Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
باید از آرمان های انقلاب اسلامی صیانت شود - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

باید از آرمان های انقلاب اسلامی صیانت شود

مولانا محمدحسین گرگیج با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ضمن گرامی داشت آن، بر ضرورت پیشبرد و پایبندی بر اهداف و آرمان های ابتدایی انقلاب اسلامی تأکید کردند._DSC0066

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ التفسیر مولانا گرگیج، امام جمعه اهل سنت آزادشهر در فرازی از مراسم نمازجمعه (12 بهمن 97) گفتند: در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب قرار داریم پس اهداف اولیه انقلاب باید دنبال شوند و از شعار روزهای نخست این نهضت “استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی” صیانت شود.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در تشریح شعار ” استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی” تصریح کردند: استقلال یعنی این که وابسته به شرق و غرب نباشیم، شعار دوم آزادی بود که در همه میادین باید برقرار باشد و شعار سوم، جمهوری اسلامی است که جمهوریت کشور بر اساس موازین اسلامی باشد.

ایشان با اشاره به آرمان ها و اهداف امام خمینی (رح) از انقلاب اسلامی گفتند: یکی از اهداف امام راحل( رح) مطالبه حقوق مستضعفین و کوخ نشینان بود، مستمندان باید عزت یابند، فقر زدایی شود و تضاد طبقاتی از بین برود؛ نباید به گونه ای عمل گردد که یک شهروند از لحاظ معیشتی در مضیقه قرار گیرد و فردی دیگر در رفاه عالی باشد.

عالم برجسته اهل سنت کشور افزودند: یکی دیگر از اهداف امام خمینی (رح) برقراری رفاه مادی و معنوی بود، رفاه مادی بدین معنا بود که مردم از مسایل دینی خود اطلاع یابند تا پرهیزگار باشند و ظلم و ستم  برچیده شود و حقوق هیچ شهروندی تضییع نگردد؛ امام (رح) همواره حامی مستضعفین بودند لذا این مسیر ادامه یابد و همیشه در متن گفتار و عمل ما قرار گیرد.

مولانا گرگیج با اشاره به سخنان معاون اول رئیس جمهور به مناسبت سالگرد انقلاب اسلامی گفتند: آقای جهانگیری در هفتم ماه جاری سخنان زیبایی ایراد کردند و گفتند که برای حفظ نظام باید رویکردها، رفتارها و ساختارها اصلاح شوند از این رو ما باید به دنبال اصلاح جامعه باشیم یعنی این که دزدی، اختلاس، ظلم و کلاهبرداری ریشه کن گردد.

*امیدواریم بازتعریف “جرم سیاسی” در مجلس مصوب شود

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر در بخش دیگری از سخنان شان با اشاره به طرح نمایندگان برای بازتعریف “جرم سیاسی”  اظهار داشتند: 50 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی برای بازتعریف “جرم سیاسی” ارائه کردند که جرائم سیاسی و عقیدتی از امنیتی جدا شود و برای هر کدام تعریف مجزا باشد، لذا باید این سه مسئله از هم تفکیک شوند تا تعریف صحیحی از زندانی سیاسی به دست آید.

ایشان افزودند: نباید به خاطر  جرم امنیتی که تعریف آن مشخص نیست و حتی می تواند در قالب یک مسئله عقیدتی هم باشد برای شهروندان پرونده سازی شود؛ لذا امیدواریم این طرح نمایندگان مصوب گردد تا جرائم از یکدیگر متمایز شوند.

*احضار بنده به دادگاه ویژه روحانیت در آستانه سالگرد انقلاب از روی بی تدبیری بود

عضو مجمع فقهی اهل سنت کشور در ادامه به تشریح جزئیات احضارش به دادگاه ویژه روحانیت گرگان در هفته جاری پرداختند و بیان داشتند: بنده قصد نداشتم جریان احضارم به دادگاه ویژه روحانیت را عمومی کنم اما چون این موضوع در فضا پیچیده بود و پریشانی مردم را به دنبال داشت قصد شفاف سازی آن را دارم؛ روز دوشنبه هفته جاری دادگاه ویژه روحانیت شهر گرگان بنده را احضار کرد.

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش افزودند: عزیزان اگر تدبر می کردند در سالگرد انقلاب، بنده را به دادگاه ویژه روحانیت احضار نمی کردند چون همه آماده برگزاری جشن پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی هستند اما با این مسئله ( احضار به دادگاه) اذهان عمومی تشویش می شود.

ایشان، بیان مسایل عقیدتی را یکی از مباحث دادگاه ویژه روحانیت عنوان کردند و خاطرنشان ساختند: سخنرانی های سال 95 بنده روی میز محاکمه بودند، در سال 95 نسبت به پخش عزاداری اهل سنت برای حضرت حسین (رض) اعتراض کردم و خاطرنشان کردم سینه زنی و عزاداری در مذهب ما مرسوم نیست و کسانی که به نام اهل سنت چنین اعمالی را انجام می دهند نسبت به مسایل عقیدتی خود آگاهی کافی ندارند.

مولانا گرگیج ادامه دادند: در آن مقطع همچنین در خصوص پیاده روی اربعین به نام اهل سنت متذکر شدم و گفتم که در عقیده ما پیاده روی برای زیارت مرقد بزرگان اسلام مرسوم نیست، بنده فقط مسایل عقیدتی اهل سنت را بیان کردم و به عقاید برادران شیعه همواره احترام می گذارم.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر گفتند: ما هرگز به حضرت حسین، پیامبر و اهل بیتش اهانت را روا نمی داریم بلکه جان مان را فدای این بزرگواران و سنت پیامبر (ص) می کنیم، همان طور که ما به باور دیگران احترام می گذاریم و مسایل عقیدتی خود را تحمیل نکنیم این انتظار متقابل را نیز داریم.

عالم سرشناس اهل سنت کشور بار دیگر بر مواضع پیشین خود پیرامون عدم برگزاری مراسم عزاداری برای بزرگان دینی در مذهب اهل سنت تأکید کردند و اظهار داشتند: در مذهب ما نه پیاده روی و نه عزاداری مرسوم وجود دارد و اگر یک شخص به نام اهل سنت چنین عملی انجام داد بزرگ نکنید که اگر ما با آن مخالفت کردیم دشمن اهل بیت جلوه داده نشویم.

* ساخت مسجد جامع در تهران خواسته جامعه اهل سنت کشور است

مولانا گرگیج در ادامه ی شفاف سازی موضوع احضار به دادگاه ویژه روحانیت، ساخت مسجد جامع در تهران را خواسته جامعه اهل سنت دانستند و خاطرنشان ساختند: موضوع بعدی که در آن جا عنوان شد درخواست مسجد اهل سنت در تهران بود؛ اهل سنت یک مسجد جامع بزرگ که در شأن نظام جمهوری اسلامی باشد را در تهران خواستارند و از ابتدای انقلاب بارها بر این خواسته مشروع خود پافشاری دارند.

ایشان ادامه دادند: تقاضای مسجد جامع در تهران خواسته جامعه اهل سنت و علما است و این درخواست از نظام، شخصی نیست و جرم محسوب نمی شود که به خاطر آن مؤاخذه شویم، دوستان مدعی هستند هزار مسجد اهل سنت در تهران وجود دارد در حالی که اگر وجود خارجی داشته باشند نمازخانه های استیجاری هستند و تعریف مسجد آن است که مکان، وقف العام و دائمی می باشد و نمازخانه، حکم مسجد را ندارد.

ایشان همچنین افزودند: اتهام دیگر بنده این بود که پرسنل انتظامی را متهم به رشوه خواری کرده ام، برخی مأمورین در سال های گذشته با رفتارهای سلیقه ای در منطقه ما (گلستان) شناسنامه های مردم را به بهانه مشکوک التابعه جمع آوری کردند و پول های زیادی از مردم اخاذی کردند.

مولانا گرگیج تأکید کردند: بنده مردم را آگاه ساختم که چنین کارهایی سلیقه ای هستند و اگر چنین جریانی را مشاهده کردید آن را گزارش دهید و به مراجع قضائی شکایت کنید که پس از آن بسیاری از این مأمورین متخلف به دام افتادند و در دادگاه های نظامی محاکمه شدند.

مفسر برجسته اهل سنت کشور خاطرنشان ساختند: من کلمه “برخی افراد” را ذکر کرده بودم و این برخی، کل مجموعه را شامل نمی شود؛ در هر ارگان و جامعه ای ناهنجاری هایی وجود دارد و نمی شود که به خاطر رفتار نابهنجار چند نفر، کل مجموعه را بد توصیف کرد.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش با تأکید بر این که ” علمای اهل سنت همواره گروگان گیری و ترور را محکوم می کنند” تصریح کردند: ما همیشه کنار نیروهای انتظامی ایستاده ایم و هر وقت که حادثه ناگواری مانند گروگان گیری مرزبانان رخ دهد اطلاعیه صادر می کنیم و آن را محکوم می دانیم؛ روز گذشته در بیانیه بنده و مولانا عبدالحمید در پی انفجار زاهدان بر ضرورت گفتمان تأکید شده بود و گفتیم که ترور و گروگان گیری مطالبه ای را برای جامعه اهل سنت احقاق نمی کند.

ایشان با بیان این که ” اقامه نماز جرم نیست ” خاطرنشان ساختند: دوستان همیشه به ما می گویند مسایل و مشکلات خود را از طریق مکاتبه و گفتمان درخواست کنید، از ابتدای انقلاب تا کنون درخواست مشروع ساخت مسجد در تهران را از طریق گفتمان داشته ایم و تا کنون نتیجه نگرفتیم، همیشه یک هفته پیش از فرا رسیدن اعیاد اسلامی به وزارت کشور و استانداری ها متذکر می شویم در نقاطی که اهل سنت اقلیت محسوب می شوند تسهیلاتی جهت اقامه نماز عید در اختیار بگذارند و با برادران اهل سنت خود همکاری داشته باشند.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش افزودند: در نقاطی که اهل سنت جمعیت چشمگیری را دارا هستند مطابق اصل دوازدهم قانون اساسی کشور باید مسجد و مدرسه دینی داشته باشند لذا خواسته ما بر اساس قانون است و جرمی محسوب نمی شود، امامان جمعه همیشه باید نسبت به مشکلات روز کشور هشدار دهند.

ایشان در پایان این بخش از سخنان شان گفتند: اگر ما چشمان مان را به مشکلات بپوشانیم و آن را بازگو نکنیم و مدعی شویم کشور آباد است و ملت در رفاه و شادی بسر می برند و بهترین اقتصاد را دارند و هیچ فسادی وجود ندارد مردم ما را نفرین و متهم به درغگویی و سفاهت می کنند لذا ما موظفیم آسیب های اجتماعی را تبیین کنیم.

مولانا گرگیج در پایان با اشاره به جاری شدن سیل در استان خوزستان و خسارات وارده از دولت و عموم مردم خواستند به کمک هموطنان گرامی بشتابند تا بخشی از آلام و خسارات جبران گردد.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*