Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
انقلاب اسلامی ایران متعلق به تمامی اقشار و مذاهب است - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

انقلاب اسلامی ایران متعلق به تمامی اقشار و مذاهب است

مولانا محمدحسین گرگیج ضمن گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، این پیروزی را مرهون فداکاری های همه اقشار و مذاهب دانستند و بر حفظ تعادل در توزیع پست های کلیدی و استخدام های دولتی تاکید کردند.gorgij.net

به گزارش پایگاه خبری دفتر شیخ التفسیر مولانا گرگیج، ایشان در فرازی از اظهاراتشان در مراسم نمازجمعه (22 بهمن95) شهرستان آزادشهر با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفتند: انقلاب اسلامی ایران متعلق به تمامی اقشار و مذاهب است پس شعارهای ابتدای انقلاب فراموش نشوند، همانطور که در آن زمان، ملت یک صدا شعار ” استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی” را سر می دادند همان محتوا باید حفظ شود و خواهان تمامیت ارضی کشور باشند.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش با تاکید بر حفظ تعادل در تقسیم پست های کلیدی و استخدام های دولتی بین اقشار و مذاهب تصریح کردند: در توزیع پست و مقام و استخدام های دولتی میان همه اقشار و مذاهب توازن صورت گیرد تا همگان سهیم باشند، پیروزی انقلاب اسلامی  برای همه مردم بود و اگر ما تظاهرات قبل از انقلاب را نگاه کنیم تمامی اقشار در آن حضور داشتند.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر در ادامه افزودند:  همه اقوام در پیروزی انقلاب سهیم بودند و شعارهایی همچون “استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی” را سر می دادند لذا ما می خواهیم این شعارها همواره حفظ شود و یکپارچگی ملت را شاهد باشیم و همچنین حقوق همه شهروندان از هر قشر و مذهبی که هستند رعایت گردد.

*تصمیمات دونالد ترامپ درخود امریکا جایگاهی ندارد

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در بخش دیگری از سخنانشان با توجه به تصمیم ها و تهدیدات اخیر رییس جمهور امریکا خاطرنشان ساختند: رفتارهای دونالد ترامپ بر خلاف وعده های انتخاباتی اش هست و اکنون حرف هایش فراتر از آن چیزهایی است که گفته بود، ورود اتباع هفت کشور اسلامی منجمله ایران را ممنوع کرد در حالی که امروز گفتگوی تمدن ها و تهذیب و روابط ملت ها با یکدیگر است.

عالم برجسته اهل سنت کشور ادامه دادند: تصمیمات دونالد ترامپ بر خلاف منشور حقوقی سازمان ملل هست، عقاید و سخنان آقای ترامپ در کشور خودش مصرف داخلی و جایگاهی ندارد و از زمان انتخاب وی مشاهده می کنیم که در تمامی شهرهای امریکا، علیه تصمیماتش  تظاهرات به راه افتاده است.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر تصمیمات اخیر دونالد ترامپ را بسیار جاهلانه خواندند و بیان داشتند: تصمیم ترامپ با مخالفت دیوان عالی قضایی امریکا مواجه شد که حتی در تجدید نظر هم نیز رد شد و همه دنیا سخنانش را مردود دانستند، پس فردی که در کشور خودش به عنوان رییس جمهورمورد قبول نیست چگونه می تواند در برابر اسلام قرار گیرد و با کشورهای دیگر در ستیز باشد.

مولانا گرگیج اضافه کردند: پس از تصمیمات اسلام ستیزانه ترامپ، مسلمانان امریکا در مقابل کاخ سفید نماز جماعت برگزار کردند و اینگونه  اعتراض خود را همگام با سایر شهروندان امریکایی به نمایش گذاشتند از این رو ترامپ بداند با این تندروی ها کار به جایی نخواهد رساند.

ایشان در خاتمه اظهاراتشان درگذشت سه تن از علمای کشور، مولانا شهاب الدین شهیدی، مولانا خدانظر قلندرزهی عموی مولانا محمدعثمان و مولانا جوهری از دامن ایرانشهر (رحمهم الله) را ضایعه ای سنگین برای امت اسلامی دانستند و برای این عزیزان علو درجات را از درگاه خداوند متعال خواستار شدند.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*