Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
یک حکومت باید فراقومی، فرامذهبی و فراجناحی باشد - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

یک حکومت باید فراقومی، فرامذهبی و فراجناحی باشد

مولانا محمدحسین گرگیج با بیان اینکه ” با زور و ظلم نمی توان بر مردم حکومت کرد ” از سران حکومتی افغانستان خواستند که استبدادی عمل نکنند و یک حکومت مستقل و متشکل از همه اقوام، مذاهب و جناح ها تشکیل دهند.photo_۲۰۱۸-۰۲-۰۲_۱۲-۴۲-۱۰ (2)

به گزارش پایگاه خبری دفتر شیخ التفسیر مولانا گرگیج، ایشان در پاره ای از اظهارات شان در مراسم نمازجمعه امروز (13 بهمن 96) شهرستان آزادشهر به ناآرامی های اخیر افغانستان اشاره کردند و گفتند: بنده به سران حکومت افغانستان هشدار می دهم که یک قوم و یا فرد با ایده و سلیقه های شخصی خود نمی تواند اقشار و مذاهب  مختلف را تحت سیطره خود قرار دهد، چنین امری هرگز محقق نخواهد شد.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر با تاکید بر این مطلب که “یک حکومت باید فراقومی، فرامذهبی و فراجناحی باشد” تصریح کردند: حقوق کل ملت رعایت شود در غیر این صورت با اعتراض های مردمی روبرو خواهید شد و نمی توانید تا آخر مقابل مردم قرار بگیرید، با زور و ظلم نمی توان بر مردم حکومت کرد.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در ادامه خطاب به سران حکومتی افغانستان توصیه کردند: استبدادی عمل نکنید زیرا ظلم تا ابد پایدار نخواهد ماند، تنها راه ایجاد امنیت برقراری اتحاد و انسجام است.

عالم سرشناس اهل سنت کشور همچنین ضمن محکومیت برخی اعمال گروه های مخالف حکومت افغانستان توصیه هایی نیز به آنان داشتند و خاطرنشان ساختند: برخی گروه های مخالف حکومت با عملیات انتحاری در اماکن عمومی، مردم بیگناه را هدف قرار می دهند که این نوع رفتارها انسانی و اسلامی نیستند، این گروهها دلخوش به تجهیزات نظامی خود از سوی برخی قدرت ها نباشند زیرا این کشورها برای رسیدن به اهداف خود که همان ایجاد ناامنی و نابودی تان هست شما را مجهز به سلاح می کنند.

مولانا گرگیج، تنها راه بقای حکومت ها را برقراری عدالت و رعایت حقوق طیف های مختلف کشور دانستند و بیان داشتند: از خارج مرزها دستور نگیرید و مجری برنامه بیگانگان نباشید، بیگانگان هرگز برای شما امنیت، آبادانی و ثبات به ارمغان نخواهند آورد، تنها راه کامیابی و موفقیت شما رعایت حقوق یکدیگر و حفظ اتحاد و انسجام می باشد، امنیت با سلاح و کشتار برقرار نمی شود و موجب آبادانی کشور نخواهد شد.

*مردم مشکلات شناسنامه ای خود را به طور مکتوب گزارش دهند

مولانا گرگیج در بخش دیگری از اظهارات شان با اشاره به مشکلات سجلی مردم در برخی مناطق کشور ضمن انتقاد از این موضوع تصریح کردند: در برخی نقاط به بهانه های مختلف، شناسنامه های مردم را بی مورد جمع آوری می کنند، بنده بارها تاکید کرده ام هرگز مدارک سجلی خود را در اختیار شخصی که حکم قضایی ندارد قرار ندهید و اگر مشکل سجلی برای شما اتفاق افتاد آن را مکتوب به بنده گزارش دهید تا پیگیری کنم.

ایشان  با بیان اینکه “بدون حکم دادگاه پاسخ گوی هیچ فردی نباشید” خطاب به مردم گفتند: برخی افراد جعلی و حقیقی جهت اخاذی به مناطق مختلف می روند و پول های مردم را با این ترفند چپاول می کنند، اگر ایرانی الاصل هستید و چنین موارد مشابهی برای شما رخ داد آن را مکتوب  با مهر و امضای شوراها و دهیار نزد بنده بیاورید تا از طریق مسئولین ثبت احوال کشور پیگیری کنیم.

مفسر برجسته اهل سنت کشور تاکید کردند: ما زبان و سخن گوی شما هستیم و این مسایل را به طور جد پیگیری خواهیم  کرد تا دیگرهیچ شخصی جسارتنکند از مردم سوء استفاده کند و بر این باور باشد که این جا قانونی حاکم نیست و می توان به راحتی از مردم اخاذی کرد.

*فرمانداران جدید بدون تبعیض و با یکسان نگری از تمامی اقوام و مذاهب استفاده کنند

عضو مجمع فقهی اهل سنت کشور در خاتمه سخنان شان با اشاره به انتصاب فرمان داران جدید در برخی شهرستان های استان ضمن تبریک به آنان خاطرنشان ساختند: در این هفته سه فرماندار شهرستان های آزادشهر، رامیان و کلاله تودیع و معارفه شدند، بنده به فرمان داران جدید تاکید می کنم که خادم مردم باشید اما خائن نباشید، این پُست ها جهت خدمت به مردم در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است.

مولانا گرگیج افزودند: از نیروهای مختلف مردمی به دور از تبعیض قومی و مذهبی استفاده فرمایید و هیچ تفاوتی بین آنان در زمینه استخدام وجود نداشته باشد، بدون تبعیض و با یکسان نگری برای همه خدمت کنید و همواره پیگیر رفع مشکلات مردم باشید.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*