Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
در مناطق سیل زده به شهروندان اهل سنت وام بدون سود اختصاص یابد - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

در مناطق سیل زده به شهروندان اهل سنت وام بدون سود اختصاص یابد

مولانا محمدحسین گرگیج با اشاره به بازسازی مناطق سیل زده کشور با بیان این که ” در مذهب اهل سنت گرفتن وام ربوی جایز نیست” از مسئولین امر و نمایندگان مجلس خواستند در خصوص پرداخت وام بدون بهره به شهروندان اهل سنت تدبیری بیندیشند.photo_۲۰۱۹-۰۵-۰۳_۲۳-۴۵-۳۱ (2)

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ التفسیر مولانا گرگیج، ایشان در بخشی از خطبه های این هفته (13 اردیبهشت 98) شهرستان آزادشهر گفتند: مشکلی که شهروندان اهل سنت در مناطق سیل زده با آن مواجهند پرداخت وام با سود از سوی دولت می باشد که فقط 15 میلیون تومان آن بلاعوض است و ما بقی با وام با بهره  به خسارت دیدگان تعلق می گیرد که از ابتدای انقلاب تا کنون با چنین وام هایی مشکل داشتیم.

امام جمعه اهل سنت شهرستان آزادشهر با اشاره به عقیده اهل سنت در خصوص وام ربوی تصریح کردند: بارها در جلسات فقهی موضوع گرفتن وام با سود را بررسی کردیم که راهکاری برای مجاز کردن آن نیافتیم، وام حتی اگر نیم درصد نزول داشته باشد برای اهل سنت جایز نیست لذا اگر به مناطق سنی نشین وامی جهت بازسازی منازل اختصاص می یابد بدون سود باشد.

عالم برجسته اهل سنت کشور تأکید کردند: دولت موظف است خانه های آسیب دیده در مناطق سیل زده را بطور رایگان برای مردم بازسازی کند و اگر توانایی آن را ندارد به شهروندان اهل سنت وام بی بهره اختصاص دهد، گرفتن وام با نزول برای شیعه و سنی ناجایز است زیرا نص صریح قرآن نسبت به این مسئله متذکر شده و آن را جنگ با خدا و رسولش (ص) دانسته است.

ایشان خطاب به مردم و مسئولین امر خاطرنشان ساختند: خواسته ما از مردم این است چنین وام هایی را نگیرند که با فتوای مخالفت علما مواجه خواهند شد، درخواست ما از مسئولین و نمایندگان مجلس این است که با توجه به عقاید اهل سنت تدبیری در این خصوص داشته باشند.

مولانا گرگیج با انتقاد از سیستم ربوی بانک های کشور خاطرنشان ساختند: تمامی سیستم های بانکی کشور ربوی هستند و هر وامی که  به شهروندان تعلق می گیرد با ربا همراه است که از ابتدای انقلاب مخالف این طرح ها بودیم، پس خواسته ما این است که وام ها بدون بهره باشند و به مردم نیز توصیه می کنم اگر قصد گرفتن وام داشتند با علماء مشورت کنند.

 *مزد کارگران به موقع پرداخت شود

استاد تفسیر دارالعلوم فارقیه گالیکش در ادامه ضمن گرامی داشت روز کارگر گفتند: توصیه بنده به مسئولین امر، صنعتگران و مدیران شرکت های دولتی و خصوصی این است که در حد توان کارگران به ویژه در ماه مبارک رمضان از آنان کار بگیرند و ساعات کاری آن ها را کاهش دهند اما حقوق شان را کامل بپردازند.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر با تأکید بر این که ” مزد کارگران به موقع پرداخت گردد” افزودند: پرداخت مزد کارگر پیش از خشک شدن عرق زحمتش از خُلقیات رسول الله بود، متاسفانه این روزها در برخی نقاط، مزد کارگران به موقع پرداخت نمی شود و چندین ماه به تعویق می افتد و یا اصلا پرداخت نمی شود، چنین افرادی باید از خدا بترسند.

عضو مجمع فقهی اهل سنت کشور خاطرنشان ساختند: با قشر زحمتکش کارگر با رحم و مروت برخورد شود زیرا آبادانی یک کشور وابسته به این قشر سخت کوش می باشد.

ایشان همچنین از ائمه جماعت مساجد و علماء خواستند در ماه مبارک رمضان به تعالیم دینی و آموزش احکام و قرآن توجه ویژه داشته باشند و همچنین از عموم مردم نیز تقاضا کردند در خصوص رؤیت هلال ماه رمضان از غروب شنبه کوشش کنند.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*