Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
مولانا گرگیج خواستار کمک رسانی به سیل زدگان استان لرستان شد - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

مولانا گرگیج خواستار کمک رسانی به سیل زدگان استان لرستان شد

مولانا محمدحسین گرگیج ضمن اظهار تأسف و همدردی با بازماندگان سیل اخیر در استان لرستان از عموم مردم و مسئولین خواستند که به کمک آسیب دیدگان بشتابند._DSC1217

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ التفسیر مولانا گرگیج، ایشان در بخشی از سخنان شان در مراسم نمازجمعه (16 فروردین 98) شهرستان آزادشهر با اشاره به خسارت های سنگین سیل اخیر در برخی نقاط کشور اظهار داشتند: در آغاز سال جدید حادثه سیل، برخی از استان های کشور را فرا گرفت که نخستین استان، گلستان بود و پس از آن چندین استان دیگر نیز گرفتار سیلاب شدند که در این بین متأسفانه خسارات جانی و مالی داشتیم.

مولانا گرگیج عمق آسیب های سیل را سنگین دانستند و تصریح کردند: غرامت های مالی، بسیار فراوان بودند لذا از مسئولین کشور می خواهیم که به سیل زدگان کمک کنند و همچنین کمک رسانی هموطنان به سیل زدگان، فراقومی و فرامذهبی باشد و به مردم عزیز لرستان کمک کنند.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش افزودند: منازل و اسباب زندگی سیل زدگان به شدت آسیب دیده است و نیاز به مرمت و بازسازی دارند؛ پس تقاضای ما این است دولتمردان به فکر مسکن و لوازم خانگی مردم خسارت دیده باشند زیرا ساخت و خرید وسایل زندگی بسیار دشوار است.

عالم برجسته اهل سنت کشور از تمامی مؤسسات خیریه و هموطنان خواستند به کمک آسیب دیدگان سیل اخیر در لرستان بشتابند و خطاب به آنان گفتند: تمامی مؤسسات خیریه باید در جهت کمک رسانی به سیل زدگان کشور فعال باشند، امداد رسانی به مردم سیل زده در استان گلستان قابل تقدیر بود؛ لذا از مؤسسات و خیّرین می خواهم که به مناطق سیل زده استان لرستان کمک کنند و کمک های مالی و غیر مالی را به آن جا برسانند.

ایشان همچنین افزودند: ما باید به فکر حیوانات در مناطق سیل زده باشیم زیرا در این مصیبت و گرفتاری هیچ فردی به فکر گرسنگی آنان نیست و کمک به مخلوقات الهی نوعی عبادت محسوب می شود پس کمک های ما همه جوره باشند و تمام مناطق آسیب دیده کشور را در بر گیرند.

*حُب متاع و کالای دنیوی سبب انحراف بشر از مسیر حقیقی می شود

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر در بخش ابتدایی اظهارات شان پس از تلاوت آیه 14 سوره آل عمران خاطرنشان ساختد: خداوند به انسان ها هشدار می دهد که مراقب باشند فریب متاع و اسباب دنیا را نخورند زیرا سبب انحراف بشر از مسیر حقیقی خواهد شد، ناگوارترین چیزی که سبب لغزش انسان می شود حب کالا و متاع دنیا است که ما را از صراط مستقیم خارج می کند.

مولانا گرگیج با اشاره به نقل قولی در خصوص حب دنیا و متاع آن تأکید کردند: در قول ادیب عرب علامه أصمعی بیان شده است که متاع دنیا در واقع مانند پارچۀ کهنه ای است که دیگ های سیاه و چرب را با آن تمیز می کنند و پس از استفاده آن را دور می اندازند پس باید مراقب باشیم متاع و کالای دنیا موجب غفلت نگردد.

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در خاتمه بیانات شان از شروع “سی و یکمین دوره ترجمه و تفسیر قرآن” توسط ایشان در محل دارالعلوم فاروقیه گالیکش از بیستم ماه جاری خبر دادند و از عموم مشتاقان خواستند در این کلاس های معنوی حضور بعمل آورند.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*