Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
مولانا گرگیج خواستار بازگشایی مرزها جهت امرار معاش مردم شدند - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

مولانا گرگیج خواستار بازگشایی مرزها جهت امرار معاش مردم شدند

مولانا محمدحسین گرگیج با اشاره به کشته شدن بی ضابطه شهروندان بلوچ توسط برخی نیروهای انتظامی و مشکلات اقتصادی مردم در حاشیه کشور، خواستار بازگشایی مرزها جهت امرار معاش قشر ضعیف جامعه شدند.photo_۲۰۱۸-۰۵-۱۱_۱۴-۰۹-۳۰

به گزارش پایگاه خبری دفتر شیخ التفسیر مولانا گرگیج، امام جمعه اهل سنت آزادشهر در فرازی از مراسم نماز جمعه امروز (21 اردیبهشت 97) این شهرستان گفتند: باید به قشر ضعیف جامعه توجه شود، امروز وضعیت اقتصادی کشور به گونه ای دچار بحران می باشد که سفره های مردم خالی شده است.

ایشان با انتقاد از کشتار بی مورد شهروندان بلوچ توسط برخی ماموران تصریح کردند: باید به فکر ملت به خصوص مرزنشینان بود که خشک سالی از یکسو آنان را رنج می دهد و انسداد مرزها از سویی دیگر بر مشکلات شان افزوده است، متاسفانه این روزها مردم به خاطر حمل چند کیسه برنج کشته می شوند.

عالم سرشناس اهل سنت کشور افزودند: طبق اخبار رسیده  تا کنون 71 نفر به سبب همین مسایل جزیی کشته شده اند، این شهروندان، شکار کوه و جنگل نیستند که به راحتی از بین می روند؛ امروز شکار حیوانات هم ممنوع است و تخریب محیط زیست حبس و جریمه دارد.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش خواستار “بازگشایی مرزها جهت رفع مشکلات معیشتی مردم” شدند و خاطرنشان ساختند: باید به این موضوع توجه کرد که چرا مردم جان خود را به خاطر حمل چند کیسه برنج به خطر می اندازند؟! زیرا این افراد برای امرار معاش و عدم شرمندگی مقابل خانواده دست به این کار می زنند پس این مرزها باید با درایت بازگشایی شوند تا تجارت مردم رونق گیرد.

عضو مجمع فقهی اهل سنت کشور در پایان این بخش بیان داشتند: مرزها نباید در انحصار گروه خاصی قرار گیرد و سود آن فقط در اختیار افراد خاص باشد، باید به معیشت مردم توجه شود چرا که انقلاب متعلق به مستضعفین بود لذا نباید مستضعفان ضعیف تر شوند و نیرومندان قوی تر شوند.

*مسئولین صدای اعتراض مردم را بشنوند

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر با توجه به تجمعات مردم معترض در بخشی از نقاط کشور اظهار داشتند: اگر مردم اعتراض دارند و اموالشان مصادره و یا غارت شده است مسئولین باید صدای اعتراض شان را بشنوند و به خواسته های شان توجه کنند، باید با خاطیان و افرادی که پول مردم را چپاول کرده اند برخورد قاطع شود.

ایشان در ادامه افزودند: باید به تجمعاتی که مقابل بانک ها، فرمان داری ها و بخشداری ها صورت می گیرد نگاه کرد، در کشورهای غیر مسلمان در قبال چنین مسایلی دادرسی عادلانه صورت می گیرد.

*مسئولین امر باید با مردم صادق و شفاف باشند

مولانا گرگیج با توجه به “خروج امریکا از برجام و تشدید بحران اقتصادی” گفتند: امریکا این هفته از برجام خارج شد و به بحران های اقتصادی کشور افزود، ارزش دلار از مرز هفت هزار تومان گذشت و با شعار “مرگ بر امریکا” هم تغییری صورت نمی گیرد.

ایشان خطاب به مسئولین خاطرنشان ساختند: توصیه بنده به مسئولین امر در این برهه زمانی این است که باید با مردم صادق و شفاف باشند زیرا پنهان کاری درست نیست و ملت باید از وضعیت اقتصادی کشور آگاه شوند، نگاه ابزاری به مردم نداشته باشیم بلکه به مشکلات شان توجه کنیم.

*صنعت گران کیفیت تولیدات داخلی را بالا ببرند

امام جمعه اهل سنت آزادشهر در ادامه خواستار بالا بردن کیفیت کالاهای ایرانی شدند و بیان داشتند: اگر قصد داریم مستقل شویم باید کیفیت کالاهای ایرانی را بالا ببریم تا در رقابت با بازارهای جهانی باشد، هنگامی که کیفیت وجود نداشته باشد مردم از کالای ایرانی استقبال نمی کنند لذا باید بر این مسئله نظارت دقیقی صورت گیرد.

مفسر برجسته اهل سنت کشور ادامه دادند: مسئولین با نظارت درست، صنعت گران را مکلف کنند که کیفیت تولیدات داخلی را بالا ببرند؛ با حکمت و درایت در فکر مهار تورم باشیم و با احساسات و هیجان مسایل را دنبال نکنیم زیرا انسان متین با درایت بحران ها را مدیریت می کند.

*وزارت کشور و استان داری ها در خصوص برگزاری شعائر دینی اهل سنت در شهرستان ها همکاری کنند

عالم سرشناس اهل سنت کشور در بخش دیگری از سخنان شان با اشاره به نزدیک شدن ماه مبارک رمضان و برگزاری نماز تراویح توسط شهروندان اهل سنت در شهرستان ها اظهار داشتند: ماه مبارک رمضان ماه قیام و صیام است، همان طور که ما مسلمانان را برای عبادت در این ماه مبارک تشویق می کنیم مسئولین امر هم با ما همکاری داشته باشند.

مولانا گرگیج خطاب به وزرات کشور و استان داری ها گفتند: شهروندان اهل سنت در ماه مبارک رمضان، نماز تراویح برگزار می کنند لذا خواسته ما از وزیر کشور و سایر مسئولین ذی ربط این است که تسهیلاتی در اختیار برادران اهل سنت چه ایرانی و یا مهاجرین افغانی جهت انجام شعائر دینی در این ماه مبارک قرار دهند.

ایشان با بیان اینکه ” نباید افرادی مانع عبادت شهروندان اهل سنت شوند” تاکید کردند: نقاطی که در شهرستان ها اجاره می شوند مراکز عبادی هستند و برادران اهل سنت در آن جا قرآن تلاوت می کنند و نماز اقامه می گردد، در این مکان ها برنامه هایی علیه نظام اجرا نمی شود لذا انتظار همکاری از مسئولین مربوطه را داریم.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر در خاتمه بیانات شان با اشاره به درگذشت “ماموستا سید بهاء الدین احمدی از علمای سرشناس کردستان و همچنین اَخَوی شیخ عبدالرحیم خطیبی امام جمعه اهل سنت قشم” ضمن اظهار همدردی و عرض تسلیت به بازماندگان برای آن عزیزان علو درجات و مغفرت را از بارگاه الهی خواستار شدند.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*