Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
مسئولین، مسببین شهادت مولوی عبدالغفور را بطور دقیق شناسایی کنند - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

مسئولین، مسببین شهادت مولوی عبدالغفور را بطور دقیق شناسایی کنند

مولانا محمدحسین گرگیج با اشاره به شهادت مولوی عبدالغفور جمالزهی (رخشانی) امام جمعه فقید رضاآباد شهرستان رامیان در استان گلستان، این حادثه را ضایعه ای بزرگ دانستند و بار دیگر بر شناسایی و مجازات عاملین این جنایت تأکید نهادند._DSC0209

به گزارش پایگاه خبری دفتر شیخ التفسیر مولانا گرگیج، امام جمعه اهل سنت آزادشهر در فرازی از خطبه های امروز جمعه (9 آذر 97) گفتند: ضایعه اسفناکی که مردم استان گلستان به ویژه علماء و قوم بلوچ را در غم و اندوه فرو برد قتل مولوی عبدالغفور توسط عوامل ناشناس بود که هنگام رفتن به مسجد جهت اقامه نماز صبح به ضرب گلوله شهید شد.

ایشان ضمن عرض تسلیت و اظهار همدردی  با بازماندگان گفتند: بنده به هم استانی های عزیز علی الخصوص قوم بلوچ تاکید دارم که اتحاد و انسجام خود را حفظ کنند و هوشیار باشند مبادا اشخاصی که قصد اختلاف افکنی دارند به اهداف خود برسند و یکدیگر را به ناحق متهم نکنید و به جان هم نیفتید.

مولانا گرگیج در ادامه خطاب به مسئولین ذی ربط اظهار داشتند: ما بطور جد پیگیر قضیه شهادت مولوی عبدالغفور هستیم و از نیروهای ذی ربط خواهانیم که مسببین این جنایت را بطور دقیق شناسایی کنند و آن را به دست عدالت و اعضای خانواده آن بسپارند.

عالم سرشناس اهل سنت کشور افزودند: این جریان باید با دقت پیگیری شود تا ابهامات پیش آمده رفع گردند، ما قدر علماء و خدمتگذاران را پیش از دست دادن بدانیم که فقدان آنان ضایعه بزرگی می باشد و همچنین از طایفه رخشانی استدعا دارم که این قضیه را با کمال خونسردی و صبر دنبال کنند؛ نباید افراد بی گناهی در جریان این حادثه دستگیر شوند و آنان را متهم سازیم.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش ضمن تکذیب قتل مولوی عبدالغفور در جریان اختلافات قومی تصریح کردند: بنده از ابتدا اخبار مربوط به این حادثه را در فضای مجازی دنبال کردم که برخی رسانه ها به دروغ، این ضایعه را نتیجه اختلافات قومی می دانند.

مولانا گرگیج در ادامه خاطرنشان ساختند: بنده به عنوان شخصی که در رأس امور قوم بلوچ استان قرار دارم می گویم تا کنون خبری مبنی بر درگیری طایفه رخشانی و مولوی عبدالغفور با طایفه دیگریبه گوش مان نرسیده است لذا ضمن تکذیب این خبر دعا می کنیم خداوند عاملین و گردانندگان اصلی این جنایت را رسوا کند.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر در پایان این بخش از سخنان شان از حضور پرشور مردم و مسئولین استانی در مراسم تشییع جنازه مولوی عبدالغفور جمالزهی تقدیر و تشکرکردند.

*مسلمانان چینی باید آزادی مذهبی داشته باشند

عضو مجمع فقهی اهل سنت کشور در ادامه ی بیانات شان ضمن محکومیت صدور حکم اعدام برای یک شهروند مسلمان چینی بخاطرعزیمت به سفر حج اظهار داشتند: خبر حیرت انگیزی که شنیدیم صدور حکم اعدام برای شهروند مسلمان چینی بخاطر عزیمت به سفر حج بود، مسلمانان چینی در ترکستان شرقی آزادی مذهبی ندارند و شدیدا تحت فشار دولت کمونیستی هستند و انجام فریضه های اسلامی همانند قاچاق مواد مخدر، جرم محسوب می شود.

ایشان خطاب به سران کشورهای اسلامی گفتند: سران کشورهای اسلامی جلوی این غول بزرگ کمونیست را بگیرند، حج، نماز، تعلیم قرآن و انجام فریضه های دینی جرم محسوب نمی شود و ما نمی توانیم مقابل جنایات کمونیست ها سکوت اختیار کنیم، این مستکبران همان هایی هستند که افغانستان و سایر کشورهای اسلامی را اشغال کردند و در آنجا مرتکب جنایت شدند.

مولانا گرگیج افزودند: ما تنها در برابر جنایات امریکا قرار نگیریم و شعار “مرگ بر امریکا” سردهیم بلکه باید در مقابل هر حکومتی که به مسلمانان ظلم کرد قرار گیریم، چرا صدای سران کشورهای اسلامی بخاطر صدور حکم اعدام برای مسلمان ایغوری در ترکستان شرقی بلند نشد و حکام چینی را سرزنش نکردند؟! آیا فقط خاشقچی انسان به شمار می رود که کل دنیا بخاطر قتلش اعتراض کردند و مسلمانان سایر دنیا انسان محسوب نمی شوند؟!

استاد برجسته تفسیر با بیان اینکه “ما هیچ عمل ناپسند و زشتی را تأیید نمی کنیم” خاطرنشان ساختند: حکام مسلمین که با چین روابط دیپلماتیک و تجاری دارند باید از سران این کشور در خصوص فشار مذهبی بر مسلمانان سؤال کنند، مطابق قوانین بین المللی مسلمانان چینی باید آزادی مذهبی داشته باشند و آزادی مذهبی در همه کشورها مجاز است و حکام حق دخالت در امور مذهبی مسلمانان را ندارند؛ آزادی مذهبی و آزادی بیان در تمام دنیا حق شهروندان هر کشوری است.

مولانا گرگیج در پایان سخنان شان از حضور مسئولین شهرستانی در قالب “میز خدمت” تشکر کردند و بر تداوم این طرح در مصلی های شهرستان و دیدار با مردم در جهت رفع مشکلات شان تأکید کردند.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*