Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
اختتامیه بیست و نهمین دوره ترجمه و تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش برگزار شد - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

اختتامیه بیست و نهمین دوره ترجمه و تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش برگزار شد

مراسم اختتامیه بیست و نهمین دوره ترجمه و تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش و ختم قرآن در نمازهای تراویح، شب گذشته (31 خرداد 96) با حضور جمع کثیری از اقشار مختلف مردم برگزار شد.IMG_4788

به گزارش پایگاه خبری دفتر شیخ التفسیر مولانا گرگیج، طبق رسم هر سال مراسم اختتامیه دوره ترجمه و تفسیر شیخ التفسیر مولانا گرگیج و ختم قرآن کریم در نمازهای تراویح مسجدالنبی (ص) با حضور گسترده نمازگزاران استان در دارالعلوم فاروقیه شهرستان گالیکش برگزار شد.

مراسم امسال از عصر روز 26 ماه مبارک رمضان آغاز و با اجرای دکلمه شعری توسط یک طلبه جوان از حوزه علمیه فاروقیه، ارائه مقاله «نقش دین در کاهش آسیب‌های روانی اجتماعی» توسط «غلامرضا ریگی» از فرهنگیان گالیکش و سخنرانی آخوند «زبیر» از علمای تراکمه شهرستان کلاله در خصوص «عظمت خداوند و محبت و الفت» دنبال شد.

با سخنرانی مولوی «محمد انور» از زاهدان با موضوع «پیروی از مضامین اسلامی و دوری از گناه» و اجرای گروه سرود «محبان صحابه» مراسم ادامه پیدا کرد، ختم قرآن در اقامه نمازهای تراویح مسجد النبی (ص) از دیگر برنامه‌های شب گذشته بود.

پس از اقامه نماز تراویح و ختم قرآن؛ سخنرانی و دعای شیخ التفسیر مولانا گرگیج پایان بخش این مراسم معنوی بود.

مولانا گرگیج در بخش نخست سخنان خود گفت: رمالان و جادوگران مردم را فریب می‌دهند هر شخصی که نزد چنین شیاطینی برود از ایمان خارج می‌شود و همسرش نیز طلاق می‌گردد.

وی اظهار داشت: تغییر چهره و جراحی‌های پلاستیکی خلاف شرع است.

امام‌جمعه اهل سنت آزادشهر با تأکید بر پیروی از سیره نبوی (ص) و دوری از گناه گفت: رابطه جنسی نامشروع، نوشیدن الکل، چپاول مردم و سرقت با اسلام منافات دارد.

مولانا محمد حسین گرگیج در بخش دیگری از اظهاراتشان با توجه به نزدیک شدن زمان تحلیف دکتر روحانی رییس جمهور دولت دوازدهم به مطالبات قانونی جامعه اهل سنت اشاره کردند و با تاکید بر حفظ اتحاد و انسجام از ایشان خواستند در انتصابات دولت دوازدهم بر اساس شایسته سالاری عمل کند.

در بخش دیگری از این مراسم «شهرام کوسه غراوی» نماینده شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر لزوم حفظ اخوت و برادری در کشور گفت: باید از ظرفیت تمامی اقوام و مذاهب در اداره کشور استفاده شود.

اجرای دکلمه توسط نونهال《محمدامین ماه ککی》 با موضوع نیایش و دعای مخلصانه شیخ التفسیر مولانا گرگیج، پایان بخش مراسم شب گذشته بود.

شایان ذکر است هرساله طی ماه‌های شعبان و رمضان در مدرسه علوم دینی فاروقیه شهرستان گالیکش دوره آموزش ترجمه و تفسیر قرآن توسط شیخ التفسیر مولانا محمدحسین گرگیج برگزار می‌شود.

در دوره امسال تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش به 43 نفر از شرکت‌کننده گان سند تفسیر اهدا شد که 27 نفر از آنان مَرد و 16 نفر خانم بودند.

همچنین از سوی شرکت‌کنندگان این دوره لوح تقدیر و تندیسی به‌ رسم یادبود و قدردانی از زحمات شبانه‌ روزی مولانا گرگیج به ایشان اهدا شد.

تقدیر و تجلیل از 7 بانوی فاضله مکتب خدیجة الکبری از دیگر حاشیه های این مراسم بود.

 

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*