Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
اقامه نماز عید شهروندان اهل سنت ضد امنیت نیست - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

اقامه نماز عید شهروندان اهل سنت ضد امنیت نیست

مولانا محمدحسین گرگیج با اشاره به نزدیک شدن نمازعید فطر بار دیگر از وزارت کشور و استانداری ها خواستند از بروز “رفتارهای سلیقه ای و ممانعت از برگزاری نماز اهل سنت” جلوگیری کنند.DSC_4267

به گزارش پایگاه خبری دفتر شیخ التفسیر مولانا گرگیج، ایشان در بخش پایانی اظهاراتشان در مراسم نمازجمعه (2 تیرماه 96) شهرستان آزادشهر گفتند: بنده همیشه پیش از فرا رسیدن مراسم عید نسبت به اِعمال برخی محدودیت ها در خصوص اقامه نمازعید شهروندان اهل سنتی که در برخی مناطق، اقلیت به شمار می روند هشدار می دهم.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش با اشاره به اصل دوازدهم قانون اساسی مبنی بر آزادی ادیان و مذاهب رسمی کشور برای برگزاری شعائر دینی اظهار داشتند: در اصل دوازدهم قانون اساسی ذکر شده است که اقامه نماز و تعلیم و تعلم برای ما آزاد می باشد، برگزاری شعائر مذهبی حق ما هست زیرا بر خلاف قانون نیست و مسئولین امر نیز این حق مسلم ما را بپذیرند.

مولانا گرگیج از هموطنان شیعه خواستند تا در شهرهایی که اهل سنت غریب هستند مهمان نوازی کنند و خطاب به آنان گفتند: در نقاطی که اهل سنت اقلیت هستند و یا اینکه مهاجر و تبعه سایر کشورها هستند غریب محسوب می شوند لذا برادران شیعه مهمان نوازی کنند و مکان هایی را در روز عید جهت اقامه نماز در اختیار برادران اهل سنت خود قرار دهند.

ایشان ادامه دادند: همانطور که وقتی با یک مسافر غریب در شهر خود روبرو می شویم از او به نحو احسن مهمان نوازی می کنیم برای مسایل عقیدتی وی هم میزبانی کنیم تا دعای گوی ما باشند، از وزارت کشور و استانداری ها درخواست داریم که مکان هایی جهت برگزاری نماز عید فطر امسال در اختیار اهل سنت قرار دهند.

عضو مجمع فقهی ایران با انتقاد از برخوردهای سلیقه ای در سال های گذشته و ممانعت از برگزاری نماز عید اهل سنت تصریح کردند: در سال های گذشته گزارش های متعددی در خصوص ممانعت از برگزاری نماز عید اهل سنت در برخی از شهرستان ها مانند سمنان رسیده است، بارها دوستان از ما گلایه می کنند که چرا چنین نکاتی را از پشت تریبون بیان می کنید، ما اگر از پشت تریبون حق خود را عنوان نکنیم صدای ما به گوش شما نخواهد رسید.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر در ادامه افزودند: این گلایه ما در مورد اِعمال محدودیت های عبادی اهل سنت همیشه پابرجاست؛ اگر امسال در تمام نقاط کشور، اهل سنت توانستند آزادانه نمازعید برگزار کردند از شما تقدیر و تشکر خواهیم کرد و در واقع شما با این همکاری خود منتی بر سر ما نهاده اید.

مولانا گرگیج خاطرنشان ساختند: ان شاء الله امیدواریم که چنین اتفاقی رخ دهد و مسئولین با احسان و نیکی خود ما را شرمنده سازند، تا زمانی که کوچکترین حقی از ملت، اعم از اقشار و مذاهب مختلف باقی بماند آن را مطرح و نسبت به آن گلایه خواهیم کرد و از همین تریبون که زبان گویای مردم است آن مسئله را بیان می کنیم.

عالم برجسته اهل سنت کشور تاکید کردند: باید به این خواسته ما رسیدگی شود و نباید نماز را سیاسی امنیتی کرد زیرا نماز منشا امنیت است، نماز ضد امنیت نیست بلکه امنیت را به همراه دارد، سال گذشته عزیزان اهل سنت در قزوین موفق به برگزاری نماز نشدند و تسهیلات در اختیارشان قرار نگرفت.

ایشان همچنین خطاب به شهروندان اهل سنت در کلان شهرها و شهرستان ها توصیه کردند: برادران اهل سنتی که قصد برگزاری نماز عید را دارند از امروز درخواست های خود را کتبا به فرمانداری ها و بخش داری های محل زندگی خود ارائه دهند و با نیروهای سیاسی و انتظامی هماهنگی کنند تا نماز عید فطر به خوبی برگزار شود.

*آزادی اقصی از تامین مایحتاج و نیازهای اولیه مسلمانان ضروری تر است

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر در آغاز خطبه های جمعه امروز با توجه به روز جهانی قدس اظهار داشتند: مسجد اقصی نخستین قبله مسلمانان بود که حدود هفتاد سال پیش توسط صهیونیست های غاصب  و با حمایت شرق و غرب اشغال شد.

ایشان به اشاره به آیات قرآن درباره مسجد اقصی و سرزمین فلسطین خاطرنشان ساختند: در قرآن مجید 8 آیه در مورد مسجد اقصی و سرزمین فلسطین بیان شده است، آیه 1 سوره اسراء، آیه 81 انبیاء، آیه 18 سوره سباء، آیه اول سوره تین، آیه 58 سوره بقره، آیه 71 سوره انبیاء، آیه 51 سوره مؤمنون و آیه 21 سوره مائده صراحتا به مسجد اقصی و سرزمین فلسطین اشاره کرده است.

مولانا گرگیج سپس فضایل مسجد اقصی را مورد بررسی قرار دادند و ابراز داشتند: مسجد اقصی یکی از سه مسجدی است که بر آن می توان شدّ رحال (بار سفر بستن برای زیارت) کرد، مدفن بسیاری از انبیای الهی (ع) است، حضرت ابراهیم (ع) دو مسجد به همراه فرزندانش ساخت، یکی کعبه بود که با کمک اسماعیل (ع) بنا شد و دیگری مسجد اقصی بود که با کمک اسحاق (ع) ساخته شد.

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش ادامه دادند: مسجد اقصی محراب پیامبر (ص) در شب معراج بود که امام جماعت انبیای الهی در آن شب بودند، رسول الله (ص) نخستین شخصی بود  که در آن مکان مبارک نماز خواندند، مسجد اقصی میراث نبی مکرم اسلام (ص) می باشد و مسلمانان باید از این میراث حراست کنند.

ایشان حفظ اتحاد و انسجام جهان اسلام  و مقابله با توطئه های دشمنان را بسیار ضروری دانستند و تصریح کردند: امروز مسلمانان باید متحد و منسجم شوند و فریب دشمنان مشترک اسلام را نخورند، مسجد اقصی متعلق به جهان اسلام است، مسلمانان به جان همدیگر نیفتند و یکدیگر را تکفیر نکنند بلکه  در خصوص رهایی فلسطین و مسجد اقصی از بحران، چاره اندیشی کنند.

مولانا گرگیج ضمن هشدار به دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا خطاب به وی گفتند: به رییس جمهور جدید امریکا هشدار می دهم که به اسراییل چراغ سبزی مبنی بر قرار دادن قدس شریف به عنوان پایتخت نشان ندهد که با جمعیت یک میلیارد و هفتصد میلیونی مسلمانان روبرو خواهد شد.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در پایان این بخش از سخنانشان خطاب به مسلمانان توصیه کردند: متاسفانه امروز سران کشورهای اسلامی به جای اتحاد، درصدد حذف یکدیگر هستند، ما باید در پی برقراری صلح و آرامش باشیم، نباید مذهب علیه مذهب شود زیرا اگر منسجم و متحد شویم مسجد اقصی در مدت یک روز آزاد خواهد شد، آزادی اقصی از تامین مایحتاج و نیازهای اولیه مسلمانان ضروری تر است.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*