Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
صلح و سازش دو طایفه بلوچ با وساطت مولانا گرگیج در استان گلستان - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

صلح و سازش دو طایفه بلوچ با وساطت مولانا گرگیج در استان گلستان

دو طایفه “رخشانی” و “گرگیج” با پادرمیانی “مولانا گرگیج، امام جمعه اهل سنت آزادشهر” پس از گذشت پنج سال با یکدیگر صلح و سازش کردند.photo_۲۰۱۸-۰۴-۲۸_۰۸-۲۸-۰۸

به گزارش پایگاه خبری دفتر شیخ التفسیر مولانا گرگیج، این نزاع قومی که از سال 92 آغاز و منجر به قتل یک نفر شده بود، عصر روز جمعه (7 اردیبهشت 97) با وساطت امام جمعه اهل سنت آزادشهر در محل دارالعلوم فاروقیه گالیکش به صلح انجامید.

بر پایه این گزارش، طایفه گرگیج از تمام حقوق خود به خاطر حضور شیخ التفسیر مولانا گرگیج و رضای الله متعال صرف نظر کردند و بدون اخذ دیه و جریمه نقدی  طایفه رخشانی را مورد عفو قرار دادند.

مولانا گرگیج نیزضمن قدردانی از اقدام شایسته طایفه گرگیج، صلح و سازش را نیکوترین عمل اسلامی و انسانی دانستند و بر لزوم صلح و آرامش جهانی تاکید نمودند. همچنین گفتنی ست مولانا عبدالرشید شه بخش امام جمعه شهرستان زابل نیز در این مراسم حضور داشتند.

لازم به اشاره است سران دو طایفه با آغوش گرفتن یکدیگر به نزاع چندین ساله خود خاتمه دادند و دعای مولانا گرگیج پایان بخش این مراسم بود، همچنین سران دو طایفه از زحمات بی دریغ مولانا گرگیج در راستای این صلح و سازش تقدیر و تشکر نمودند.

گفتنی است مولانا گرگیج در جهت فعالیت های حقوق بشری و صلح آمیز کارنامه درخشانی از خود به جا گذاشته اند و همواره موجب صلح و سازش اقوام مختلف از سراسر کشور شده اند. ایشان همچنین تا کنون 42 نفر محکوم به اعدام را با رضایت اولیای دم از چوبه دار نجات داده اند.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*