Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی ضایعه بزرگی برای کشور بود - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی ضایعه بزرگی برای کشور بود

مولانا محمدحسین گرگیج با اشاره به درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، فقدان ایشان را مصیبت و ثلمه ای عظیم برای کشور عنوان کردند.gorgij

به گزارش پایگاه خبری دفترشیخ التفسیر مولانا گرگیج، ایشان در بخش پایانی خطبه های جمعه ( 24 دی 95) شهرستان آزادشهر گفتند: در این هفته ضایعه ناگواری که در کشور ما رخ داد رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی (رحمه الله) رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام بود، ایشان زحمات و مشقات بسیاری برای کشور متحمل شدند.

مولانا گرگیج با توجه به کارنامه سیاسی و خدمات آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار داشتند: ایشان سابقه هشت سال ریاست قوه مقننه و هشت سال ریاست قوه مجریه را در کارنامه سیاسی خود داشتند، یکی از مدیران لایق و شایسته کشور بودند که مدیریتی بسیار قوی در راستای سازندگی داشتند و تلاش های وی سبب شد که به عنوان سردار سازندگی مشهور شود، آقای رفسنجانی در آن زمان حتی پیش بینی کرده بود که کمبود آب، بحران آینده کشور است و آب را از نفت حیاتی تر می دانست.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش ادامه دادند: ایشان اعتقاد داشتند که در مقابل تمامی جریان های آب، سدهایی ساخته شود تا جهت مصارف آب شُرب و کشاورزی مورد استفاده قرار گیرند که اندیشه بسیار خوبی بود، آقای هاشمی یکی از مدیران خوب کشور بود که پیشنهادات و تصویبات وی برای کشور بسیار سودمند واقع گردید ولی متاسفانه چنین مدیر توانایی را ازدست دادیم.

عضو مجمع فقهی ایران، با اشاره به رد صلاحیت آقای رفسنجانی در انتخابات دوره گذشته ریاست جمهوری تصریح کردند: رد صلاحیت ایشان در انتخابات ریاست جمهوری بسیار تکان دهنده بود، فردی که سابقه هشت سال ریاست مجلس شورای اسلامی و هشت سال ریاست جمهوری را داشته باشد در خور شأن این شخصیت نبود که در انتخابات ریاست جمهوری رد صلاحیت شود.

عالم برجسته اهل سنت کشور در ادامه افزودند: آقای هاشمی پیش از انقلاب و پس از آن نیز زحمات و خدمات ارزنده بسیاری برای کشور داشتند، در طول جنگ و پس از آن مدیریت قوی وی سبب شد کشور از هم نپاشد اما متاسفانه در اواخر عمر ایشان، نسبت به وی بی مهری شد که هضم آن برای ما کمی سنگین است.

مولانا گرگیج با بیان اینکه “آیت الله هاشمی شخصی بسیار متواضع و فروتن بودند” خاطرنشان کردند: در زمانی که ایشان ریاست مجلس را بر عهده داشتند با کنایه های برخی افراد روبرو می شدند که پاسخشان را با لبخند می دادند، صبر و سعه صدر ایشان زمانی مثال زدنی بود که وقتی برای اعضای خانواده اش مشکلاتی به وجود آمد و خودشان تحت فشار قرار گرفتند موضع گیری خاصی نکردند.

ایشان در پایان، فقدان آقای رفسنجانی را مصیبت عظیمی برای کشور توصیف کردند و ابراز داشتند:  از خداوند متعال برای ایشان طلب آمرزش و مغفرت می کنیم ، برای بازماندگان شان صبر و توفیقات روز افزون را مسئلت داریم و این مصیبت عظیم را بار دیگر به ملت ایران تسلیت عرض می کنیم.

*اسلحه ها از دست نا اهلان جمع آوری شوند

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر در بخش دیگری از سخنانشان با توجه به قتل عام یک خانواده در یکی از روستاهای ایرانشهر ضمن نکوهش این رویداد اظهار داشتند: متاسفانه این هفته در حوالی شهرستان ایرانشهر ماموران واکسینه در یک حیاط با اجساد هشت نفر از اعضای یک خانواده روبرو می شوند که این موضوع برای ما بسیار تکان دهنده بود.

ایشان با انتقاد از توزیع بی رویه سلاح ها به دست مردم خاطرنشان ساختند: هنگامی که همه مسلح شوند و سلاح ها به دست نا اهلان بیفتند شاهد چنین حوادثی خواهیم بود، ما از جریان این حادثه اطلاع دقیقی نداریم اما این را هم می دانیم که همه کشته شدگان مجرم نبودند، چرا در منطقه ای که همه مسلمان هستند چنین جنایتی رخ دهد؟!

مولانا گرگیج ضمن درخواست جمع آوری سلاح ها و ایجاد محدودیت برای حمل آن تصریح کردند: تقاضای ما اینست که این اسلحه ها جمع آوری شوند، برای حمل اسلحه محدودیت هایی اِعمال شود و نگذارند افراد نا اهل با جان و مال مردم بازی کنند، یک فرد به سبب کینه شخصی تمامی اعضای یک خانواده را قتل عام می کند.

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش با تأکید بر اینکه ” گناه ریختن یک قطره خون انسان بیگناه بالاتر از تخریب کعبه است” گفتند: این مسئله بسیار تکان دهنده بود که در خطه بلوچستان در نزدیک ایرانشهر اعضای یک خانواده قتل عام شوند، دین اسلام دین صلح و صفاست و قرآن هرگز اجازه قتل عمد نفس را صادر نکرده است، ما باید نسبت به این مسایل درک و فهم زیادی داشته باشیم و با اهل علم و قرآن همنشین شویم تا دست به چنین اعمالی نزنیم.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*