Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
افرادی که به مقدسات اهل سنت توهین می کنند درصدد ایجاد بحران هستند - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

افرادی که به مقدسات اهل سنت توهین می کنند درصدد ایجاد بحران هستند

مولانا محمدحسین گرگیج با بیان این که “مسئولین، جلوی افسارگسیخته هایی که به مقدسات اهل سنت توهین می کنند را بگیرند” در واکنش به اهانت روزنامه های وطن و نود به صحابه (رض) و اهل بیت پیامبر (ص) توقیف این مطبوعات را خواستار شدند.gorgij.net

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ التفسیر مولانا گرگیج، ایشان در پایان خطبه های جمعه (13 اسفند 95) شهرستان آزادشهر اظهار داشتند: متاسفانه امروز صحابه و اهل بیت پیامبر (ص) مورد هجمه اهانت ها قرار می گیرند، مشخص نیست افرادی که دست به چنین کارهایی می زنند با چه چیزی تحنیک شده اند.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر با اشاره به گوشه ای از مناقب ابوموسی اشعری (رض) گفتند: ابوموسی اشعری (رض) یکی از قاریان برتر قرآن و اصحاب رسول الله (ص) بود، ایشان همچنین یکی از یاران خاص حضرت علی (رض) بود، اگر ما ایشان را به بدی توصیف کنیم گویا پیامبر (ص) و حضرت علی (رض) را زیر سوال برده ایم، حضرت علی (رض) العیاذ بالله چگونه چنین شخص منافقی را به عنوان نماینده خویش انتخاب نموده است؟!

عضو مجمع فقهی ایران ضمن انتقاد شدید از اهانت روزنامه های وطن و نود به صحابه و اهل بیت پیامبر(ص) تصریح کردند: روزنامه های وطن و نود به یاران پیامبر (ص) تاخت و تاز می کنند و درصدد ایجاد بحران هستند، در منطقه، جنگ های فرقه ای و حمام خون به راه افتاده است و این اشخاص قصد دارند که بیش از 25 درصد جمعیت اهل سنت کشور را به جان برادران شیعه بیندازند، این افراد کور خوانده اند زیرا ما زود فریب نمی خوریم که فتوایی در این راستا صادر کنیم.

ایشان، خواهان برخورد مسئولین با هتاکان به مقدسات اهل سنت شدند و بیان داشتند: از مسئولین انتظار داریم که چنین روزنامه ها و رسانه هایی فورا توقیف شوند و عاملان آن را مجازات کنند، این افراد به هیچ چیزی اعتقاد ندارند، پیش از این رهبر معظم انقلاب گفته بودند که هر شخصی به مقدسات اهل سنت اهانت کند مسلمان نیست و اگر این اشخاص به سخنان رهبرمعتقد بودند چنین رفتارهایی انجام نمی دادند.

عالم برجسته اهل سنت کشور ادامه دادند: ابوموسی اشعری (رض) و اهل بیت پیامبر (ص) جزو مقدسات اهل سنت هستند و تا حد توانمان مدافع مقدسات خود هستیم، تا خون در رگمان جاری هست جانمان را فدای رسول الله (ص)، اهل بیت و صحابه (رض) می کنیم.

مولانا گرگیج در ادامه افزودند: شخصی که با صحابه رسول الله (ص) دشمنی داشته باشد طبق آیه ی   29 سوره فتح، خود به خود از ایمان خارج می شود، خداوند فرموده غیظ با صحابه (رض) کفر است، ابوموسی اشعری (رض) شخصیتی هست که همواره مورد تمجید پیامبر (ص) قرار گرفته و یکی از یاران نزدیک حضرت علی (رض) بود.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر ضمن اظهار خرسندی از موضع گیری برخی علما و اندیشمندان اهل سنت در این خصوص تصریح کردند: از مواضع مولانا محمدگل ریگی، کاک حسن امینی و دکتر جلالی زاده کمال تشکر را داریم، بنده هشدار می دهم که جلوی چنین افسار گسیخته هایی گرفته شود و طوری نشود ملت ایران که سال هاست در کنار هم با صلح و آرامش و صمیمت زندگی می کنند به جان هم بیفتند.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش ادامه دادند: دشمن تراشی نکنید علما هرچقدر بحران ها را مدیریت کنند ولی قادر به کنترل احساسات مردم نیستند، هنگامی که به صحابه (رض) و مقدسات اهل سنت اهانت شود نمی توان جلوی احساسات مذهبی جوانان غیور را گرفت.

مولانا گرگیج در عین حال تاکید کردند: اینگونه مسایل سبب ایجاد عقده و کدورت می شود و برخی دست به اعمال انتحاری می زنند، هیچ انسانی دوست ندارد جان خود و دیگران را به خطر بیندازد، ما از اعمال انتحاری دفاع نمی کنیم اما باید علت چنین کارهایی بررسی شود که چگونه گروه های انتحاری شکل می گیرند.

ایشان در پایان این بخش از سخنانشان خطاب به مسئولین اظهار داشتند: اگر امروز گروههای انتحاری شکل گرفته اند و در کشورهای افغانستان، سوریه و عراق  درگیری های فرقه ای به راه افتاده است باید علل آن را بررسی کرد، از مسئولین امر می خواهم که صدای این افراد را درهمان جا خفه کنند تا صدای ما بلند نشود.

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش همچنین با توجه به روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی، ضمن تشریح نقش اساسی درخت در حیات بشر و اکوسیستم زمین بر لزوم حفظ محیط زیست تاکید کردند.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*