Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
تاکید مجدد مولانا گرگیج بر استفاده از شایستگان اهل سنت در کابینه دولت دوازدهم - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

تاکید مجدد مولانا گرگیج بر استفاده از شایستگان اهل سنت در کابینه دولت دوازدهم

مولانامحمدحسین گرگیج با توجه به مراسم تنفیذ روز گذشته دکترروحانی به بیان برخی از مطالبات و انتظارات جامعه اهل سنت پرداختند و بار دیگر بر لزوم مشارکت اهل سنت در مدیریت های کلان کشور تاکید کردند.photo_2017-08-05_02-26-14

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ التفسیر مولانا گرگیج، امام جمعه اهل سنت آزادشهر در بخشی از خطبه های جمعه ( 13 مرداد 96) این شهرستان با اشاره به مراسم تنفیذ دکتر روحانی و اعطای حکم ریاست جمهوری از سوی رهبری به ایشان اظهار داشتند: روز گذشته مراسم تنفیذ دکتر روحانی بود و ایشان حکم ریاست جمهوری خود را از رهبر انقلاب دریافت نمودند.

ایشان با بیان اینکه ” اهل سنت کشور در انتخابات اخیر ریاست جمهوری نقش مهم و اساسی ایفا کردند” خاطرنشان ساختند: جمعیت اهل سنت در کشور قابل ملاحظه است پس باید به حق این قشر از جامعه توجه شود و توقع ما این است که از وزارت تا سفارت سهمی داشته باشیم.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در ادامه افزودند: مسئولین کشور اذعان دارند که شش میلیون رای انتخابات ریاست جمهوری متعلق به اهل سنت بودند، گلایه ما این است که در مراسم تنفیذ روزگذشته رییس جمهور، اهل سنت حتی یک نماینده هم نداشتند و انتظار داشتیم که در هنگام تنفیذ چند چهره سرشناس اهل سنت حضور داشته باشند.

مولانا گرگیج تصریح کردند: امیدواریم در مراسم تحلیف چندین شخصیت برجسته از اهل سنت مشاهده شود، همانطور که در مراسم تحلیف دوره گذشته از مولانا عبدالحمید دعوت به عمل آمد باید از هر قشر و مذهبی در این مراسم دعوت شود زیرا رییس جمهور متعلق به تمامی اقشار و مذاهب است.

ایشان با تاکید بر اینکه “رییس جمهور متعلق به عموم مردم است” گفتند:رییس جمهور باید خادم ملت اعم از همه اقشار و مذاهب باشد، جامعه اهل سنت انتظار دارند در کابینه دولت جدید وزیر، استاندار، مدیر کل و معاون داشته باشند زیرا این حق مسلم شهروندان اهل سنت است.

عالم سرشناس اهل سنت کشور ادامه دادند: شهروندان اهل سنت جان نثار وطن هستند و خاک خود را از گزند دشمنان محافظت می کنند لذا باید در همه میادین سهیم باشیم و نباید از افراد ضعیف استفاده شود بلکه از توان مندان و مدیران مدبر اهل سنت در پست های کلیدی بکار گرفته شود.

ایشان با بیان اینکه ” در توزیع استخدام ها باید توازن و عدالت صورت گیرد” اظهار داشتند: همان طور که در زمان توزیع کوپن ها به قشر و مذهب شهروندان توجه نشد در تقسیم پست ها نیز باید این گونه عمل شود، اگر حق اهل سنت رعایت نشود و از شایستگان شان استفاده نکنند می توانیم رییس جمهور را در این زمینه بازخواست کنیم.

 

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر ضمن اظهار امیدواری بر پایبندی دکتر روحانی به وعده های انتخاباتی و استفاده از نخبگان اقشار و مذاهب مختلف کشور گفتند: مطالبه حقوق قانونی و آزادی بیان حق مسلم ما است، به مولانا عبدالحمید وعده هایی مبنی بر استفاده از نخبگان اهل سنت داده شده است پس انتظار داریم به این وعده ها عمل شود، اگر قبل از انتخابات به ما وعده دادید پس باید به این قول ها پایبند باشید، علما و اندیشمندان اهل سنت نیز موظفند از حقوق اهل سنت در تمامی میادین دفاع کنند.

عضومجمع فقهی ایران خطاب به مسئولین بلند پایه کشور گفتند: ما نامحرم نیستیم زیرا اسرار و سرمایه کشور متعلق به کل ملت است، ملت بزرگترین سرمایه کشور به شمار می روند پس باید از این سرمایه صیانت شود.

ایشان در پایان این بخش از سخنانشان تاکید کردند: باید از توانمندان اهل سنت در مدیریت های کلان کشور استفاده شود و توقع داریم چندین سفیر در خارج از کشور داشته باشیم، اهل سنت امانت دار و توان مند هستند که قدرت اجرایی بالقوه دارند پس باید از آنان کار گرفته شود.

*مسئولین قضایی حادثه قتل دو نوجوان ترکمن شهرستان گنبد را به طور جد پیگیری کنند

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر در فراز دیگری ازاظهاراتشان با اشاره به قتل دو نوجوان ترکمن شهرستان گنبد ضمن ابراز تاسف عمیق از این حادثه ناگوار گفتند: مسئله ای که این هفته در فضای مجازی و رسانه ها منتشر شد مفقود شدن دو نوجوان ترکمن از شهرستان گنبد بود که برای گردش به جنگل رفته بودند و پس از گذشت چندین روز جسد آنان اطراف روستای حاجی قوشان پیدا شد.

عضو مجمع فقهی ترکمن صحرا خطاب به جوانان توصیه کردند: اولین توصیه بنده به جوانان این است که همیشه به صورت گروهی و در قالب یک تیم به مکان های عمومی برای تفریح و گردش بروید، اکنون شبهه ای که برای مسئولین امنیتی و انتظامی ایجاد شده است این است که این دو نفر در جنگل های مینودشت مفقود شدند اما جسد آنان در دشت های اطراف شهرستان کلاله پیدا شد.

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش ادامه دادند: برخی افراد سودجو کودکان را می ربایند و قلب و کلیه آنان را جهت فروش از بدنشان بیرون می آورند لذا جوانان بیشتر مراقب باشند و از تفریحات انفرادی خودداری کنند و همواره والدین خود را در جریان برنامه های خود قرار دهند.

مولانا گرگیج در ادامه خواستار پیگیری فوری این حادثه از سوی مسئولین ذی ربط شدند و خطاب به آنان اظهار داشتند: اینگونه حوادث در کشور افزایش یافته است و ما هر روزشاهد یک فاجعه هستیم لذا مسئولین باید چنین مسایلی را به شدت پیگیری کنند و کارآگاهان پلیس ابعاد این حادثه را به طور دقیق بررسی نمایند تا مجرم هرچه سریع تر شناسایی شود.

ایشان ضمن اظهارهمدردی با بازماندگان این ضایعه افزودند: این مصیبت عظیم را به خانواده این عزیزان و مردم شریف ترکمن صحرا تسلیت عرض می کنیم، این حادثه متعلق به همه مسلمانان است و ما نیز در این غم و اندوه شریک هستیم.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در پایان خواستار صدور اشد مجازات برای عاملان این حادثه شدند و تاکید کردند: از مسئولین می خواهیم به طور جد این پرونده را پیگیری کنند تا بار دیگر شاهد تکرار چنین اتفاقات ناگواری نباشیم، جزییات این پرونده باید هرچه سریع تر به اطلاع عموم مردم برسد و علت قتل این نوجوانان بررسی شود و مسئولین قضایی نيز مجرمان را پس از شناسایی به اشد مجازات برسانند.

 

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*