Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
مسئولین کشور صدای اعتراض ملت را بشنوند - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

مسئولین کشور صدای اعتراض ملت را بشنوند

مولانا محمدحسین گرگیج با اشاره به تجمعات اعتراضی اخیر مردم و برخی اعتصابات از مسئولین امر خواستند به جای تهدید، فریاد مردم را گوش کنند و درصدد برطرف کردن مشکلات ملت باشند.photo_۲۰۱۸-۰۸-۱۰_۱۴-۱۵-۲۹

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ التفسیر مولانا گرگیج، ایشان در بخشی از خطبه های امروز (19 مرداد 97) اظهار داشتند: اگر مردم برای اختلاس و چپاول سرمایه های شان توسط مؤسسات و اعتراض نسبت به وضعیت اقتصادی کشور در جلوی ارگان ها تحصن می کنند و یا تجمعات اعتراضی برگزار می کنند واقعا مظلوم واقع شده اند، ابتدا اینکه مسئولین مانع اختلاس ها و وضعیت بد اقتصادی می شدند و اکنون که رخ داده است به مردم پاسخگو باشند و فریادشان را بشنوند.

خطیب جمعه اهل سنت شهرستان آزادشهر با بیان این که “فریاد مردم را بشنوید و آن را بانگ ذباب (صدای مگس) به حساب نیاورید” تصریح کردند: افراد معترض، شهروند همین کشور هستند پس بجای تهدید، دادرسی کنیم و حق آنان را باز گردانیم؛ به مسئولین امر تاکید می کنم دلار، پول کشور ما را بازیچه قرار ندهد اگر قدرت مهار آن را داریم مانع نوسان دلار شویم.

عالم برجسته اهل سنت کشور افزودند: جلوی افراد و واسطه هایی که یک روزه ثروت های میلیاردی به دست می آورند را بگیرید، به داد مظلومین کشور برسید که درآمد آنان کمتر از متوسط مخارج ماهیانه شان می باشد؛ فریاد مردم چه کامیونداران، کشاورزان و یا مالباختگان را باید بشنویم و به صدای اعتراض آنان گوش فرا دهیم و مشکلات شان را هموار کنیم.

ایشان خاطر نشان ساختند: ایران یکی از غنی ترین کشورهای دنیاست، یک درصد جمعیت دنیا را داریم و هشت درصد سرمایه ی کل دنیا را در اختیار داریم، سرمایه ملی کشور در کجا هزینه می شوند که مردم با مشقت زندگی می کنند پس به فکر معیشت مردم باشیم.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در ادامه خطاب به مسئولین طراز اول کشور گفتند: هشدار بنده به مسئولین طراز اول کشور این است که واسطه ها و دست هایی که خودخواه و خائنند و به فکر کشور و ملت نیستند را قطع کنند، ما باید جانب ملت را بگیریم که واقعا امروز ملت ما مظلوم واقع شده اند، همه مسئولین باید صادقانه  پاسخگوی مردم باشند زیرا مردم هیچ ضعفی ندارند بلکه به کشور و ملیت خود وفادارهستند و به آن افتخار می کنند.

*قوه قضائیه هرچه سریعتر حادثه ایرانشهر را حل و فصل کند

مولانا گرگیج در ادامه سخنان شان بار دیگر بر لزوم حل و فصل سریع حادثه ایرانشهر تاکید کردند و گفتند: مسئولین قضایی باید حادثه ایرانشهر را که سبب بدنامی شد را به خوبی حل وفصل کنند و سخنان مردم معترض را بشنوند، نباید افرادی که نسبت به این حادثه ناگوار اعتراض کردند بازداشت شوند زیرا حبس آنان مشکلی را رفع نمی کند.

عضو مجمع فقهی اهل سنت کشور ادامه دادند:  قوه قضائیه باید این مسئله را هرچه سریع تر حل کند و این پرونده را به درستی و با دقت بررسی نماید و اگر مسئولین قضایی و مسئولین طراز اول کشور این موضوع را حل نکنند الله ذوالجلال آن را حل خواهد کرد و بدنامی برای همگان باقی خواهد ماند.

 

*مشکلات سجلی شهروندان حل شوند

مولانا گرگیج با اشاره به مشکلات سجلی مردم در برخی مناطق کشور اظهار داشتند: مسئولین ثبت احوال کشور، مشکلات سجلی مردم را حل نمایند زیرا برخی شهروندان ممنوع الخدمات هستند در حالی که اجدادشان در ایران بوده اند؛ پس باید تکلیف شان مشخص گردد تا تابعیت و هویت آنان معلوم شود.

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش ادامه دادند: امروز مکان تولد و آزمایش های DNA ، هویت شهروندان را مشخص می کند پس باید مسئولین، شهروندانی که با مشکلات شناسنامه ای روبرو هستند را از بلاتکلیفی دربیاورند.

ایشان همچنین از مسئولین خواستند مشکلات بیمه روستائیان و عشایر را که معتبر نیستند را رفع کنند زیرا مردم با توجه به افزایش قیمت داروها توان و قدرت خرید ندارند.

* گستاخی های رژیم صهیونیستی ناشی از عدم اتحاد جهان اسلام است

امام جمعه اهل سنت آزادشهر در فراز دیگری از سخنان شان با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در باریکه غزه بیان داشتند: در این روزها ظلم زیادی بر مسلمانان جهان به خصوص مردم فلسطین واقع می شود، ابتدا قدس شریف را پایتخت رژیم صهیونیستی معرفی کردند و اکنون درصدد به چنگ آوردن باریکه غزه هستند و قصد نابودی آن را دارند.

ایشان، فلاکت و تخریب کشورهای اسلامی را ناشی از اختلاف بین مسلمانان دانستند و گفتند: مستکبران دنیا جهت حفظ منافع خود، افراد ظالمی را در خاورمیانه ودر قلب جهان اسلام مسلط کردند، اگر مسلمانان دنیا متحد بودند امروز رژیم صهیونیستی وجود نداشت اما متاسفانه اختلاف بین آنان سبب فلاکت های کشورهای اسلامی شده است؛ خسارت های جانی و آوارگی مسلمانان بجای خود که  400 میلیارد دلار فقط خسارات مالی جنگ داخلی سوریه برآورد شده است در عراق و سایر کشورهای جنگ زده ی اسلامی همینگونه می باشد و مردم این کشورها خسارت های فراوانی را متحمل شده اند.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*