Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
هشدار مولانا گرگیج نسبت به افزایش قتل و کشتار و ناامنی - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

هشدار مولانا گرگیج نسبت به افزایش قتل و کشتار و ناامنی

مولانا محمدحسین گرگیج با اشاره به افزایش قتل و ناامنی در منطقه نسبت به این موضوع هشدار دادند و گفتند اگر اینphoto_۲۰۱۸-۰۷-۲۰_۱۴-۱۹-۴۴ حوادث به همین منوال پیش روند از مسئولین می خواهم که سلاح های مجاز و غیر مجاز را جمع آوری کنند و فتوای حرمت آن را صادر خواهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری دفتر شیخ التفسیر مولانا گرگیج، ایشان در فرازی از سخنان شان در مراسم نماز جمعه (29 تیر 97) شهرستان آزادشهر اظهار داشتند: مسئله ای که موجب رنجش ما شده است قتل هایی هستند که افزایش یافتند، پیش از این در استان گلستان در سال، خبر قتل را نمی شنیدیم اما متاسفانه اکنون هفته ای حداقل یک یا دو قتل رخ می دهد.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر افزودند: ما حیوانات و پرندگانی که در حال انقراض هستند را نباید بکشیم چه برسد یک انسان را به قتل برسانیم، هر هفته به ما گزارش قتل یک نفر می رسد که این آمار غیر رسمی بسیار نگران کننده است.

عالم سرشناس اهل سنت کشور با انتقاد از پخش فیلم های خشن در صدا و سیما گفتند: چندین بار هشدار داده ام که فیلم های خشن را نشان ندهید که عواقب ناگواری دارد که موجب برادرکُشی می شود، نگون بختی ما این است که بزرگان مان برای فرزندان خود بجای این که اعمال نیک خود را بازگو کنند از کشتار و قتل های دوران جاهلی تعریف و تمجید می کنند که این موضوع سبب انحراف جوانان می شود.

ایشان با بیان این که “بیوه کردن زنان، یتیم کردن فرزندان و نابودی خانواده ها کمال نیست” تصریح کردند: متاسفانه امروز به سبب بروز مسایل جزیی انسان ها کشته می شوند و معضلات اجتماعی ما روز به روز در حال افزایش است؛ هنوز فتوایی در خصوص استفاده از اسلحه صادر نکرده ام اگر این مسایل به همین منوال پیش روند به مسئولین امر خواهم گفت سلاح های مجاز و غیر مجاز را جمع آوری کنند.

مولانا گرگیج خطاب به مردم گفتند: اجازه ندهیم کشور نا امن شود و برادرکُشی صورت گیرد، برخی عوامل مدعی هستند این سلاح ها از خارج مرزها وارد می شوند اگر اینگونه هست پس نقش مرزبانان در مرزها چیست؟! طبق اظهارات عوامل امنیتی اگر در آن سوی مرزها حیوانی عبور کند از تهران رصد می شود پس چگونه ممکن است اسلحه غیر مجاز وارد کشور شود؟!

مدیر دارالعلوم فاوقیه گالیکش با تاکید بر اینکه ” انتقادهای ما سازنده هستند” خطاب به مسئولین بیان داشتند: اگر بنده به مسئولین تذکر می دهم از روی این است که ملت عزتمند هست و همه ما اعم از مسئولین و علما خدمتگذار ملت هستیم پس نباید مردم را با بدبختی، درگیری و ذلت نگه داریم.

ایشان افزودند: امروز گرانی غوغا می کند، یک فقیر با یارانه 45 هزار تومانی چگونه می تواند در یک ماه زندگی خود را بگذراند در حالی که این مبلغ بسیار اندک است و از آن سو قیمت کالاها بسیار بالا می باشد.

*کسانی که به بزرگان تهمت می زنند بیماری روحی روانی دارند

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر در ادامه “تهمت و افترا” را بسیار قبیح دانستند و تصریح کردند: تهمت و بُهتان یک امر بسیار شنیع است که همیشه برای افراد سرشناس تهمت و افترا وجود دارد، کسانی هستند که بیماری روحی روانی دارند و از روی غرض ورزی نسبت به افراد عزتمند که در بین مردم محبوبیت دارند افترا می گویند.

عضو مجمع فقهی اهل سنت کشور خاطرنشان ساختند:  افرادی که حسود و بدمنش هستند قصد تخریب بزرگان را دارند و اراجیف و دروغ هایی را نسبت به آنان می گویند، این عوامل قصد دارند محبوبیت آن شخص را کاهش دهند اما اینگونه نیست بلکه این افراد در واقع خود را نگون بخت می کنند زیرا روز قیامت باید جلوی الله ذوالجلال پاسخگو باشند.

مولانا گرگیج در پایان سخنان شان بار دیگر با تاکید بر صرفه جویی و دوری از اسراف خاطرنشان ساختند: در مصرف آب و برق صرفه جویی داشته باشید، صدا وسیمای ملی باید پیش از این در خصوص صرفه جویی آب و برق و غیره فرهنگ سازی می کرد تا با این بحران ها روبرو نمی شدیم.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*