Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
ما از مرگ هیچ هراسی نداریم - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

ما از مرگ هیچ هراسی نداریم

مولانا محمدحسین گرگیج با بیان این که “علمای شاخص اهل سنت، جان و مال خود را فدای دین و عقیده شان می کنند” کسانی که به علمای برجسته اهل سنت کشور اهانت کردند را جاهل و بی منطق دانستند._DSC0580

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ التفسیر مولانا گرگیج، ایشان در پایان مراسم نمازجمعه (17 خرداد 98) در واکنش به هتاکان علیه علمای برجسته اهل سنت کشور پس از عدم برگزاری عید فطر در روز سه شنبه گفتند: متأسفانه این هفته علمای شاخص اهل سنت کشور به دلیل اعلام عید در روز چهارشنبه مورد هجمه و اهانت قرار گرفتند.

مولانا گرگیج افزودند: بنده مخالفین را به این دلیل دعوت به مناظره کردم که ظلم بزرگی در حق علماء شد، هجمه ها و اهانت های بسیاری در فضای مجازی به بنده و دیگر علمای شاخص همچون شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید صورت گرفت و همچنین نامه های توهین آمیز بسیاری برای بنده فرستادند که الفاظی در آن به کار برده شد که شایسته خودشان است.

عالم سرشناس اهل سنت کشور با بیان این که ” علت عدم برگزاری عید در روز سه شنبه رحلت امام خمینی نبود” تصریح کردند: به گفته حافظ عبدالغفار نقشبندی اگر پیامبر (ص) هم رحلت می کردند و رؤیت هلال ماه شوال برای ما ثابت می شد قطعا نماز عید را برگزار می کردیم، علت عدم برگزاری عید رحلت امام خمینی نبود زیرا ما برای موت هیچ شخصی دستورات الهی و پیامبر (ص) را زیر پا نمی گذاریم.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر خاطرنشان ساختند: مسئله رؤیت هلال ماه یک موضوع کاملا علمی و فقهی است که باید در این زمینه از علمای کرام و مفتیان تبعیت کرد، در همان نقاطی که مدعی هستند ماه را رؤیت کردند بیایند قسم یاد کنند، یقینا ماهی را مشاهده نکردند بلکه به تقلید از دیگر کشورها عید را برگزار کردند.

عضو مجمع فقهی اهل سنت کشور با بیان این مطلب که “هر قومی مخاطب به منطقه خودش است” تصریح کردند: افق ایران با سایر کشورها متفاوت است و ما مخاطب به نقاط دیگر نیستیم؛ افراد منتقد از روی جهالت، گستاخی کردند و هیچ گونه منطق علمی و عقلی در خصوص ادعای خود ندارند.

ایشان تأکید کردند: اگر روز سه شنبه عید بود قطعا نماز را برگزار می کردیم ولی هنگامی که ماهی را رؤیت نکردیم چگونه روز سی ام رمضان را روزه نگیریم، از نظر علمی سه دقیقه پس از غروب آفتاب، ماه نیز غروب می کند پس چگونه با چشم غیر مسلح می توان ماه را مشاهده کرد.

مولانا گرگیج گفتند: افرادی که به موضوع عدم برگزاری عید در روز سه شنبه معترض هستند احتمالا آگاهی علمی کافی ندارند و یا این که از سوی دیگران برای تخریب علما مأموریت داشتند، مباحث علمی و فقهی را به علما و اهل فن واگذار کنید همان طور که ما (علماء) در مسایل پزشکی دخالتی نداریم.

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در خاتمه خطاب به علما تأکید کردند: از همه علمای کرام می خواهم که تمامی گستاخان و اهانت کنندگان را به خدا واگذار کنند که علیم و بصیر است، ما از مرگ هراسی نداریم و جان و مال و دارایی ما فدای عقیده و دین ما است.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*