Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
ملت افغانستان، بیگانگان را متولی امور کشورشان قرار ندهند - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

ملت افغانستان، بیگانگان را متولی امور کشورشان قرار ندهند

مولانا محمدحسین گرگیج با اشاره به مذاکرات صلح افغانستان ضمن اظهار خرسندی از ملت افغانستان خواستند متولی امور کشور را خود به دست بگیرند و تمامی اقشار و مذاهب در توسعه کشور سهیم باشند._DSC0121

به گزارش پایگاه خبری دفتر امام جمعه اهل سنت آزادشهر، ایشان در پایان مراسم نمازجمعه (19 بهمن 97) در خصوص نشست صلح افغانستان اظهار داشتند: حربه دشمنان اسلام این است که مسلمانان را به جان هم بیندازند تا منافع خود را تأمین کنند، این روزها خبرهایی مبنی بر صلح پایدار در افغانستان زمزمه می شود که مسرت بخش است.

مولانا گرگیج با تأکید بر تحکیم وحدت ملی در افغانستان خطاب به سران این کشور گفتند: در گذشته اختلاف بین احزاب افغانستان سبب سوء استفاده مستکبران دنیا شد، مردم افغانستان هوشیار باشند که روسیه و امریکا دوست و خیرخواه آنان نیستند زیرا جنایات و سوابق آن ها در افغانستان برای همگان مُحرز و آشکار است.

عالم سرشناس اهل سنت کشور در ادامه توصیه هایی به ملت افغانستان داشتند و خاطرنشان ساختند: ملت افغانستان، سرنوشت کشور را خود به دست گیرند و آینده این کشور را به بیگانگان واگذار نکنند که با شکست مواجه خواهند شد، تمامی اقوام و مذاهب با صلح و سازش در کنار یکدیگر قرار بگیرند و همه در اداره کشور سهیم باشند.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش افزودند: پیشنهاد بنده به مردم شریف افغانستان این است که دشمنان خود را بشناسند، به خارج وابسته نباشید زیرا افغانستان یک کشور غنی از لحاظ معادن و منابع زیر زمینی و دارای یک ملت غیور است که استطاعت بالقوه ای جهت توسعه و ترقی را دارد پس دشمنان شکست خورده را متولی امور کشورتان قرار ندهید.

*استفاده از ظرفیت های اقوام و مذاهب در آبادانی کشور گامی مؤثر به شمار می رود

خطیب جمعه اهل سنت شهرستان آزادشهر در بخش دیگری از سخنان شان به وقوع انقلاب اسلامی سال 57 اشاره کردند و گفتند: در چهلمین سالگرد وقوع انقلاب اسلامی هستیم لذا اصل اسلام حفظ شود و مطابق دستورات پیامبر(ص) و سیره خلفای راشدین (رض)عمل کنیم، وحدت و انسجام خود را داشته باشیم و عدالت حقیقی بدون تبعیض برای همگان اجرا شود.

ایشان با بیان این که ” انقلاب به پشتوانه مردم وقوع یافت” تأکید کردند: اولین دولت انقلاب اسلامی با پشتیبانی ملت شروع بکار کرد لذا رضایت مردم سرلوحه امور باشد، استفاده از شایستگان اقوام و مذاهب باید در صدر و اولویت برنامه های مان قرار گیرد.

عضو مجمع فقهی اهل سنت کشور در ادامه افزودند: استفاده از ظرفیت های اقوام و مذاهب در آبادانی کشور گامی مؤثر به شمار می رود، نباید خودخواهی در بین مسئولین امر وجود داشته باشد و همه برای رضایت خداوند به مردم خدمت کنند و صبر و تقوا داشته باشند.

مولانا گرگیج خطاب به مسئولین کشور تصریح کردند: مسئولین عزیز، تزکیه نفس داشته باشند و از فساد و رشوه دوری کنند؛ همان طور که ریاست محترم مجلس گفتند رهبر معظم انقلاب دستور اصلاح ساختار کشور را در ظرف چند ماه صادر کرده اند؛ امروز گرانی و تورم غوغا می کند، در زمینه آبادانی کشور خدمات خوبی صورت گرفته است اما باید اقتصاد کشور هم سامان دهی شود.

ایشان در خاتمه بیانات شان ضمن دعوت از تمامی اقشار و مذاهب جهت حضور باشکوه در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خطاب به مردم گفتند: همان طور که تمامی اقوام و مذاهب در وقوع انقلاب اسلامی مشارکت داشتند برای گرامی داشت آن هم در روز 22 بهمن به صحنه بیایند و شرکت کنند؛ همانگونه که در ابتدای انقلاب کنار هم بودیم، اکنون نیز در تمامی امور و مسایل با هم مشارکت داشته باشیم و اگر یک مسئول قصوری داشت به وی تذکر دهیم.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*