Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
ایجاد موانع برای ساخت و ساز مساجد یکی از دغدغه های مهم جامعه اهل سنت است - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

ایجاد موانع برای ساخت و ساز مساجد یکی از دغدغه های مهم جامعه اهل سنت است

مولانا محمدحسین گرگیج با بیان اینکه ” مساجد متعلق به خداوند متعال می باشد” ضمن گلایه از ایجاد موانع برای ساخت و ساز مساجد اهل سنت در برخی نقاط، از مسئولین خواستند درصدد رفع این مشکل باشند و محدودیت ایجاد نکنند._DSC0301

به گزارش پایگاه خبری دفتر شیخ التفسیر مولانا گرگیج، ایشان در پایان مراسم نمازجمعه امروز (30 شهریور  97) که جناب دکتر مکتبی “مدیر کل سیاسی استانداری گلستان” نیز حضور داشتند گفتند: باور هر فردی برای وی محترم است، عقیده اهل سنت برای آنان محترم است و باور برادران شیعه نیز برای آنان قابل احترام است؛ ما همان گونه که از باور اهل سنت دفاع می کنیم از اعتقادات شیعه نیز دفاع خواهیم کرد.

عالم سرشناس اهل سنت کشور افزودند: شیعه اثنی عشری به شیعه ای می گویند که به دوازده امام اعتقاد داشته باشد و همچنین سُنی واقعی در صورتی سُنی شناخته می شود که به روش پیامبر (ص) و خلفای راشدین (رض) عمل کند و محبت صحابه و اهل بیت (رض) را در دل داشته باشد.

ایشان با بیان این که “نباید تحمیل مذهب کنیم و یا اینکه مذهب علیه مذهب قرار گیرد” تصریح کردند: دشمنان اسلام از این دو حربه سوء استفاده می کنند و مسلمانان را به جان هم انداخته اند؛ اگر یک مسلمان دست بسته نماز می خواند و دیگری با دست باز، دلیل نمی شود که به جان هم بیفتیم و یکدیگر را تکفیر کنیم زیرا این مسایل اجتهادی هستند.

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش ضمن گلایه از ایجاد موانع در خصوص “ساخت و ساز مساجد برای شهروندان اهل سنت” بیان داشتند: یکی از دغدغده های اهل سنت، سخت گیری و ایجاد موانع در خصوص ساخت و ساز مساجد است، مسجد متعلق یه شیعه و سُنی است پس برادران اهل سنت را در تنگنا قرار ندهند که مجبور شوند منازل خود را نمازخانه کنند.

مولانا گرگیج با بیان این که “مساجد متعلق به خداوند متعال می باشد” افزودند: ما هرگز به تخریب مساجد شیعه شادمان نمی شویم زیرا مسجد محل عبادت الله ذوالجلال است، گزارشاتی به ما رسیده است که برخی خیرین زمین خود را برای مساجد وقف می کنند اما در خصوص ساخت آن با موانع روبرو می شوند؛ یکی از مشکلات بزرگ جامعه اهل سنت ایجاد موانع در خصوص ساخت و ساز مساجد است.

عضو مجمع فقهی اهل سنت کشور در ادامه تاکید کردند: در مسجد چه شیعه و یا سُنی نماز بخواند تفاوتی ندارد، شیعه و سُنی باید مساجد را آباد کنند و بر نماز پایبند باشند، جای تأسف است که هنگام نماز صبح در کلان شهر تهران که بیش از دو هزار مسجد دارد برای اقامه نماز صبح مراجعه کردیم همه مساجد بسته بودند و هیچ مسلمانی در آن جا حضور نداشت.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش همچنین ضمن تأکید بر شایسته سالاری و عدم توجه به قومیت و مذهب شهروندان در خصوص استخدامات دولتی خاطرنشان ساختند: از مسئولین انتظار داریم که شایسته سالاری را در استخدام ها مد نظر قرار دهند و افرادی که هم امین و هم قوی هستند را به کار گمارند و از آنان استفاده کنند و همه مسئولین ان شاء الله امین، قوی و علیم باشند.

مولانا گرگیج در خاتمه این بخش از سخنان خود اظهار امیدواری کردند با کمک استانداری گلستان  و مجمع نمایندگان استان مشکل کد روستاییان حل شود.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*