Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
نمایندگان مجلس باید برای فاقدین شناسنامه راه حلی بیندیشند - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

نمایندگان مجلس باید برای فاقدین شناسنامه راه حلی بیندیشند

مولانا محمدحسین گرگیج با اشاره به مشکلات سجلی ومنع خدمات برخی مردم در استان سیستان و بلوچستان، از نمایندگان مجلس و مسئولین ذیربط خواستند تا چاره ای برای این موضوع بیندیشند و مشکلات فاقدین شناسنامه را حل کنند.gorgij-net

به گزارش پایگاه خبری دفترشیخ التفسیر مولانا گرگیج، ایشان در بخش پایانی مراسم نمازجمعه (17 دی 95) شهرستان آزادشهر اظهار داشتند: همانطور که مولانا عبدالحمید در بازدید از اداره ثبت احوال شهرستان زاهدان مسایلی را به مسئولین این مرکز گوشزد کردند و بر حل مشکلات شناسنامه ای مردم تأکید داشتند درخواست ما نیز حل مشکلات سجلی مردم می باشد.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر سپس به مشکلات سجلی مردم در سیستان و بلوچستان اشاره کردند و گفتند: در سیستان و بلوچستان و برخی از نقاط کشور مردم دچار مشکلات سجلی هستند که با منع خدمات روبرو می گردند، فرزندانشان نیز از داشتن شناسنامه محروم می شوند و هیچ خدماتی به آنان تعلق نمی گیرد.

عضو مجمع فقهی ایران با بیان اینکه “منع خدمات برای یک شهروند به معنای نابودی وی هست ” خاطرنشان ساختند: برخی افراد را مشکوک التابعیت ثبت می کنند که باید اینگونه مسایل مورد بررسی دقیق قرار گیرند و شناسنامه های این افراد بازگردانده شوند، اخیرا در شهرستان شهریار تعداد زیادی از شهروندان بلوچ که به علت نداشتن شناسنامه و منع خدمات در جوار تهران و در چادر زندگی می کردند با مشکلاتی مواجه شدند.

عالم برجسته اهل سنت کشور ادامه دادند: چادرهای آنان سوزانده و بی سرپناه و آواره شدند، حتی برای اثبات فرزندان خود باید آزمایش خون و DNAبدهند و این امر هزینه هنگفتی به همراه دارد که در پرداخت آن ناتوان هستند، هفته جاری روبروی مجلس تحصن کردند تا مشکلاتشان را به نمایندگان مردم برسانند، نمایندگان مجلس باید برای فاقدین شناسنامه راه حلی بیندیشند تا هرچه سریعتر این مسئله حل شود.

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در ادامه تصریح کردند: فردی که شناسنامه نداشته باشد و یا مشکوک التابعیت شناخته شود منع خدمات می شود و با مشکلات بسیاری مواجه می گردد، امروز مردم به هر نهاد و یا ارگانی مراجعه کنند نخست باید مدارک شناسایی و هویتی خود را نشان دهند و اگر شناسنامه نداشته باشند به درخواستشان توجهی نمی شود.

ایشان با تأکید بر این مطلب که ” شناسنامه از ضروریات ابتدایی زندگی بشر است” بیان داشتند: سابقا در بلوچستان مأمورین ثبت احوال برای توزیع شناسنامه در بین مردم به روستاها و محله ها مراجعه می کردند و مردم به علت عدم آگاهی از مزایای شناسنامه تمایلی به اخذ آن نداشتند و همین امر سبب شد که اکنون با مشکلاتی مواجه گردند.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در پایان این بخش از اظهاراتشان خطاب به نمایندگان مجلس و مسئولین ثبت احوال کشور گفتند: تقاضای ما از نمایندگان مجلس و مسئولین ذیربط در ثبت احوال اینست که باید این مسایل را با دقت تحقیق و بررسی کنند تا هویت ملی مردم شناسایی شود و مشکلات سجلی آنان پایان یابد.

مولانا گرگیج در قسمت دیگری از سخنانشان با توجه به قطع جریان گاز از سوی کشور ترکمنستان به استان های شمالی کشور بر مصرف صحیح انرژی وصرفه جویی تأکید نهادند.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*