Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
گلایه مولانا گرگیج نسبت به ممانعت از ادامه سفر مولانا عبدالحمید به خراسان جنوبی - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

گلایه مولانا گرگیج نسبت به ممانعت از ادامه سفر مولانا عبدالحمید به خراسان جنوبی

مولانا محمدحسین گرگیج ضمن اظهار خرسندی از شکستن ممنوعیت سفر مولانا عبدالحمید به سایر استان ها و اقامه نماز جنازه مولانا برفی در خراسان جنوبی توسط ایشان نسبت به ممانعت از ادامه سفر ایشان به سایر مناطق این استان گلایه کردند._DSC0934

به گزارش پایگاه خبری دفتر شیخ التفسیر مولانا گرگیج، ایشان در پایان خطبه های این هفته (18 آبان 97) شهرستان آزادشهر با اشاره به سفر مولانا عبدالحمید به خراسان جنوبی جهت شرکت در مراسم تشییع جنازه مولانا محمدحسن برفی (رحمه الله) امام جمعه فقید شهر طبس مَسینا گفتند: مسئله ای که موجب مسرت ما شد اقامه نماز جنازه مولانا محمدحسن برفی (رحمه الله) امام جمعه فقید شهر طبس مَسینا در خراسان جنوبی توسط شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید بود که این باعث خوشحالی مردم خراسان جنوبی شد.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش ضمن گلایه نسبت به ممانعت از ادامه سفر مولانا عبدالحمید به سایر مناطق خراسان جنوبی اظهار داشتند: در این سفر موضوعی که سبب ناراحتی شد جلوگیری از ادامه سفر مولانا عبدالحمید و دیدار با مردم و علمای بیرجند در روز پنجشنبه بود که این مسئله موجب بازگشت مولانا به شهر زاهدان شد؛ ما ابتدا خوشحال شدیم که ممنوعیت سفر مولانا عبدالحمید به دیگر استان ها شکسته شد اما در ادامه هنگامی که این خبر را شنیدیم برای ما خوشایند نبود و نسبت به آن گلایه مندیم.

عالم برجسته اهل سنت کشور، سفر مولانا عبدالحمید به سایر استان ها را موجب برکت و رضایت مردم آن منطقه دانستند و تصریح کردند: مولانا عبدالحمید به هر منطقه ای که سفر کنند موجب برکت می شود و آزادی سفر علمای برجسته به سایر مناطق و حصر نبودن آنان در استان، سبب رضایت و خوشحالی مردم و نزدیکی بیشتر آنان با مسئولین می شود پس نباید در چنین بُرهه ای شاهد چنین رفتارهای سلیقه ای باشیم.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر در ادامه تاکید کردند: مولانا عبدالحمید همواره در سخنان خود مردم را به صبر و تحمل مشکلات فرا می خواند و اگر به سایر استان ها سفر کند همینگونه سخن می گوید و در چنین مواقعی سفر چنین شخصیت های برجسته ای موجب کنترل اوضاع جامعه می شود.

ایشان در پایان این بخش نسبت به عدم ممانعت ها از سفرعلمای سرشناس اهل سنت اظهار امیدواری کردند و بیان داشتند: از عزیزان انتظار داریم سلیقه ای عمل نکنند و نسبت به سفر عالم برجسته ای که حرف اول اهل سنت و مسلمانان را بر زبان می آورد ممانعت به عمل نیاورند که این نوع ممانعت ها خوشایند نیست.

* فقدان مولانا برفی، مصیبت بزرگی برای جامعه اهل سنت است

عضو مجمع فقهی اهل سنت کشور همچنین با اشاره به درگذشت مولانا محمدحسن برفی امام جمعه فقید شهر طبس مَسینا و مدیر حوزه علمیه علی بن ابی طالب ضمن اظهار همدردی با مردم خراسان جنوبی و بازماندگان ایشان گفتند: مولانا محمدحسن برفی امام جمعه شهر طبس مسینا که این هفته رحلت نمودند از علمای شاخص اهل سنت در خراسان جنوبی بودند، ایشان شاگرد مفتی محمود یکی از اساتید ما در دوران تحصیل و همچنین شاگرد مولانا رشید احمد لُدهیانوی و دیگر بزرگان بودند که فقدان ایشان، مصیبت بسیار بزرگی برای جامعه اهل سنت است.

* مسئولین به دنبال راهکار جهت مقابله با تحریم های ظالمانه امریکا باشند

مولانا گرگیج در بخش دیگری از سخنان شان با اشاره به اِعمال تحریم های جدید امریکا آن را “ظالمانه” دانستند و خطاب به مسئولین گفتند: تحریم هایی که علیه کشور ما وضع شدند بسیار ظالمانه بودند پس باید به دنبال راهکار جهت مقابله با آن باشیم.

ایشان در ادامه راهکارهایی را جهت غلبه مسئولین و مردم بر تحریم ها ارائه کردند و افزودند: مسئولین امر باید با مردم صادق باشند و در راستای آماده سازی ملت، اثرات منفی تحریم را شفاف بیان کنند؛ مسئولین هم مانند قشر آسیب پذیر جامعه، هنگام تحریم ها آسیب پذیر باشند و اگر در رفاه و آسایش باشند هرگز مشکلات و سختی های مردم را درک نخواهند کرد؛ در واقعه جنگ احزاب هنگامی که صحابه (رض) با شکم های سنگ بسته و گرسنه در حال حفر خندق بودند نسبت به این موضوع شاکی شدند اما مشاهده کردند پیامبر (ص) بجای یک سنگ، دو سنگ به شکم مبارک خویش بسته اند که این امر موجب قوت و انرژی بیشتر صحابه (رض) جهت مقابله با کفار شد.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر، مقابله با رانت خواری، رشوه و سرقت های کلان بیت المال را از دیگر راه های مقابله با تحریم ها بیان کردند و تصریح کردند: باید جلوی رانت خواری های کلان، رشوه و سرقت بیت المال گرفته شود زیرا در صورتی که این مسایل باشند و ما از صبر و تقوا برای مردم سخن بگوییم نتیجه آن بی اثر خواهد بود، پس باید با افراد خاصی که بیت المال را در انحصار خود قرار می دهند و بلوکه می کنند به شدت مقابله کنیم.

مفسر برجسته اهل سنت کشور همچنین خطاب به مردم گفتند: ملت باید در چنین مواقعی ایثارگری و فداکاری بیشتری داشته باشند و همچنین جلوی افرادی که از فرصت تحریم ها کمال استفاده را می برند گرفته شود، اگر مسلمانیت نداریم انسانیت در وجودمان داشته باشیم که متأسفانه برخی افراد در چنین لحظاتی به بهانه تحریم ها، مشکلات بیشتری را بر مردم تحمیل می کنند؛ اگر این مسایل را در نظر بگیریم قطعا مهربانی خداوند متعال شامل حال ما می شود و این سختی ها را پشت سر هم می گذاریم.

ایشان افزودند: نباید هنگام تحریم ها قیمت تولیدات داخلی به این بهانه افزایش یابند، اگر کالاهایی که قبلا ارزان بودند را اکنون چندین برابر کنیم این کار درست نیست و سبب افزودن بر سختی های مردم خواهد شد.

* ترور مولانا سمیع الحق در پاکستان را محکوم می کنیم

شیخ التفسیر مولانا گرگیج در فراز دیگری از بیانات شان ترور “مولانا سمیع الحق” در راولپندی پاکستان را محکوم کردند و اظهار داشتند: خبری که در این هفته سبب اندوه جهان اسلام شد ترور مولانا سمیع الحق یکی از شخصیت های برجسته جهان اسلام در راولپندی پاکستان بود، پدر ایشان ( مولانا عبدالحق) یک استاد برجسته بود که آخرین حدیث کتاب ابو داوُد را در سفرشان به کراچی نزد ایشان خواندم.

ایشان ضمن اظهار همدردی با علما و مردم متدین پاکستان افزودند: مولانا سمیع الحق رهبر حزب جمعیت علمای اسلام شاخه (سمیع‌الحق) بودند و ترور چنین شخصیتی مصیبت بزرگی برای جهان اسلام است، ایشان یک عالِم جهادگر بودند که مقابل دشمنان هرگز تسلیم نمی شد و ما نیز این مصیبت را به علما و شاگردان و مردم متدین پاکستان تسلیت عرض می کنیم.

* کنترل خشم در اوج عصبانیت و عفو و بخشش یکی از صفات برجسته پرهیزگاران است

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در ابتدای سخنان شان پس از تلاوت آیات 133 و 134 سوره آل عمران خاطرنشان ساختند: در این آیات صفات متقین بیان شده است که به افراد نیازمند کمک می کنند، خشم خود را فرو می خورند و انسان های خاطی و گناهکار را عفو می کنند.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر با اشاره به آغاز ماه ربیع الاول اظهار داشتند: امروز اول ربیع الاول هجری قمری می باشد که پیامبر اکرم (ص) در این ماه به همراه یار غارش ابوبکر صدیق (رض) از مکه به سمت مدینه هجرت نمودند؛ مطابق باور اهل سنت، میلاد و رحلت پیامبردر ۱۲ ربیع الاول می باشد.

مولانا گرگیج با بیان این که “ما باید سیرت و ‌روش پیامبر و یارانش را الگو قرار دهیم”  گفتند: کنترل خشم در اوج عصبانیت و عفو و بخشش یکی از صفات برجسته پرهیزگاران و متقین است، امروز متاسفانه بخاطر مسائل جزئی نزاع و قتل صورت می گیرد که این نوع رفتارها خلاف موازین اسلامی و سیرت پیامبر(ص) سلف صالح می باشد.

ایشان در عین حال تاکید کردند: مسلمانان باید در انجام کارهای نیک عجول باشند و همانند صحابه (رض) ایثار داشته باشند و در راه خدا انفاق کنند که متاسفانه این اعمال در جامعه امروزی کمرنگ شده است، در اطراف ما انسان های بسیاری نیازمند هستند پس نباید از آنان غافل شویم.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در پایان این بخش بیان داشتند: مسلمانان هنگام مشقت و سختی ها باید بیشتر در کنار هم باشند و اتحاد و انسجام آن ها بیشتر شود، ترس از خدا و صبر موجب کامیابی انسان می شود و خداوند در سه آیه نخست سوره احزاب جهت مقابله با دشمنان در جنگ احزاب به پیامبر (ص) چهار دستور می دهند که از خداوند بترسید؛ دستور دوم استکبار ستیز باشید، سوم اینکه از آیات قرآن و دستورات الهی پیروی داشته باشید و دستور چهارم این که به خداوند توکل کنید و کارها را به او بسپارید؛ لذا ما هم جهت چیره شدن بر مشکلات از این دستورات تبعیت کنیم.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*