Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
دولت تدبیر و امید درصدد حل مشکلات استان محروم گلستان باشد - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

دولت تدبیر و امید درصدد حل مشکلات استان محروم گلستان باشد

مولانا محمدحسین گرگیج با اشاره به سفر هفته آینده دکتر روحانی و اعضای هیئت دولت به استان گلستان ضمن تشکر از استاندار و مجمع نمایندگان مجلس به خاطر دعوت از کاروان دولت تدبیر وامید، به تبیین برخی از مطالبات و مشکلات مردم منطقه پرداختند._DSC0014

به گزارش پایگاه خبری دفتر امام جمعه اهل سنت آزادشهر، ایشان در مراسم نمازجمعه (21 دی 97) شهرستان آزادشهر ضمن اظهار خرسندی از سفر رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت به استان گلستان گفتند: در هفته آینده ان شاء الله رئیس جمهور محترم به همراه هیئت دولت مطابق مطالبات مسئولین استانی به استان گلستان (نگارستان ایران) تشریف می آورند.

مدیر دارالعلوم فاروقیه شهرستان گالیکش به بیان برخی مطالبات عمومی و مشکلات مردم در سطح استان پرداختند و اظهار داشتند: برخی از بیمارستان های استان گلستان تجهیزات کافی و مناسب ندارند و مردم شرق استان از بیمارستان پیشرفته محروم هستند؛ لذا نخستین خواسته ما این است که بیمارستان های استان با به روزترین امکانات تجهیز شوند و در نقاط محروم نیز بیمارستان های جدید و مجهز احداث گردد.

مولانا گرگیج با بیان این که ” منشأ اصلی درآمد اکثر مردم گلستان کشاورزی است” تصریح کردند: باید آب بندان و سد ساخته شود تا آب های سرگردان و بلاتکلیف جهت استفاده بهینه مدیریت و مهار شوند و کشاورزان نسبت به برداشت خوب محصولات شان اطمینان خاطر حاصل کنند، از دولت انتظار می رود به فکر کشاورزان باشند و محصولات شان  لحظه برداشت به صورت نقدی خریداری شود؛ استاندار و سایر مسئولین استانی باید در خصوص کم آبی استان به دولت تذکر دهند.

عالم برجسته اهل سنت کشور “بیکاری” را یکی از بزرگترین معضلات شهروندان استان دانستند و خطاب به دولتمردان خاطرنشان ساختند: دولتمردان، معادن زغال سنگ را احیاء کنند تا دغدغه ی جوانان بیکار و افراد جویای کار حل شود، بیکاری معضلات فراوانی را در استان ما بوجود آورده است؛ بسیاری از جوانان و سرپرستان خانواده در بیرون استان مشغول کار هستند که این مسئله سبب بروز آسیب های اجتماعی شده است.

ایشان افزودند: استان گلستان به ظاهر، سرسبز و خرّم است اما زیر این درختان و برگ های سبز، فقر موج می زند؛ استان ما یکی از محروم ترین استان های کشور محسوب می شود که مردم آن از اواسط پاییز تا آغاز تابستان سال بعد هیچ منبع درآمدی ندارند.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر با اشاره به پروژه های نیمه کاره استان گفتند: باید همه پروژه ها در سطح استان اتمام و راه اندازی شوند تا مردم در منطقه خودشان جذب شوند و خارج از استان برای اشتغال نروند و معضل بیکاری استان حل شود؛ اگر اشتغال جوانان حل شود، سرمایه کشور به خوبی توزیع گردد و مردم بکار گماشته شوند اکثر مشکلات اجتماعی حل می گردند.

عضو مجمع فقهی اهل سنت ایران همچنین استفاده از نخبگان و شایستگان اقوام و مذاهب را از دیگر مطالبات مردمی دانستند و تصریح کردند: در استخدام های دولتی از نخبگان و توانمندان اقوام و مذاهب استفاده شود و همچنین جاده های فرسوده که در سطح استان بسیار هستند و گاهی تلفاتی را به همراه دارند ترمیم و بازسازی شوند.

*اقوام  مختلف استان با پوشش محلی به استقبال رئیس جمهور بروند

مولانا گرگیج با اشاره به برخورداری استان گلستان از امنیت بالا و تعدد اقوام و مذاهب که به نگارستان ایران شهرت دارد خطاب به مردم استان گفتند: رئیس جمهور محترم و اعضای هیئت دولت، روز دوشنبه (24 دی 97) به استان گلستان تشریف می آورند و ساعت 8:30 دقیقه صبح در استادیوم ورزشی تختی شهرستان گنبد کاووس دیدارعمومی خواهند داشت.

ایشان افزودند: تقاضای بنده از عموم مردم این است که با استقبال پرشور از کاروان دولت تدبیر و امید میزبانی کنند، همه اقوام با پوشش محلی خود در محل مذکور گرد هم آیند تا رنگین کمان قومیت ها در معرض نمایش جهانیان گذاشته شود، انتظار بنده از شما عزیزان این است همان طور که با پوشیدن لباس سنّتی و اشتیاق به استقبال اعیاد و نمازجمعه می روید حضور شما در استقبال از رئیس جمهور نیز  با شکوه وچشمگیر باشد.

* امیدواریم مشکلات شناسنامه ای شهروندان بلوچ در سطح استان گلستان حل شود

امام جمعه اهل سنت آزادشهر در ادامه، مشکلات سجلی و منع خدمات شهروندان بلوچ استان را مورد اشاره قرار دادند و ضمن اظهار امیدواری از رفع این چالش تأکید کردند: ما در جلسات متعدد نسبت به مشکلات سجلی شهروندان بلوچ تذکر داده ایم، مدیران کل امنیتی و سیاسی استان قول مساعد داده اند دغدغه هر شهروند ایرانی الأصل که فاقد شناسنامه و منع خدمات باشد و یا مشکل سجلی داشته باشند را رفع می نمایند.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش ادامه دادند: بنده تأکید کرده ام که نباید در انتخابات آینده، فردی بدون شناسنامه باشد تا بتواند رأی دهد و ان شاء الله عزیزان در هر زمینه که با مشکل مواجهند به رئیس جمهور و هیئت دولت، نامه بنویسند و آن را در اختیار مسئولین محلی قرار دهند تا پیگیری شود.

*از استاندار و مجمع نمایندگان مجلس بخاطر دعوت از کاروان دولت تدبیر و امید به استان تشکر می کنیم

مولانا گرگیج در بخش دیگری از بیانات شان از تلاش های مستمر استاندار و مجمع نمایندگان استان به منظور دعوت کاروان دولت تدبیر و امید به منطقه قدردانی کردند و بیان داشتند: از استاندار محترم گلستان، مجمع نمایندگان مجلس و همه دست اندرکاران عزیزی که زمینه سفر رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت را فراهم کردند تشکر می کنم.

ایشان افزودند: هنگامی که یکی از مسئولین رده بالای کشور به منطقه ای سفر کنند از نزدیک مشکلات آن جا را لمس می کنند، با نخبگان دیدار دارند و همچنین صدای مردم را می شنوند و از مشکلات معیشتی آنان آگاهی پیدا خواهند کرد.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر در پایان با اشاره به اختصاص وسایل عمومی نقلیه در سطح شهرستان آزادشهر جهت حضور شهروندان به محل دیدار عمومی رئیس جمهور خاطرنشان ساختند: فرمانداری شهرستان آزادشهر جهت رفت و آمد شهروندانی که وسیله نقلیه ندارند در دو میدان مرکزی و جمهوری ( فلکه الله) اتوبوس هایی برای عزیمت مردم به محل سخنرانی رئیس جمهور تدارک دیده است و ان شاء الله این مسئله در شهرستان های دیگر هم صورت گیرد و اتوبوس ها شماره گذاری و مشخص شوند تا بازگشت مردم با سهولت انجام گیرد.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*