Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
انتقاد شدید مولانا گرگیج از توزیع سلاح های بی مورد در سیستان و بلوچستان - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

انتقاد شدید مولانا گرگیج از توزیع سلاح های بی مورد در سیستان و بلوچستان

مولانا محمدحسین گرگیج در واکنش به ترور دو روحانی اهل سنت در سیستان وبلوچستان از توزیع سلاح ها در بین مردم به شدت انتقاد کردند و از علما و معتمدین محلی خواستند مسئولین را مکلف به جمع آوری این سلاح ها کنند.molana

به گزارش پایگاه خبری دفتر شیخ التفسیر مولانا گرگیج، ایشان در فرازی از اظهارات شان در مراسم نمازجمعه ( 4 اسفند 96) شهرستان آزادشهر با اشاره به ترور دو روحانی اهل سنت در بخش چابهار سیستان و بلوچستان اظهار داشتند:  طبق اخبار واصله فردی با سلاح گرم که مشخص نیست از کجا به دستش رسیده است دو روحانی اهل سنت در سیستان و بلوچستان را به رگبار می بندد و ترور می کند که البته علت این قتل  هنوز برای ما مبهم است.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر در ادامه افزودند: بنده و سایر علمای بلوچستان بارها به مسئولین امر هشدار داده ایم که سلاح های توزیع شده در بین نا اهلان را جمع آوری کنند، نباید شهروندان عادی و افرادی که آستانه تحمل کمی دارند کلاشینکف به دست بگیرند و مردم را قتل عام کنند.

عالم سرشناس اهل سنت کشور خطاب به علما و معتمدین محلی بلوچستان خاطرنشان ساختند: این معضل اساسی (سلاح های توزیع شده) باید از طریق علما و معتمدین محلی پیگیری شود و به مسئولین امر دستور دهند تا سلاح هایی که در اختیار نا اهلان قرار گرفته است هرچه سریعتر جمع آوری شوند، بارها ائمه جمعه و روشنگران هشدار دادند که سلاح ها را جمع آوری کنید زیرا جز برادر کُشی و نزاع های طایفه ای و بروز اختلاف سودی برای جامعه ندارد.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش تاکید کردند: وقتی اخلاق از بین برود مردم به راحتی یکدیگر را به قتل می رسانند، متاسفانه یکی از سیاست های نادرست صدا وسیما پخش فیلم های جنگی و اکشن است که این مسئله بد آموزی های بسیاری را به همراه داشته است؛ بهتر است برنامه های آموزشی، معنوی و اخلاقی جایگزین چنین فیلم هایی شوند که شاهد رشد و ترقی جامعه باشیم، در امریکا حمل سلاح آزاد است و هر روز شاهد مرگ دانش آموزان و شهروندان عادی هستیم.

مولانا گرگیج با بیان اینکه “کسانی که برای این سلاح ها مجوز صادر می کنند باید پاسخ گو باشند” تصریح کردند: اگر سلاحی بدون مجوز است باید تحت پیگرد قانونی قرار گیرد، وقتی ادعا می کنند ما از جزیی ترین مسایل مردم با خبر هستیم پس چگونه از وجود سلاح های بی مجوز آگاهی ندارند؟! اگر از وجود چنین سلاح هایی مطلع هستید مشخص می شود که توزیع آن ها با هدف برادرکُشی برنامه ریزی شده است لذا انتظار می رود جلوی چنین مسایلی گرفته شود.

*مسئولین باید صدای اقشار و گروه های مختلف کشور را بشنوند

عضو مجمع فقهی اهل سنت کشور در بخش دیگری از سخنان شان با اشاره به نا آرامی های اخیر خیابان پاسداران پایتخت که منجر به درگیری خونین شد گفتند: هر چند که مسئولین از بنده دلخور می شوند اما به آنان تذکر می دهم صدای مردم را بشنوند تا منجر به درگیری خونین و اعتراضات سراسری در شهرهای مختلف کشور نشود، چه پرسُنل نیروی انتظامی و چه شهروندانی که کشته شدند برای ما عزیز و محترم هستند.

ایشان ضمن تاکید بر “احترام بر عقاید و مسلک شهروندان ایرانی” تصریح کردند: افراد با هر عقیده و مسلکی که در این کشور زندگی می کنند از حقوق شهروندی برخوردارند پس باید به صدای مردمی که معترض هستند از طریق گفتمان گوش فرا داد و با حکمت و درایت حل و فصل گردد تا امنیت کشور از طریق گفتگوی مسالمت آمیز تضمین شود؛ هر قشر و قومی با هر نوع عقیده و گرایشی جزو ملت ایران محسوب می شود و برای ما محترم است.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر در پایان مراسم نمازجمعه این هفته با اشاره به سانحه سقوط هواپیمای تهران – یاسوج و جان باختن تعدادی از هموطنان به ویژه سه تن از شهروندان کلاله استان گلستان ضمن آرزوی صبر و اظهار همدردی با بازماندگان این حادثه برای درگذشتگان دعای خیر نمودند.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*