کنند و کیسه های برنج و سایر کالاها را به عنوان قاچاق تصاحب می کنند.

ایشان با بیان اینکه ” مصادره اموال مردم بدون حکم قانونی دادگاه جایز نیست” خاطرنشان ساختند: این افراد سپس ابراز پشیمانی کردند و خواستند این اخبار پوشانده شود، مردم حق ندارند چنین خیانت هایی را بپوشانند و همه اعم از علما و معتمدین موظفند به آنان تذکر دهند و چنین خیانت هایی را نیز افشا کنند.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر ضمن تأکید بر برخورد با خاطیان نیروی انتظامی گفتند: نیروهایی که چنین اعمالی مرتکب می شوند و یا اینکه تقاضای پول می کنند بدانید خائن هستند، اگر در استخدام نیروهای انتظامی توازن در بین اقشار و مذاهب مختلف صورت گیرد هرگز شاهد چنین اتفاقاتی نخواهیم بود.

مولانا گرگیج اضافه کردند: وقتی که از همه اقشار و مذاهب استفاده شود خیانتی اتفاق نخواهد افتاد ولی اگر یک قشر در قدرت باشد احتمال خیانت بسیار است، پس به این خواسته ما باید توجه شود و از اقشار و مذاهب مختلف در تمامی رده های نیروی انتظامی استفاده شود.

*تصمیم گیری برای کشورهای اسلامی توسط مستکبران دنیا تحقیری برای جهان اسلام است

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در ادامه بیاناتشان با اشاره به دخالت استکبار جهانی در امور کشورهای اسلامی تصریح کردند: مسلمانان یک قدرت عظیمی هستند که حداقل یک چهارم جمعیت دنیا را تشکیل می دهند، انگلیس، فرانسه و سایر قدرت های دنیا با وجود وسعت کم حق “وتو” دارد اما مسلمانان محرومند و چنین حقی ندارند، باید حداقل یک کشور اسلامی چنین حقی داشته باشد که اگر علیه مسلمانان در سازمان ملل و یا شورای امنیت حکمی صادر شد بتواند آن را وتو کند تا عملی نشود.

ایشان، تصمیم گیری قدرت های جهانی برای مسلمانان را ننگ خواندند و گفتند: تصمیم گیری برای کشورهای اسلامی مانند سوریه توسط مستکبران دنیا همچون امریکا و روسیه برای مسلمانان ننگ وعار است، آتش بس و یا جنگ در کشور اسلامی به شما ربطی ندارد که بخواهید آن را مورد بررسی قرار دهید.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر ادامه دادند: مسلمانان را به جان همدیگر انداخته اند و برای حکومت و زمامداری آنان  تصمیم می گیرند، افرادی که خود، دستشان به خون زن و کودکان بیگناه آغشته شده است اکنون برای مسلمانان تصمیم می گیرند و این ننگ بزرگی برای سران کشورهای اسلامیست.

عضو مجمع فقهی ایران با تأکید بر اتحاد و انسجام سران کشورهای اسلامی خطاب به آنان توصیه کردند: گرگ هرگز نمی تواند چوپان شود، این تصمیم گیری تحقیری برای جهان اسلام است پس مسلمانان نباید به مستکبران دنیا چنین اختیاراتی دهند، حاکمان کشورهای اسلامی باید متحد شوند و دست استکبار جهانی را از جهان اسلام کوتاه کنند.

*اهل سنت هیچگونه بزرگداشتی مبنی بر سالگرد میلاد و شهادت ندارند

شیخ التفسیر مولانا گرگیج در ابتدای مراسم امروز نمازجمعه شهرستان آزادشهر پس از تلاوت آیات 31 و 32 سوره آل عمران بیان داشتند:  خداوند متعال در این دو آیه به امر مهم اتباع از رسول الله (ص) اشاره دارند، پیروی از پیامبر (ص) در حقیقت محبت با خدا می باشد و هرکسی که از آنحضرت (ص) تبعیت کند محبوب الله ذوالجلال می شود از این رو باید از روش ایشان (ص) که همان دستور قرآن وسنت است پیروی کنیم.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر در ادامه گفتند: کسی که از رسول الله(ص) پیروی کند دو مزد به دست می آورد اول اینکه محبوب خداوند می شود و دوم همه گناهان وی نیز بخشیده می شود، اتباع از پیامبر (ص) در سه موضوع عقیده، اخلاق و اعمال است لذا پیروی از اهل بیت و اصحاب(رض)در واقع بیانگر محبت واقعی آنان است.

عضو مجمع فقهی ایران با توجه به دیدگاه اهل سنت مبنی بر عدم برگزاری سالروز جشن میلاد و مراسم عزا برای بزرگان اسلام ابراز داشتند: از دیدگاه اهل سنت، محبت به بزرگان اسلام دوست داشتنشان و نیز پیروی از سیره آنان می باشد، ماه ذوالحجه و همچنین محرم ماه قربانی اسلام است، دهم ذوالحجه عید سعید قربان، هجدهم این ماه مصادف با شهادت حضرت عثمان (رض)، اول محرم شهادت حضرت عمر (رض) و دهم همان ماه شهادت حضرت حسین و اصحابش (رض) می باشد.

مولانا گرگیج ادامه دادند: اهل سنت هیچگونه بزرگداشتی مبنی بر سالگرد میلاد و شهادت برای سلف صالح ندارند، هر شخصی از اهل سنت که این ادعا را داشته باشد در واقع برخلاف عقاید اهل سنت سخن گفته است، زیرا ما مراسم جشن و عزا برگزار نمی کنیم و اگر بخواهیم برای بزرگان مان چنین مراسماتی برگزار کنیم باید هر روز بزرگداشتی داشته باشیم.

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش با اشاره به صدر اسلام پیرامون برگزاری جشن میلاد و مراسم عزا اظهار داشتند: در عصر پیامبر (ص) و خلفای راشدین (رض) چنین رسوماتی رایج نبوده و همچنین ائمه اربعه اهل سنت چنین اعمالی را انجام نداده اند، افرادی از اهل سنت که چنین مراسم هایی را تایید می کنند حتی تاریخ شهادت بزرگان خود همچون خلفای راشدین (رض) و ائمه اربعه را نیز نمی دانند پس نباید به شخصی که از عقاید خود آگاهی ندارد استناد کرد.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*