Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
نجات يك جوان شيعه از پای چوبه دار با وساطت مولانا گرگيج - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

نجات يك جوان شيعه از پای چوبه دار با وساطت مولانا گرگيج

يك جوان شيعه به نام سید حسن حسینی پور ساكن استان تهران با وساطت مولانا گرگيج از اعدام رهاییيافت.photo_۲۰۱۸-۰۲-۱۲_۱۹-۲۲-۵۳
به گزارش واحد خبر دفتر امام جمعه اهل سنت آزادشهر، مولانا گرگيج اين بار با وساطت خود يك جوان شيعه ساكن استان تهران را از پاي چوبه دار نجات دادند.
بر اساس گزارش ها در سال 84 طی درگیری مسلحانه در شهر تهران، يك سرباز وظيفه تركمن به نام شهید “محمد طاطار” ساكن شهرستان بندرتركمن استان گلستان به شهادت رسيد كه پس از تحقيقات قضايي و رای نهایی دو نفر از مهاجمان به قصاص محکوم شدند.
در ادامه پس از تلاش هاي مستمر مولانا گرگيج به مدت سه سال، در واپسين روزهای مانده به اجراي حكم، با جلب رضايت اولياي دم، متهم رديف دوم از اعدام نجات يافت.
لازم به اشاره است در جلسه ای که ظهر امروز با حضور نمایندگان دو طرف در منزل مولانا گرگیج به همین مناسبت برگزار شد، نماینده ی سرباز شهید که برادر ایشان بودند تاکید کردند  علت رضایت آنان نخست رضای خداوند متعال و سپس وساطت شخص مولانا گرگیج ، امام جمعه اهل سنت آزادشهر می باشد.
امام جمعه اهل سنت آزادشهر طی سخنانی ضمن تقدیر از عفو و گذشت اولیای مقتول، خطاب به جوانان گفتند: بنده به جوانان توصیه می کنم که از قتل و کشتار انسان مومن به شدت پرهیز کنند.
ایشان با بیان اینکه ” قتل پس از شرک یکی از بزرگترین گناهان کبیره به شمار می رود” اظهار داشتند: طبق آیه 93 سوره نساء، پنج جزا برای قاتل بیان شده است؛ نخستین مجازات وی آتش دوزخ است، دائما در جهنم می ماند؛ مورد غضب خداوند قرار می گیرد؛ لعنت خدا شامل حال وی می شود و عذاب بزرگی در انتظار وی خواهد بود.
عالم برجسته اهل سنت کشور در پایان سخنان شان خطاب به مردم خاطرنشان ساختند: جلب رضایت اولیای مقتول کار بسیار دشواری است و به سادگی امکان پذیر نیست و حتی در برخی موارد رضایت بدست نمی آید و فرد قاتل قصاص می شود پس در همه موارد نباید امیدوار به جلب رضایت اولیای مقتول بود، از قتل به شدت دوری کنید که موجب پریشانی خانواده ها و دو طایفه می شود.
گفتنی است با نجات جان این محکوم به اعدام، آمار نجات یافتگان از حکم قصاص توسط مولانا گرگیج به 41 تن رسید.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*