Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
آزادی تردد علمای اهل سنت در سراسر کشور خواسته جامعه اهل سنت است - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

آزادی تردد علمای اهل سنت در سراسر کشور خواسته جامعه اهل سنت است

مولانا محمدحسین گرگیج در خطبه های جمعه (23 تیر 96) شهرستان آزادشهر ضمن تاکید برسعه صدر مسئولین و اجتناب از تنگ نظری، عدم ممانعت از سفرهای برون استانی علمای سرشناس کشور را یکی از خواسته های مهم جامعه اهل سنت برشمردند.photo_2017-07-14_11-50-11

به گزارش پایگاه خبری دفتر شیخ التفسیر مولانا گرگیج، ایشان در مراسم نماز جمعه این هفته پس از عرض خیر مقدم به مفتی محمد قاسم قاسمی ریاست دارالافتای دارالعلوم مکی زاهدان و مولانا یار محمد امام جمعه شهرستان هیرمند(زابل) گفتند: مسئولین باید سعه صدر داشته باشند و تنگ نظری ها را کنار بگذارند، از سفر علمای اهل سنت به سایر استان ها جلوگیری نشود و نباید برخی از مسئولین سلیقه ای عمل کنند.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر با بیان اینکه “علمای اهل سنت ذخایر کشور و آسیب شناس جامعه هستند” اظهار داشتند: رفت و آمد علما موجب برکت و نزول رحمت می شود لذا تقاضای بنده این است که از سفرهای برون استانی علمای سرشناس اهل سنت کشور جلوگیری نشود و ان شاء الله اهل سنت گلستان روزی شاهد سخنرانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید از همین تریبون باشند، این خواسته اهل سنت هست که همه علما از جمله مولانا عبدالحمید بتوانند به تمام نقاط کشور آزادانه سفر کنند.

* مسئولین، سهل انگاری کادر پزشکی بیمارستان فاطمة الزهرا را به طور دقیق بررسی کنند

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به فوت یک کودک 11 ماهه بلوچ  به علت کوتاهی و سهل انگاری کادر پزشکی بیمارستان فاطمة الزهرا (رض) شهرستان مینودشت اظهار داشتند: این هفته سهل انگاری در بیمارستان فاطمة الزهرا (رض) مینودشت رخ داد که موجب فوت کودک 11 ماهه شد و بنده پس از شنیدن خبر با خانواده کودک صحبت کردم که از این حادثه بسیار ناراحت و افسرده بودند.

عضو مجمع فقهی ایران با بیان اینکه ” کادر پزشکی نباید با جان مردم بازی کنند” تصریح کردند: این کودک فقط یک سرما خوردگی ساده داشته است، طبق گزارشات واصله دو الی سه کودک دیگر نیز به همین صورت و براثر سهل انگاری پرسنل این بیمارستان جان خود را از دست داده اند.

ایشان ضمن تاکید بر بررسی دقیق این حادثه از سوی مسئولین نظام پزشکی گفتند: باید این افراد مواخذه شوند زیرا این حادثه موجب نگرانی مردم شده است، ما خواهان پیگیری این موضوع  از سوی مسئولین هستیم و از بستگان کودک نیز می خواهیم با حفظ خونسردی از مسیر قانونی علل این حادثه را دنبال کنند، مسئولان نظام پزشکی نیز باید جزئیات این پرونده را به طور دقیق بررسی کنند تا دیگر شاهد چنین کاستی هایی در سطح بیمارستان ها نباشیم.

*افرادی که به نوامیس مردم تجاوز می کنند باید سنگسار شوند

مولانا گرگیج در بخش پایانی بیاناتشان در واکنش به اظهارات برخی افراد و نقد سخنان ایشان در مورد سنگسار افرادی که به نوامیس مردم تجاوز می کنند تصریح کردند: بنده دو هفته پیش در نمازجمعه گالیکش نسبت به فرار زنان متاهل هشدار دادم و متذکر شدم که باید احکام و دستورات الهی در خصوص این افراد جاری شود و اگر زنای محصن ثابت شد که قطعا این چنین است باید سنگسار شوند اما شخصی که هویت علمی وی مجهول است به این گفته ها اعتراض کرده بود و مطالبی را در قالب خطاب به مولوی گرگیج در فضای مجازی منتشر کرد.

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش افزودند: او سخنان بنده را نقد کرد و گویا لفظ “سنگسار” به مزاجش خوش نیامده است، بنده به افرادی که با به چالش کشیدن احکام الهی و آموزه های اسلامی خود را روشنفکر می پندارند خطاب می کنم که در آیات قرآن هیچ گونه شبهه ای وجود ندارد.

ایشان ادامه دادند: اگر شخصی اعم از همه اقوام و مذاهب بر دستورات اسلامی و آیات قرآن شبهه ای وارد کند و نظراتی بر خلاف آنان ارایه دهد مقابلش قرار می گیریم و علیه او برمی خیزیم، چنین افرادی این قالب فکری را از دشمنان اسلام و قرآن فرا گرفته اند و از مبانی اسلام و آیات قرآنی نا آگاهند.

عالم برجسته اهل سنت کشور در عین حال تاکید کردند: این فرد پیشنهاد داده بود که علما تریبون را در اختیار روان شناسان و جامعه شناسان قرار دهند که آسیب های اجتماعی را به مردم بازگو کنند تا شاهد چنین فجایعی نباشیم، کدام روان شناس و جامعه شناس برتر از یک عالِم قرآن و حدیث است که به تمام علوم و حقوق مسلط است؟! مدرن ترین قانون، قانون اساسی کشور فرانسه است که از فقه حنفی الگوبرداری شده است.

عضو مجمع فقهی احناف ترکمن صحرا با اشاره به قتل یک دختر بچه در پارس آباد مغان اردبیل گفتند: پاسخ این شخص را مردم پارس آباد مغان در اردبیل دادند که در پی قتل یک کودک هفت ساله خواستار سنگسار شخص مجرم شدند، شعار سنگسار را در مغان من نگفتم بلکه فریادی بود که مردم آن جا سر دادند.

مولانا گرگیج در پایان خواستار صدور اشد مجازات برای قاتل این دختر بچه شدند و اظهار داشتند: مردم خواستار سنگسار شخص مفسدی هستند که به نوامیس مردم تجاوز کرده است و دختر هفت ساله ای  را به تازگی به قتل رساند و جسدش را داخل بشکه پلاستیکی پنهان کرده بود، سزای چنین مفسدانی چیزی جز سنگسار نیست.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*