Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
اهانت کنندگان به مقدسات اهل سنت به طور علنی مجازات شوند - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

اهانت کنندگان به مقدسات اهل سنت به طور علنی مجازات شوند

مولانا محمدحسین گرگیج با بیان این که ” کسانی که به مقدسات مذهبی اهانت می کنند محارب با خدا و پیامبر (ص) هستند” ضمن دعوت مردم به آرامش، خواستار مجازات علنی هتاکان به مقدسات اهل سنت از سوی مسئولین امنیتی و قضایی شدند._DSC0579

به گزارش پایگاه خبری دفتر شیخ التفسیر مولانا گرگیج، ایشان در فرازی از مراسم نمازجمعه (6 مهر 1397) شهرستان آزادشهر با اشاره به پخش کلیپ های اهانت آمیز به مقدسات اهل سنت اظهار داشتند: مسئله ای که قصد بیان آن را نداشتم اما قلب اهل سنت را جریحه دار کرد اهانت ها به خلفای راشدین، اُم المؤمنین عایشه صدیقه، همسران و صحابه پاک (رض) که جان مان فدای آنان شود می باشد، افراد بی خردی که قصد شهرت دارند مرتکب چنین کارهایی می شوند.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر افزودند: بنده بارها عنوان کرده ام که اسم فرعون، شیطان و کفار چندین بار در قرآن ذکر شده است و این بیانگر عزت آنان نیست بلکه به بدی از آنان یاد شده است، مشخص نیست کام این افراد با چه آلودگی تحنیک شده است که جز پلیدی و توهین، سخن دیگری بیان نمی کنند.

مولانا گرگیج در ادامه، خواهان محاکمه علنی هتاکان به مقدسات از سوی مسئولین قضایی شدند و تصریح کردند: ما به عنوان مدعی العموم جامعه اهل سنت از همه حقوق دانان خواهانیم این فرد باید به طورعلنی محاکمه شود تا همه مشاهده کنند عدالت در کشور جاری است، اگر همین اهانت را یک سُنی به حضرت فاطمه و اهل بیت (رض) می کرد ما در همان لحظه خواهان اعدام وی می شدیم.

عالم سرشناس اهل سنت کشور ضمن دعوت مردم به آرامش بیان داشتند: جوانان قسم خورده ای در کمین هستند که مانند شیطان رُشدی پاسخ اهانت های این فرد گستاخ را بدهند و این موضوع به ما ربطی ندارد؛ دین و مذهب، باور بیهوده و کوپن نیست که باطل شود و جامعه اهل سنت به راحتی از آن صرف نظر کنند؛ ما مردم را به آرامش دعوت می کنیم و نمی خواهیم چنین افراد هتاکی جنگ شیعه و سنی را در کشور به راه بیندازند.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر تاکید کردند: برخی مسئولین اظهار دارند که این کلیپ ها قدیمی هستند، برای ما فرقی نمی کند کلیپ جدید و یا قدیمی باشد و این بدین معناست که اهانت های قدیمی معاف هستند و گستاخی های جدید قابل واکنش می باشند، برای ما هیچ تفاوتی ندارد که توهین به مقدسات، جدید و یا قدیمی باشد.

عضو مجمع فقهی اهل سنت کشور با اشاره به فتوای رهبری مبنی بر “عدم توهین و حفظ حرمت مقدسات اهل سنت” گفتند: نزدیک به دو میلیارد از جمعیت مسلمانان را اهل سنت تشکیل می دهند، شما مگر به قرآن ایمان ندارید که حق همسایگی را در کشور رعایت کنید، به فتوای رهبری عمل شود و کسانی که به ازواج مطهرات (رض) و مقدسات اهل سنت توهین می کنند محارب با خدا و پیامبر (ص) هستند.

مولانا گرگیج خاطرنشان ساختند: مسئولین قضایی باید جلوی چنین افرادی را بگیرند و همچنین مراجع عظام شیعه موضع خود را بیان کنند که این اهانت ها هیچ ربطی به مذهب شیعه ندارد و خواهان مجازات فرد گستاخ شوند، ما بارها این بحران ها را مدیریت کرده ایم و به مردم توصیه کرده ایم که اتحاد و انسجام اسلامی را حفظ کنند.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر افزودند: ما این گونه عمل نمی کنیم که اگر یک نفر گستاخی کرد آن را به پای همه برادران شیعه بگذاریم، ای فرد پلید و رسوا مگر قرآن را مطالعه نکرده ای که خداوند می فرمایند (الْخَبِيثَاتُ لِلْخَبِيثِينَ وَالْخَبِيثُونَ لِلْخَبِيثَاتِ ۖ وَالطَّيِّبَاتُ لِلطَّيِّبِينَ وَالطَّيِّبُونَ لِلطَّيِّبَاتِ)؛ این آیه در مورد عایشه صدیقه (رض) می باشد؛ اگر العیاذبالله عایشه (رض) را بد و ناشایست می دانید پس نظرت در مورد پیامبر (ص) چیست؟!

مفسر برجسته اهل سنت کشور در ادامه گفتند: آیا در آیات قرآنی تدبر نکرده ای که خداوند چندین جا فرموده است که با زنان بد و مشرک، ازدواج نکنید، آیا پامبر (ص) به این آیات عمل نکرده اند و عاایشه صدیقه (رض) را نشناخته است و تو آن را می شناسی؟!

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش با بیان این که ” افراد هتاک به مقدسات اسلامی کلب عقور هستند” تصریح کردند: این گونه اشخاص، فاسق هستند که به آنان یک جام شراب می دهند و با رقص و پایکوبی اذعان می کنند ما مستیم و مقدسات اهل سنت را هدف قرار می دهند، بر روی دستبند وی نوشته شده است من کلب فلان شخص هستم و این فرد در واقع یک کلب عقور می باشد.

مولانا گرگیج افزودند: ما برای هر سگ هاری سنگ برنمی داریم اما خواهان مجازاتشان هستیم، پیش از این که مردم تصمیم بگیرند آنان را به آرامش دعوت می کنیم زیرا این افراد هیچ ارزشی ندارند؛ ما حتی اسم این اشخاص را از تریبون پاک نماز جمعه نمی گیریم.

ایشان خطاب به ائمه جمعه و اندیشمندان اهل سنت سراسر کشور گفتند: این دردهای جامعه اهل سنت هستند و ان شاء الله تمامی ائمه جمعه موضع بگیرند و در ترکمن صحرا نیز ائمه جمعه اهل سنت موضع گیری کنند و نگویند مولوی گرگیج فرض کفایه را ادا کرد، ان شاء الله در سراسر کشور ائمه جمعه اهل سنت نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند و مردم را آگاه سازند که این افراد کلب عقور و بی ارزش هستند و شهروندان اهل سنت را به آرامش فراخوانند.

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در پایان این بخش، خواهان محرومیت همیشگی فرد هتاک از فعالیت در بخش امورات ملی شدند و بیان داشتند: این فرد نباید در جایگاهی که اکنون قرار دارد باشد و از تمامی فعالیت ها در بخش امورات ملی و مسایلی که به مربوط به مردم می شود محروم گردد زیرا قلب 25 رصد از جمعیت کشور را جریحه دار کرده است پس دوباره نباید اسم وی بر سر زبان ها گرفته شود.

*مسئولین امر، وضعیت نابسامان بازار را کنترل کنند

امام جمعه اهل سنت آزادشهر در پاره ای دیگر از بیانات شان با توجه به تشدید بحران اقتصادی کشور اظهار داشتند: مسئولین امر، وضعیت جامعه و ملت را بازبینی کنند که کالاها و اجناس نایاب و گران شده اند و ارزش پول ما به صفر رسیده است، پس مسئولین این مسایل را به طور دقیق ارزیابی و کارشناسی کنند.

ایشان تاکید کردند: بیان برخی سخنان برای بنده سخت است، ما 40 سال است شعار “مرگ بر امریکا” سر می دهیم که هر مرگ گفتن مان هزار تومان دلار را گران تر می کند، ما دوست و اَجیر امریکا نیستیم بلکه دشمن درجه یک امریکا و استکبار جهانی هستیم زیرا می دانیم ورود آنان به کشورهای اسلامی موجب تخریب آن کشور می شود، ما با دشمنان اسلام هیچ دوستی نداریم و این منطق قرآن است.

مولانا گرگیج خاطرنشان ساختند: بارها تأکید کرده ام با شعار، مردم گرسنه سیر نمی شوند، امروز گوجه فرنگی اُبهت پیدا کرده است؛ در همین شهر آزادشهر روز گذشته 6000 تن رب گوجه فرنگی احتکار شده کشف شد لذا جلوی این افراد گرفته شود که نام شهر ما را بد می کنند.

عضو مجمع فقهی اهل سنت ایران با بیان این که “احتکار امری ناشایست و محتکر ملعون می باشد” تصریح کردند: ما اگر کشور و ملت را دوست داریم پس مسئولین و ملت دست در دست یکدیگر دهند و مانع سوء استفاده افرادی شوند که از بحران اقتصادی کشور کمال بهره را می برند، متاسفانه امروز هیچ سرمایه گذاری حاضر نیست در کشور سرمایه گذاری کند زیرا ارزش پول ما بسیار اُفت کرده است.

ایشان خطاب به مسئولین توصیه کردند: جلوی تورم و گرانی را بگیریم و روند صعودی قیمت سکه و دلار را مهار کنیم؛ با بازارهای بین المللی همکاری داشته باشیم و مسئولین طراز اول و متفکران اقتصادی در خصوص این بحران چاره اندیشی کنند.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش همچنین با اشاره به اعتصاب کامیون داران گفتند: مسئله دیگری که قابل ذکر است اعتصاب کامیونداران می باشد که وسیله نقلیه لیزینگی خریداری کرده اند و با توجه به افزایش قیمت لوازم یدکی و لاستیک آن و از سویی پایین بودن کرایه حمل و نقل، اقساط آن را نمی توانند بپردازند.

مولانا گرگیج افزودند: کامیون داران اکنون سردرگم هستند زیرا اگر حمل و نقل کنند هزینه های زندگی و وسیله نقلیه آنان بالاتر از اُجرتی است که دریافت می کنند و از آن سو، مردم مانع کارشان می شوند و کامیون های آنان را به آتش می کشانند لذا باید به فکر این قشر باشیم زیرا اقتصاد کشور وابسته به حمل و نقل می باشد.

مفسر برجسته اهل سنت کشور خطاب به مسئولین ذی ربط تاکید کردند: مسئولین به فکر مردم باشند و ما همواره سخنان مردم را بازگو می کنیم و خواهان تنبیه افراد محتکر هستیم، چگونه ممکن است هر روز مفسدان اقتصادی با پول ملت فرار می کنند و این پرسشی است که اذهان عمومی را به خود مشغول کرده است؛ چرا این افراد ممنوع الخروج نمی شوند و به راحتی فرار می کنند پس تقاضای ما این است که به فکر مشکلات معیشتی مردم باشیم.

*عملیات تروریستی اهواز تکان دهنده بود

مولانا گرگیج در بخش دیگری از سخنان شان با اشاره به عملیات تروریستی اهواز که منجر به شهادت جمعی از هموطنان عزیزمان شد ضمن محکوم کردن آن و اظهار همدردی با بازماندگان این حادثه ناگوار گفتند: حادثه ای که هفته گذشته همه ما را تکان داد عملیات تروریستی اهواز بود که زنان و کودکان و سربازانی که همیشه آمادگی دفاع از کشور را دارند به شهادت رسیدند، این عمل از سوی هر گروهی باشد از نظر ما محکوم است.

ایشان در پایان اظهار داشتند: برخی مواقع افراد بی گناهی در این رابطه دستگیر می شوند که هیچ نقشی در این عملیات نداشته اند و از آنان اعترافات اجباری گرفته می شود لذا باید این مسئله به طور دقیق بررسی و تفحص شود و افراد اصلی شناسایی و مجازات شوند.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*