Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
انتقاد شدید مولانا گرگیج نسبت به محدودیت ها در خصوص همایش های فارغ التحصیلی طلاب اهل سنت - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

انتقاد شدید مولانا گرگیج نسبت به محدودیت ها در خصوص همایش های فارغ التحصیلی طلاب اهل سنت

مولانا محمدحسین گرگیج نسبت به رفتارهای سلیقه ای در خصوص برگزاری همایش های دانش آموختگی طلاب مدارس علوم دینی اهل سنت به شدت انتقاد کردند و از مسئولین رده بالای کشور خواستند به جای ایجاد محدودیت برای شهروندان اهل سنت به فکر اقتصاد کشور باشند.photo_2018-04-13_16-21-14

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ التفسیر مولانا گرگیج، امام جمعه اهل سنت آزادشهر در فرازی از بیانات شان در مراسم نمازجمعه (24 فروردین 97) شهرستان آزادشهر با اشاره به ایام برگزاری همایش های فارغ التحصیلی طلاب مدارس علوم دینی بلوچستان اظهار داشتند: همایش های فارغ التحصیلی در بلوچستان شب گذشته پایان یافت، نه آسمان به زمین آمد، نه حکومت تغییر کرد و نه امنیت کشور به هم خورد پس عزیزان بر اساس توهمات عمل نکنند.

ایشان افزودند: مسئولین، علمای طراز اول اهل سنت را آزاد بگذارند تا آزادانه در این همایش ها حضور یابند و مسایل ارشادی را به مومنین بازگو کنند و یا موضوعاتی که سبب اُخوت و برادری می شود و وحدت ملی را مستحکم تر می کند را بیان فرمایند.

مولانا گرگیج با بیان این که ” برخی ازمسئولین نباید سلیقه ای عمل کنند” تاکید کردند: نباید از مسایلی که کاملا قانونی است و سبب اختلال در امنیت نمی شود جلوگیری کرد پس در ورودی شهر زاهدان کارت های ملی شهروندان مصادره نشود زیرا چنین امری غیر قانونی می باشد، این رفتارها فقط در راستای ایجاد رعب و وحشت در بین مردم می شود.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در ادامه گفتند: چنین رفتارهایی بسیار اشتباه است، مسئولین باید جلوی افرادی که سلیقه ای عمل می کنند را بگیرند؛ انسان ها حق زندگی آزادانه، حق نفس کشیدن و حق تردد دارند؛ این انصاف نیست که ما در صدد جذب توریستان خارجی باشیم اما هموطنان را از تردد در داخل کشور منع کنیم.

عالم سرشناس اهل سنت کشور تاکید کردند: مدعی آزادی در کشور هستیم اما علمای سرشناس اهل سنت حق سفر به سایر استان ها را ندارند، ما قصد بازگویی چنین مسایلی را نداریم اما وقتی چنین محدودیت هایی را مشاهده می کنیم نسبت به آن متذکر می شویم.

ایشان خطاب به مسئولین خاطرنشان ساختند: مسئولین باید به فکر چالش های اقتصادی کشور باشند که امروز اقتصاد کشور فلج شده است، آیا درگیری در مجلس شورای اسلامی در شان نظام بود؛ دلار یک روزه به 6 هزار تومان می رسد و از آن سو شعار می دهیم که دلار 4200 تومانی را به بازار عرضه می کنیم اگر واقعا می توانید چنین کاری انجام دهید.

مولانا گرگیج در پایان این بخش تصریح کردند: وقتی ارزش یک دلار 6 هزار تومان باشد مردم چگونه فعالیت اقتصادی داشته باشند؟ً! مسئولین فقط وعده می دهند اما از آن سو دلار با حیثیت و اقتصاد ما بازی می کند پس مسئولین به جای ایجاد محدودیت به فکر اقتصاد کشور باشند.

* رسانه ملی باید مسایل عقیدتی و فرهنگ اسلامی را تبیین کند

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر در ادامه ی اظهارت شان نسبت به سیاست های ناکارآمد رسانه ملی گلایه کردند و بیان داشتند: صدا وسیما به جای پخش برنامه های بی هدف از علمای برجسته اهل سنت استفاده کند تا مسایل عقیدتی راجع به اسلام را بیان کنند، رسانه ملی باید مسایل عقیدتی و فرهنگ اسلامی را تبیین کند نه اینکه موجب ترویج خشونت شود.

ایشان در ادامه افزودند: برنامه های صدا وسیما جز تحقیر و توهین چیزی نیست لذا ما از برنامه های صدا وسیما به شدت گلایه داریم؛ امروز گسترش بی بند وباری به خاطر عدم توجه به مسایل اسلامی و فرهنگی می باشد.

مولانا گرگیج در بخش دیگری از اظهارات شان با اشاره به حق وتوی پنج کشور ابر قدرت دنیا، حق وتو را یک حق ظالمانه و خلاف موازین دموکراسی دانستند و خواستار حذف آن از سوی سازمان های بین المللی شدند.

مفسر برجسته اهل سنت کشور در پایان سخنان شان از برگزاری “کلاس های تفسیر قرآن کریم” در ماه های شعبان و رمضان که از شنبه هفته آینده در دارالعلوم فاروقیه گالیکش آغاز خواهد شد خبر دادند و از عموم مشتاقان تفسیر جهت شرکت در این دوره دعوت به عمل آوردند.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*