Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
تجاوز به حقوق دیگران عذاب الهی را متعدی می کند - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

تجاوز به حقوق دیگران عذاب الهی را متعدی می کند

مولانا محمدحسین گرگیج با بیان اینکه ” ظلم و ظالم هرگز پایدار نمی ماند” علت اصلی چالش های عصر حاضر جهان را اعمال انسان ها عنوان کردند و بر لزوم احترام به حقوق یکدیگر و عدم ظلم ورزی تاکید کردند.gorgij-net

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شیخ التفسیر مولانا گرگیج، ایشان در خطبه های جمعه (10 دی 95) پس از تلاوت آیه 41 سوره روم اظهار داشتند: چالش و معضلات کنونی دنیا ناشی از اعمال انسان هاست، اگرچه تقدیر الهی در آن موثر است اما نقش اساسی را خود انسان در سرنوشتش ایفا می کند، خداوند در این آیه از گسترش فساد در خشکی و دریا سخن می گوید و نسبت به عذاب آن هشدار داده است.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر افزودند: آفاتی همچون بیماری های جسمی و قحط سالی از جمله عذاب هایی است که به سبب اعمال انسان ها پدید می آید، ظلم وقتی عام شود همه جا را فرا می گیرد، تجاوز به حقوق دیگران عذاب الهی را متعدی می کند.

مولانا گرگیج با اشاره به حمله اخیر به بازار کریسمس در آلمان که منجر به کشته شدن چندین نفر شد گفتند: در آستانه سال نو میلادی و در مرکز خرید کریسمس کامیونی در کشور آلمان منفجر می شود و چندین کشته بر جای می گذارد که پس از آن تدابیر امنیتی شدید اتخاذ می شود، در جشن سال نو، مردم اروپا به عزا می روند و این بیانگر اینست که افرادی روزی قصد تجاوز به کشورهای اسلامی را داشتند امروز خودشان به همان ظلم گرفتار شده اند و احساس نا امنی می کنند.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش ادامه دادند: همواره سخن از ترور و ترویسم به میان آمده است و اروپاییان مسلمانان را متهم به تروریست می کنند، ما تروریسم و اعمال تروریستی را درست نمی دانیم اما اگر چنین اعمالی رخ می دهد باید علت آن را بررسی کرد.

ایشان اشغال سرزمین های اسلامی در سال های اخیر را بزرگترین ظلم استکبار جهانی بر مسلمانان دانستند و تصریح کردند: چندین دهه پیش از این استکبار جهانی تعداد کمی از یهودیان را در قلب جهان اسلام و اولین قبله مسلمین مسلط کرد تا سرزمین فلسطین را اشغال کنند و مسلمانانی که از وطن خویش دفاع نمودند را متهم به تروریست کردند.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر اضافه کردند: نخستین ظلم متجاوزگران بر مسلمانان، حاکم کردن رژیم غاصب صهیونیستی در سرزمین فلسطین بود، اخیرا قطعنامه ای برعلیه شهرک سازی غیر قانونی یهودیان در سرزمین های اشغالی صادر شد که حتی امریکا هم آن را وتو نکرد.

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در ادامه خاطرنشان ساختند: شوروی سابق نیز بر مسلمانان مظلوم افغانستان ظلم کرد و حدود ده سال آن جا را اشغال کردند که سپس با ذلت از آن جا رانده شدند، کسی که از خاک خود دفاع می کند تروریست محسوب نمی شود.

مولانا گرگیج با اشاره به جنایت های پوتین رییس جمهور روسیه در کشورهای اسلامی ابراز داشتند: پوتین را در دنیا قدرتمندترین شخص تعبیر کرده اند، اگر ظلم، نشانه قدرت می باشد فرعون از همه قدرتمند تر است، پوتین یک ظالم بزرگ است که در چچن و انگوش جنایت کرد و امروز به مردم سوریه ظلم می کند، رقاصه های خود را به همراه نظامیان برای برگزاری جشن سال نو میلادی به لاذقیه سوریه فرستاد که خداوند آن ها را در قعر دریا غرق کرد.

ایشان با بیان اینکه “قدرت الله ذوالجلال ما فوق قدرت هاست” خطاب به رییس جمهور روسیه گفتند: پوتین نباید به قدرت خود بنازد که قدرت الهی فراتر از قدرت وی هست، الله ذوالجلال، عزیز و مقتدر هست و شما را می تواند این چنین عزادرا کند، مسلمانان را عزادار کردید و خداوند این عزا را به خودتان برگرداند.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر ادامه دادند: امروز در سراسر دنیا دیپلمات های شما در معرض خطر هستند، در ترکیه سفیرتان کشته شد و در دمشق نیز سفارت خانه شما با خمپاره هدف قرار گرفت، به هیچ عنوان بر مسلمانان ظلم نکنید که این ظلم به خودت باز می گردد.

مولانا گرگیج با بیان اینکه “ظلم و ظالم هرگز پایدار نمی ماند” بیان داشتند: خداوند ظالم را نابود خواهد کرد، نتیجه اشغال افغانستان و عراق نابودی زنان و کودکان بیگناه بود، این جنایتکاران مدعی حقوق بشر هستند، آیا حقوق بشر در اسلحه فروشی، نابودی کودکان و زنان بیگناه و بمباران بیمارستان ها است؟!

ایشان با تاکید بر احترام به حقوق و خواسته مردم گفتند: حق هرکسی باید به خودش داده شود، اگر مردم نسبت به حکومت معترض بودند باید به حقشان رسیدگی شود زیرا حرف اول و آخر را مردم می زنند، یک ظالم نمی تواند با زور و تزویر بر مردم حکومت کند.

*باید حقوق انسانی و شهروندی در کشور رعایت شود

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر در ادامه اظهاراتشان با اشاره به تصاویر منتشر شده از زندگی برخی مردم در گورستان نصیر آباد شهریار ضمن اظهار تاسف از این موضوع گفتند: اخیرا موضوع خوابیدن مردم در گورستان نصیرآباد شهریار رسانه ای شد، در کشور ما که مملو از ذخایر طبیعی هست مردم زنده در گور می خوابند، باید حقوق انسانی و شهروندی در کشور رعایت شود، این مسئله بسیار تکان دهنده بود.

مولانا گرگیج در ادامه یادآور شدند:  در حاشیه شهر زاهدان خانه های مردم تخریب می شود که ما نسبت به این موضوع واکنش نشان دادیم و گفتیم این مردم از کره مریخ نیامده اند لذا سر پناه آن ها را تخریب نکنید اما متاسفانه شنیدیم که در نزدیک تهران مردم در گورستان ها زندگی می کنند.

عضو مجمع فقهی ایران، انتشار چنین اخباری را بسیار تکان دهنده توصیف کردند و افزودند: برای ما عار است که چنین خبری را می شنویم و من نیز شرمنده شدم، اگر بنده مسئولیتی داشتم به غاری پناه می بردم که مردم هرگز چهره شرمسارم را مشاهده نکنند، جای تاسف است که در جوار تهران در سی قبر پنجاه نفر زندگی کنند.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر توجه به حقوق شهروندان را از مهمترین وظایف مسئولین برشمردند و خاطرنشان کردند: این مسئله مصیبت بسیار عظیمی است، ما به جای تبلیغات و قبر ساختن برای مُردگان، به فکر زنده ها باشیم و برایشان مسکن مهیا کنیم تا به گورستان پناه نبرند، باید به حقوق اسلامی و شهروندی مردم توجه شود، ما اعتیاد و معتادان را دوست نداریم اما هنگامی که مظلوم واقع شدند باید دستشان را گرفت.

ایشان در پایان خطبه های این هفته شهرستان آزادشهر ابراز داشتند: اشک ما جاری می شود وقتی چنین مسایلی به گوش ما می رسد، برای ما زبان و قومیت و مذهب ومسلک مطرح نیست بلکه فقط انسانیت مهم است، حقوق انسانیت به ما دستور می دهد که حق دیگران را ضایع نکنیم، باید به داد انسان های ضعیف برسیم زیرا کمال در کمک به آن هاست.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*