Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
دولت باید فارغ التحصیلان بیکار را جذب کند - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

دولت باید فارغ التحصیلان بیکار را جذب کند

 مولانا گرگیج با بیان اینکه ” مسئولین فقط شعار ندهند زیرا مردم از شعار خسته شده اند” از دولت خواستند که در خصوص بیکاری فارغ التحصیلان چاره اندیشی کنند و به فکر اشتغال آنان باشند.photo_۲۰۱۸-۰۶-۰۶_۲۳-۵۳-۵۶

به گزارش پایگاه خبری دفتر شیخ التفسیر مولانا گرگیج، ایشان در بخشی از بیانات شان در مراسم ختم قرآن در نماز تراویح روستای پیرواش که شب گذشته (16 خرداد 97) برگزار شد اظهار داشتند: مسئولین دولتی موظفند جوانانی که فارغ التحصیل شده اند را به کار گمارند و از آنان استفاده کنند، چرا جوانی که بهترین پایه های علمی را گذرانده است بیکار باشد؟! این مسئله موجب دلسردی سایر جوانان می شود.

عالم سرشناس اهل سنت کشور تاکید کردند: بیکاری فارغ التحصیلان موجب ترویج بی سوادی و عدم اشتیاق برای فراگیری تحصیل می شود، مسئولین امر فقط شعار ندهند زیرا مردم از شعار خسته شده اند؛ باید از جوانانی که برای جامعه مفید هستند کمال بهره را برد.

ایشان با بیان این که “مسئولین باید در خصوص جوانان بیکار چاره ای بیندیشند” تصریح کردند: در دولت گذشته مسئولین وعده های زیادی برای رفع معضل بیکاری دادند اما این سخنان فقط در حد شعار بودند و آمار بیکاری افزایش یافت، شعار می بایست با شعور باشد و باید با مردم صادق باشیم و به شعارهایمان عمل کنیم.

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش خطاب به مسئولین خاطرنشان ساختند: مسئولین نباید وعده های دروغین بگویند، نباید مردم را فریب دهند و با شعارهای توخالی آنان را دلخوش سازند پس جوانان عزیز را که سرمایه کشور هستند جذب کنند و کارآفرینی به وجود آورند زیرا جوان بیکار دست به اعمال نامشروع می زند.

ایشان با بیان این که ” علوم دینی و دنیوی نیاز اساسی جامعه هستند” تصریح کردند: علت اینکه خود زنی، خودکشی، نزاع  و روی آوردن به مشروبات الکلی، اعتیاد و قرص های روان گردان در جامعه گسترش پیدا کرده این است در منزل، باور خدایی و معنویات وجود ندارد

مولانا گرگیج در ادامه نیز توصیه هایی به جوانان در خصوص اهمیت علم آموزی داشتند و خاطرنشان ساختند: جوانان باید با آموزه های دینی و سیره نبوی (ص) آشنایی پیدا کنند تا از این معضلات فاصله بگیرند، قرآن بر فراگیری علم تاکید بسیار کرده است؛ اگر در وجود انسان علم و معنویت نباشد دست به خودکشی و خودزنی می زند پس بر ما لازم است فرزندان مان را بر کسب تحصیل دینی و دنیوی تشویق کنیم.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر ضمن ترغیب و تشویق جوانان بر فراگیری تحصیل گفتند: یکی از نگرانی های جامعه ما ترک تحصیل جوانان است، جوانان باید عالی ترین درجات تحصیلی  را تا پایان ادامه دهند تا بهترین نخبگان و دانشمندان را در جامعه داشته باشیم، توصیه بنده به سرپرستان خانواده این است که فرزندان خود را به فراگیری علوم دینی و و دنیوی تشویق کنند زیرا دنیا دو بُعدی است هم باید در وجود مان معنویات داشته باشیم و هم به مسایل روز آگاه باشیم.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش افزودند: از جوانان تقاضا دارم که ترک تحصیل نکنند هم در مکاتب قرآن و احکام دینی را بیاموزند و هم علوم روز را کسب کنند، به جای این که فرزندان خود را به جنگ و نزاع تشویق کنیم آنان را به کسب تحصیلات عالی سوق دهیم زیرا علم بسیار ارزشمند است.

ایشان در خاتمه سخنان شان جوانان را به پایبندی بر احکام دینی، اتحاد و انسجام ،دوری از مصرف مشروبات الکلی و اعتیاد و عدم اختلاف و نزاع تاکید کردند و همچنین دختران جوان را به حفظ شئونات اسلامی و رعایت حجاب اسلامی توصیه نمودند.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*