Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
مسئولین باید مردم کازرون را قانع کنند - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

مسئولین باید مردم کازرون را قانع کنند

مولانا محمدحسین گرگیج با اشاره به حوادث اخیر در شهر کازرون با بیان این که ” با تغییر نام شهرها، کشور آباد نمی شود” از مسئولین خواستند مردم کازرون را قانع کنند و هر چه سریع تر این مشکل را حل نمایند.photo_2018-05-18_15-50-12

به گزارش پایگاه خبری دفتر شیخ التفسیر مولانا گرگیج، ایشان در فرازی از خطبه های امروز (28اردیبهشت 97) شهرستان آزادشهر اظهار داشتند:  در شهر کازرون مردم به خیابان ها آمدند و نسبت به تقسیم شهرشان معترض شدند، بنده به مسئولین و وزارت کشور متذکر می شوم که با تغییر نام و تقسیم شهرها کشور آباد نخواهد شد، با تغییر و حذف نام شهرها به جایی نمی رسیم پس عزیزان نباید نام شهرهای کشور را تغییر دهند.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش افزودند: اگر تقسیم بندی صورت می گیرد باید با رضایت مردم انجام شود زیرا تقسیم بندی مناطق با نارضایتی مردم سودی نخواهد داشت، این گونه اعمال بیشتر سبب ایجاد ناامنی در کشور می شوند که این کار درستی نیست.

ایشان ضمن ابراز همدردی با مردم آسیب دیده کازرون خطاب به آنان توصیه کردند: بنده ضمن اظهار همدردی با مردم شریف کازرون از آنان می خواهم که امنیت و اتحاد خود را حفظ نمایند و خدای ناخواسته به گونه ای عمل نشود که شاهد خون ریزی های بیشتری باشیم، حتی اگر یک قطره خون مسلمان بی گناهی بر روی زمین بریزد گناه و جنایت بزرگی محسوب می شود.

عالم سرشناس اهل سنت کشور در ادامه خطاب به دولت گفتند: مسئولین باید مردم کازرون را قانع کنند و با گفتمان و تدبیر و همچنین فرستادن هیئت های بی طرف از سوی دولت، مشکل آن منطقه را حل نمایند تا دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم.

*دولت در خصوص مشکلات مالباختگان موسسات چاره اندیشی کند

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر در ادامه با اشاره به تجمعات اعتراضی مالباختگان در برخی نقاط کشور بیان داشتند: مالباختگان موسسات مالی و اعتباری هر روز مقابل این موسسات تجمع می کنند و آدمک رییس بانک مرکزی را به آتش می کشند و شعار اعتراضی سر می دهند که مسئولین باید صدای آنان را بشنوند، این در شان نظام جمهوری اسلامی نیست که مردم هر روز برای استرداد اموال خود تجمع می کنند.

ایشان ادامه دادند: گروهی با یدک کشیدن نام های مقدس و اسلامی و با تزویر و فریب مردم، سرمایه آنان را در موسساتی ذخیره و پس از آن چپاول کردند که اکنون هیچ گروهی پاسخگوی مردم معترض نیست لذا مسئولین باید در این خصوص چاره اندیشی کنند.

*با آتش زدن پرچم امریکا و برگزاری کنفرانس، بیت المقدس آزاد نمی شود

امام جمعه اهل سنت آزادشهر در بخش دیگری از سخنان شان با توجه به افتتاح سفارت امریکا در بیت المقدس و شهادت چندین فلسطینی در نوار غزه تصریح کردند: هفتاد سال پیش، سران استکبار جهانی، رژیم صهیونیستی را که هیچ جایگاهی در دنیا نداشت در قلب جهان اسلام و در کنار مسجد الاقصی (قبله اول مسلمین جهان) گنجاندند و اکنون گستاخی مستکبران دنیا به حدی رسید که امریکا بیت المقدس را پایتخت رژیم صهیونیستی قرار داد و هفته گذشته سفارت خود را در آنجا افتتاح کرد.

عضو مجمع فقهی اهل سنت کشور افزودند: این امر (افتتاح سفارت امریکا در بیت المقدس) موجب شهادت 62 نفر و جراحت بیش از دو هزار و هفتصد نفر شده است و با وجود این همه جنایت هنوز هم مسلمانان دنیا در غفلت بسر می برند، وقتی بیت المقدس، پایتخت رژیم صهیونیستی اعلان شود قطعا بدانید مسجد اقصی از دست مسلمانان خارج خواهد شد.

مولانا گرگیج خاطرنشان ساختند: با برگزاری کنفرانس و تظاهر، قبله اول مسلمین آزاد نخواهد شد بلکه با جهاد و قرار گرفتن مقابل نیروهای منحوس رژیم صهیونیستی و ایستادن تا پای جان باید مسجد الاقصی را آزاد کنیم.

ایشان با بیان اینکه “در دل مسلمانان دنیا حُب جهاد موج می زند” خطاب به سران کشورهای اسلامی گفتند: با برگزاری کنفرانس، نمی توانیم جلوی جنایات مستکبران را بگیریم، سران کشورهای اسلامی به جای اینکه تسلیحات نظامی خود را علیه یکدیگر استفاده کنند با هم متحد شوند و مقابل رژیم صهیونیستی قرار گیرند؛ مرزها را آزاد بگذارند تا جوانان غیور مسلمان، رژیم صهیونیستی را محو سازند.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر تاکید کردند: تمام کشورهای اسلامی باید یک ارتش مشترک اسلامی تشکیل دهند تا در صورت تجاوز و یا گستاخی به یکی از کشورهای اسلامی این ارتش همچون ناتو واکنش فوری نشان دهد، پیروزی و اتحاد در صورتی محقق خواهد شد که مسلمانان یکدیگر را نفی و تکفیر نکنند.

مولانا گرگیج با انتقاد از ناتوانی سازمان ملل در حل بحران فلسطین افزودند: این همه جنایت در غزه صورت گرفت و چندین نفر کشته و زخمی در همین چند روز به جا گذاشت و واکنش سازمان ملل فقط یک دقیقه سکوت بود، آیا شأن این مردم مظلوم فقط یک دقیقه سکوت در سازمان ملل بود؟!

مفسر برجسته اهل سنت کشور خطاب به حکام کشورهای اسلامی گفتند: ما وقتی ادعا می کنیم فلسطین را آزاد می کنیم باید در این راستا اقدامات عملی هم داشته باشیم و نخست اینکه سران کشورهای اسلامی روابط دیپلماتیک خود را با امریکا قطع کنند.

ایشان در پایان این بخش خواستار تحریم کالاهای امریکایی از سوی کشورهای اسلامی شدند و تصریح کردند: همان گونه که امریکا سایر کشورها را تحریم می کند مسلمانان هم نیز کالاهای امریکایی را تحریم کنند و اجازه ورود کالاهای امریکا را به کشورهای اسلامی ندهند، اگر بدین صورت عمل کردیم موفق خواهیم شد در غیر این صورت با برگزاری کنفرانس، تظاهر در شهرها و آتش زدن پرچم امریکا، بیت المقدس آزاد نمی شود.

*فرمان برداری از خداوند و پیامبرش موجب محبوبیت نزد آنان می شود

مولانا گرگیج در بخش نخست مراسم نمازجمعه امروز به بیان صفات مومنین واقعی پرداختند و پس از تلاوت آیات 111 و 112 سوره توبه (إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَى مِنَ الْمُؤْمِنِينَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَيَقْتُلُونَ وَيُقْتَلُونَ  وَعْدًا عَلَيْهِ حَقًّا فِي التَّوْرَاةِ وَالْإِنْجِيلِ وَالْقُرْآنِ وَمَنْ أَوْفَي بِعَهْدِهِ مِنَ اللَّهِ فَاسْتَبْشِرُوا بِبَيْعِكُمُ الَّذِي بَايَعْتُمْ بِهِ  وَذَلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيم. التَّائِبُونَ الْعَابِدُونَ الْحَامِدُونَ السَّائِحُونَ الرَّاكِعُونَ السَّاجِدُونَ الْآمِرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَالنَّاهُونَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَالْحَافِظُونَ لِحُدُودِ اللَّهِ  وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِينَ) ابراز داشتند: خداوند در این آیات ده صفت برای مومنین صادق بیان می نمایند، نخست این که در راه خداوند جهاد می کنند یعنی مجاهد فی سبیل الله می باشند.

ایشان تاکید کردند: صفت دوم مومنین این است که از گناهان خود پشیمان می شوند و توبه می کنند، هر انسانی ممکن است از او خطایی سر زند و اگر مرتکب گناه شد باید بلافاصله بسوی پروردگار رجوع کرده و توبه کند و بار دیگر مرتکب گناه نشود؛ سوم اینکه عابد هستند و الله را عبادت می کنند و تمام عبادات قولی، بدنی ومالی مختص ذات الهی می باشد.

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در بیان صفت چهارم مومنین واقعی خاطرنشان ساختند: حمد و ستایش خداوند را می گویند، یک انسان مومن، همواره باید حمد و ذکر خداوند بر زبانش جاری باشد.

ایشان در تفسیر کلمه “سائحون” صفت پنجم مومنین بیان داشتند: سائحون یعنی این که روزه دار هستند و برای رضای الله ذوالجلال روزه می گیرند؛ روزه یک عبادت صامت می باشد که فقط خداوند و بنده از آن با خبرند، برخی دیگر از مفسرین کلمه “سائحون” در این آیه را به مسافرت تفسیر کرده اند که مومنین برای جهاد و ایجاد صلح و سازش و یا عبادت همچون فریضه حج سفر می کنند.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر تاکید کردند: صفت ششم مومنین این است که رکوع کننده می باشند یعنی فقط برای خداوند کرنش می کنند؛ صفت هفتم اینکه فقط برای خداوند سجده می کنند چرا که سجده مختص الله ذوالجلال می باشد.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در تشریح صفت هشتم و نهم مومنین واقعی گفتند: امر به معروف می کنند یعنی دیگران را به تبعیت از دستورات الهی دعوت می کنند، نهی از منکر صفت نُهم یک مومن است که از اعمال بد و ناشایست و نامشروع، دیگران را نهی می کند؛ یک مومن باید دیگران را با دست و زبان از انجام اعمال ناشایست نهی کند و اگر در توانش نبود حداقل آن عمل را در دل بد و ناپسند بپندارد که البته این ضعیف ترین نوع ایمان به شمار می رود.

مولانا گرگیج در تبیین آخرین صفت مومن گفتند: آخرین صفت مومن واقعی این است که حافظان حدود الهی هستند؛ این یک جمله کامل می باشد یعنی یک مومن باید حدود خداوند را حفظ کند و از حدود خداوند تجاوز نکند.

ایشان در پایان با تاکید بر پیروی از دستورات خدا و سنت های پیامبر (ص) خطاب به نمازگزاران  توصیه کردند: اگر بر دستورات خداوند و سنت های پیامبر (ص)عمل کنیم محبوب خداوند قرار می گیریم  زیرا فرمان برداری از خداوند و پیامبرش موجب محبوبیت نزد خدا و رسولش (ص) می شود.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*