Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
مولانا گرگیج قرار گرفتن سپاه در لیست گروه های تروریستی را محکوم کرد - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

مولانا گرگیج قرار گرفتن سپاه در لیست گروه های تروریستی را محکوم کرد

مولانا محمدحسین گرگیج قرار گرفتن سپاه در لیست تروریستی از سوی امریکا را ظالمانه دانستند و ضمن محکومیت این اقدام، امریکا و هم پیمانانش را تروریست دولتی عنوان کردند._DSC1271

به گزارش پایگاه خبری دفتر اطلاع رسانی شیخ التفسیر مولانا گرگیج، ایشان در مراسم نمازجمعه (23 فروردین 98) شهرستان آزادشهر، قرار گرفتن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست گروه های تروریستی را محکوم کردند و اظهار داشتند: سپاه پاسداران از ابتدای انقلاب اسلامی به رسمیت شناخته شده است و اکنون امریکا این ارگان نظامی را در لیست گروه های تروریستی قرار داده است که این حرکت در واقع ظلمی به ملت ها علی الخصوص ملت ایران بود.

امام جمعه اهل سنت شهرستان آزادشهر افزودند: اگر امریکا، نیروهای نظامی ما را تروریست خطاب می کند بنده خود امریکا را بدترین تروریست می دانم زیرا شاهد اشغالگری وظلم های آنان در گوشه و کنار دنیا هستیم.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش با اشاره به جنایات امریکا خاطرنشان ساختند: کدام کشور است که امریکا در آن مرتکب جنایت نشده است؟! امریکا و هم پیمانانش در غرب و شرق آسیا ظلم های فراوانی مرتکب شدند و مردم بی گناه زیادی را از بین بردند، آیا این گونه اعمال، تروریستی نیستند که آنان ما را تروریست می نامند؟ اشغالگری ها ابتدا از سمت شما شروع شد و آغازگر ظلم و جنایت شما بودید.

ایشان در ادامه، اقدامات خودسرانه امریکا را خلاف موازین بین المللی دانستند و گفتند: مردم فلسطین سال هاست که گرفتار جنایت شما هستند و ترامپ نادان، قدس شریف را پایتخت رژیم صهیونیستی معرفی می کند و از آن سو بلندی های جولان را متعلق به رژیم صهیونیستی می داند، چه کسی به شما اجازه داده که از سوی خود پایتخت و مرز تعیین کنید و رفتارهای خلاف قوانین بین المللی داشته باشید.

عالم برجسته اهل سنت کشور در عین حال تأکید کردند: شما خودتان با توجه به اقدامات جنایت کارانه، تروریست دولتی محسوب می شوید؛ نباید یک اُرگان رسمی تروریست شناخته شود زیرا اگر این گونه باشد تمامی ارگان های نظامی و ارتش های مدافع یک کشور تروریست محسوب می شوند پس این جریان نابخردانه از سوی ما محکوم است.

مولانا گرگیج با بیان این که ” ملت ایران اعم از همه اقوام و مذاهب مدافع وطن هستند” بیان کردند: همه اقوام و مذاهب یکرنگ هستیم و مدافع کشور محسوب می شویم و هرگز نخواهیم گذاشت بیگانگان به کشورمان چنگ اندازی کنند و دست در دست هم دشمنان میهن را با ذلت و خواری بیرون می رانیم.

 *برپایی نمازجمعه اهل سنت در شهر بجنورد سبب خرسندی شد

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر در بخش دیگری از اظهارات شان ضمن اظهار خرسندی از برپایی نمازجمعه شهروندان اهل سنت گفتند: خبری که این هفته موجب خرسندی شد برگزاری نمازجمعه اهل سنت در شهر بجنورد بود و جای تقدیر دارد، نزدیک به چهل سال بود که حدود 35 هزار شهروند اهل سنت از نعمت نمازجمعه محروم بودند که بارها در این باره متذکر شدم.

 

مفسر برجسته اهل سنت کشور خطاب به شهروندان اهل سنت بجنورد و دولتمردان گفتند: از شهروندان اهل سنت بجنورد درخواست دارم نمازجمعه را هرچه باشکوه تر برگزار کنند و از سویی دیگر از مسئولین دولتی نیز می خواهم که اگر شهروندان اهل سنت با کمبود جا مواجه شدند مکان بزرگ تری که در شأن نظام جمهوری اسلامی باشد را اختصاص دهند تا این عزیزان بتوانند به سهولت نمازجمعه را اقامه کنند.

ایشان با بیان این مطلب که “وظیفه حکومت اسلامی گسترش اماکن مذهبی می باشد” گفتند: دولتمردان باید با برگزاری شعائر مذهبی همکاری کنند، مردم هم باید از این نعمت الهی به خوبی استقبال کنند و نمازهای جمعه و عیدین را با شکوه تر برگزار نمایند.

مولانا گرگیج ضمن تشکر از امام جمعه اهل تشیع و دیگر عوامل اجرایی برپایی نمازجمعه اهل سنت در بجنورد تصریح کردند: از امام جمعه اهل تشیع و مسئولین ذی ربط  شهر بجنورد که در خصوص برپایی نمازجمعه برادران اهل سنت همکاری داشتند کمال تقدیر و تشکر را دارم و همچنین توصیه بنده به علمای خراسان شمالی این است که در خطبه های جمعه سخنان پربار و مؤثری را برای مردم بیان کنند.

*کمک های دولتی به سیل زدگان بلاعوض باشد

امام جمعه اهل سنت آزادشهر در ادامه به سیل ویران گر اخیر در بخش هایی از کشور اشاره کردند و اظهارداشتند: از عموم مردم عزیز می خواهم در کمک رسانی به سیل زدگان استان های لرستان و خوزستان تعجیل کنند زیرا خسارات های سنگینی به مردم عزیز به ویژه در استان لرستان وارد شده است.

ایشان همچنین خطاب به هم استانی ها گفتند: اگر کسانی قصد کمک رسانی دارند با ما هماهنگ شوند تا پس از متمرکز کردن کمک ها در یک نقطه آن را برای هم وطنان عزیزمان در استان لرستان ارسال کنیم تا به دست نیازمندان برسند، نخست به فکر نیازهای اولیه شامل مواد غذایی، پوشاک، پتو و غیره باشیم و سپس برای خرید اسباب و لوازم خانگی به آنان کمک کنیم.

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش افزودند: اقلامی که برای سیل زدگان ارسال می کنیم ترجیحا نو و جدید باشند تا هم وطنان ما مورد حقارت قرار نگیرند، تمامی شوراها و دهیارها در استان گلستان جهت جمع آوری کمک برای سیل زدگان استان لرستان بسیج شوند و پس از آن به ما تحویل دهند تا به نقاط مورد نیاز بفرستیم.

عضو مجمع فقهی اهل سنت کشور در پایان سخنانشان با تأکید بر کمک های بلاعوض و ساخت مسکن رایگان برای سیل زدگان از سوی دولت گفتند: وظیفه دولت و نهادهای ذی ربط، حل مشکل مسکن سیل زدگان است و باید برای آنان منازلی که در شأن آنان باشد بسازد و کمک های دولتی اعم از پول نقد و یا مصالح ساختمانی بلاعوض باشد زیرا کمک های هم وطنان برای سیل زدگان که به حساب کمیته امداد و یا هلال احمر واریز شد بلاعوض بودند.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*