Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
بحران سوریه با بمباران حل نمی شود - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

بحران سوریه با بمباران حل نمی شود

مولانا محمد حسین گرگیج در خطبه های این هفته اظهار داشتند: کشوری که متعلق به همه هست باید تمام جناح ها در اداره آن و همچنین در منافع و زیانش سهیم باشند زیرا یک گروه با استبداد و دیکتاتوری نمی تواند حکومت کند.gorgij-net

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شیخ التفسیر مولانا گرگیج، ایشان در بخشی از خطبه های جمعه (9 مهر 1395) با توجه به افزایش تنش و بحران در سوریه و ادامه بمباران شهرهای این کشور تصریح کردند: همانطور که هفته گذشته اشاره کردم برای مسلمانان بسیار بد است که جان کری(وزیر امور خارجه امریکا) و سرگئی لاوروف (وزیر امور خارجه روسیه) برای ما تصمیم گیری کنند، مسلمانان باید با تفاهم مشکلات جهان اسلام را حل کنند.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر تنها راه حل بحران سوریه را “تفاهم و گفتمان” عنوان کردند و افزودند: بحران سوریه باید با تفاهم و گفتمان حل شود و با بمباران و توپ و تانک حل نمی گردد، حدود هفتاد سال سپری شده و مسئله فلسطین هنوز حل نشده است زیرا در آنجا صاحبان اصلی آن اخراج و به حاشیه رانده شدند.

عضو مجمع فقهی ایران با تأکید بر مشارکت تمامی احزاب در اداره کشورها گفتند: در هرجایی که تفاهم نباشد امنیت وجود ندارد، کشوری که متعلق به همه هست باید تمام جناح ها در اداره آن و همچنین در منافع و زیانش سهیم باشند زیرا یک گروه با استبداد و دیکتاتوری نمی تواند حکومت کند، مردم سوریه باید خودشان تصمیم گیرنده باشند.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش ادامه دادند: دیگران نباید کشور سوریه را اشغال کنند و در همه کشورهای اسلامی باید اینگونه عمل شود، جنگ و نزاع نتیجه ای جز تخریب بلاد و تعذیب عباد در پی نخواهد داشت.

ایشان با بیان اینکه “حدود ششصد هزار نفر در شهر حلب در معرض خطر هستند” خاطرنشان ساختند: مردم شهرحلب در خطر هستند و جهان اسلام باید فکری به حال مردم سوریه کند زیرا سازمان ملل و شورای امنیت برای کشورهای اسلامی کاری پیش نخواهند برد، باید خود مسلمانان با اتحاد در کنار هم قرار بگیرند و مسایل خود را با تفاهم حل کنند تا بیش از این نابودی مسلمانان را شاهد نباشیم.

*هلاکت شیمون پرز خبر خوشی برای مسلمانان بود

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در ادامه با اشاره به خبر مرگ شیمون پرز رییس جمهور اسبق رژیم صهیونیستی بیان داشتند: خبر خوشی که به مسلمانان رسید هلاکت شیمون پرز (رییس جمهور سابق اسراییل) بود که 93 سال عمر کرد، وی اولین شخصی بود که طرح اخراج شهروندان فلسطینی را امضا کرد، جنایت های این جانی بی شمار هستند و خداوند شخصی را که می خواهد عذابش سنگین شود عمرش را همراه با جنایت طولانی می کند تا بر بار گناهانش افزوده شود.

مولانا گرگیج همچنین تصریح کردند: شیمون پرز که اصالتا لهستانی بود تمام بدبختی ها را بر سر مردم فلسطین آورد و صهیونیست ها  را در آنجا حاکم کرد، او یکی از طراحان نخست رژیم اشغالگر اسراییل بود و از خداوند متعال نابودی تمام اشغالگران را خواستاریم.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر با توجه به فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی با بیان اینکه ” نیروی انتظامی باید حافظ جان، مال و حیثیت مردم باشد” وظایف نیروی انتظامی را حائز اهمیت عنوان کردند.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*