Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
قوه قضاییه با کسانی که با زنان متاهل فرار می کنند به شدت برخورد کند - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

قوه قضاییه با کسانی که با زنان متاهل فرار می کنند به شدت برخورد کند

مولانا محمدحسین گرگیج با انتقاد شدید از افزایش رو به رشد فرار زنان متاهل با مردان نامحرم در منطقه از مسئولین قضایی خواستند احکام تعزیری را در برخورد با اینگونه اشخاص جاری کنند.IMG_0015

به گزارش پایگاه خبری دفتر شیخ التفسیر مولانا گرگیج، ایشان که مهمان ویژه مراسم نمازجمعه (9 تیر 96) شهرستان گالیکش بودند در فرازی از بیاناتشان با اشاره به قتل یک زن متاهل توسط برادرش در روستای گوگ گُل شهرستان مینودشت اظهار داشتند: بنده بارها با رفتن خانم ها چه با محرم و یا بدون محرم به شهرستان برای کار مخالف بوده ام زیرا این مسئله موجب بروز مشکلات متعددی شده است.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر ادامه دادند: گزارش های بسیاری به ما رسیده است که دختران جوانی نامزد داشتند و یا نو عروس بودند با افراد نامحرم فرار کرده اند و در برخی موارد هم زنان متاهل که فرزند داشتند از خانه گریخته اند که پس از دستگیری توسط مراجع قضایی، به راحتی آزاد می شوند.

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش با بیان اینکه ” فرار زنان متاهل در منطقه به شدت رو به افزایش است” خاطرنشان ساختند: غیرت دینی و قومی مسلمانان به کجا رسیده است که هر روز شاهد چنین مسایلی هستیم، ریش سفیدان و بزرگان  اقوام باید در خصوص این معضل چاره اندیشی کنند و همچنین از مسئولین قوه قضاییه انتظار داریم با چنین مسایلی به طور جد برخورد کند و در مواجهه با چنین موضوعاتی نباید اغماض و کوتاهی داشته باشند چرا که در مسئله حدود، اغماض معنایی ندارد.

ایشان با اشاره به قتل یک دختر جوان متاهل توسط  برادرش در روستای گوگ گُل شهرستان مینودشت یادآور شدند: چند روز پیش در روستای گوگ گُل از توابع شهرستان مینودشت پسر جوانی، خواهر متاهلش که با  شخص دیگری از خانه گریخته بود را با ضربات چاقو به قتل رساند، ما مردم را به چنین اعمالی تشویق نمی کنیم اما از قوه قضاییه درخواست داریم که با کسانی که با زنان متاهل فرار می کنند به شدت برخورد کند.

مولانا گرگیج با اظهار تاسف از نحوه پوشش نادرست این خبر توسط برخی از خبرگزاری های منطقه ضمن تکذیب آن گفتند: جای تاسف است که این خبر در خبرگزاری های داخلی به نحوی پوشش داده شد که این خانم به همراه شوهرش مورد حمله قرار گرفته است در حالی که این شخص مفسد، شوهر آن زن نبوده است لذا باید منبع تنظیم این گزارش کذب مشخص شود.

عالم سرشناس اهل سنت کشور ادامه دادند: حق چنین افراد مفسدی سنگ سار است و قوه قضاییه باید اینگونه  اشخاص را سنگ سار کند زیرا این موضوع  یک امر حکومتی است و اجرای آن بر عهده حکومت می باشد،  قوه قضاییه معتقد است که شرایط اثبات زنا دشوار است اما این را هم در نظر بگیرد این دو فرد معصوم نیستند و مدت ها با هم تنها بوده اند و خلوت داشته اند پس قراین و شواهد، رابطه جنسی نامشروع را ثابت می کند.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر گفتند: بنده سند محضری ازدواج این دختر را مشاهده کرده ام از این رو خبر نادرستی که در رسانه ها درباره این قتل منتشر شد را تکذیب می کنیم در واقع این خبر کذب مشروع بودن رابطه آنان را بیان می کند.

عضو مجمع فقهی ایران با بیان اینکه “اقوام اصیل ایرانی هرگز بی حیایی و بی عفتی را نمی پسندند” خطاب به مسئولین قضایی خاطرنشان کردند: قوه قضاییه احکام تعزیری را در قبال چنین افراد مفسدی جاری کند و آنان را به اشد مجازات برساند، باید چنین افرادی سنگسار شوند تا برای دیگران درس عبرت شود، هیچ مذهبی اعم از شیعه و سنی در این مورد اختلاف ندارند زیرا مجازات زنای محصن سنگسار است.

ایشان در عین حال تاکید کردند: ما مردم را به قتل و کشتار تشویق نمی کنیم اما از قوه قضاییه انتظار داریم که بدون اغماض با چنین افرادی برخورد کند، طبق احادیث و آیات قرآنی اگر زنا برای زنان فراری ثابت نشد در خانه حبس شوند، افرادی که مجرد هستند و مرتکب زنا شدند با صد ضربه شلاق و یک سال زندان محاکمه شوند و حکم زنا با زنان متاهل نیز سنگ سار است.

شایان ذکر است حوالی ساعت ۲۳ شامگاه دوشنبه (5 تیر 96) جوان ۱۹ ساله بلوچ از اهالی شهرستان مینودشت خواهر ۳۰ ساله متاهل خود را که با شخص دیگری فرار کرده بود با ضربات چاقو به قتل رساند و همچنین موجب زخمی شدن مرد شده بود که برخی خبرگزاری ها از مرد به عنوان داماد خانواده یاد کرده بودند.

*مومنان باید همواره نسبت به پذیرش اعمال نیک خود بیم و هراس داشته باشند

شیخ التفسیر مولانا گرگیج در آغاز مراسم نماز جمعه شهرستان گالیکش با اشاره به برخی از ویژگی مومنان راستین و مخلص گفتند: مومنان برای پذیرش اعمال باید چهار ویژگی را در خود بپرورانند ، نخست اینکه نسبت به پذیرش اعمال عبادی خویش بیم داشته باشند، دومین صفت این است که به آیات الهی ایمان داشته باشند و تمامی دستورات خداوند را چه به سود و یا زیانشان باشد بپذیرند.

ایشان در ادامه افزودند: سومین ویژگی این است که عبادت باید مختص الله ذوالجلال و بدون شرک و ریا باشد که “شرک و ریا” اعمال ما را تباه می سازد، چهارمین صفت این که باید نیت اعمال خالصانه باشد، اعمالی را که انجام می دهیم امیدوار به قبولی آن باشیم و از سویی نسبت به عدم پذیرش آن بیم و هراس داشته باشیم.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر خاطرنشان ساختند: سه گروه با وجود این که اعمال نیک داشته اند به خاطر ریاکاری و مورد تمجید وستایش قرار گرفتن از سوی مردم اعمالشان پذیرفته نمی شود و به جهنم می روند، اول سخاوتمندی که به منظور تمجید مردم به یاری نیازمندان می شتابد، دوم فردی که به سبب تقدیر از شجاعتش به جهاد می رود و سوم عالِم سخنوری است که ریاکارانه مردم را ارشاد و راهنمایی می کند.

مولانا گرگیج با استناد به حدیثی در خصوص فضیلت نمازجمعه بیان کردند: پیامبر (ص) می فرمایند که هر مسلمانی روز جمعه غسل کند و در لحظات ابتدایی در مصلی حضور یابد ثواب قربانی یک شتر را کسب می کند، اگر در ساعت دوم به مصلی برسد ثواب قربانی کردن گاو، در ساعت سوم ثواب گوسفند، لحظه چهارم پاداش ذبح مرغ  و اگر در وقت پایانی برسد به اندازه یک تخم مرغ ثواب حاصل می نماید و در این جا منظور از ساعت همان لحظات برگزاری نمازجمعه می باشد.

عضو اصلی مجمع فقهی احناف ترکمن صحرا در پایان سخنانشان با بیان اینکه ” تا این لحظه گزارشی مبنی بر ممانعت از برگزاری نماز عید اهل سنت در کلان شهرها به ما نرسیده است” اظهار داشتند: همانطور که هفته گذشته اشاره کردم اگر امسال برگزاری نمازعید شهروندان اهل سنت  در کلان شهرها و نقاطی که اقلیت هستند با محدودیت روبرو نشود از مسئولین تشکر می کنیم  لذا از این همکاری قدردانی می شود و تاکید می کنم نباید شهروندان اهل سنت در تمام نقاط کشور با محدودیت های عبادی روبرو شوند.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*