Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
هرکسی که در امور سایر کشورها دخالت کند متجاوز و عدوان گر است - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

هرکسی که در امور سایر کشورها دخالت کند متجاوز و عدوان گر است

مولانا محمدحسین گرگیج با اشاره به بحران کشور سوریه، ضمن هشدار به متجاوزگران،دخالت در امور کشورها را نادرست توصیف کردند و بمباران های هوایی را به بهانه مبارزه با تروریسم بی نتیجه خواندند.IMG_5245

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شیخ التفسیر مولانا گرگیج، ایشان در فرازی از سخنانشان در خطبه های امروز(13 آذر94) شهرستان آزادشهر، با توجه به حملات هوایی برخی کشورهای اروپایی در سوریه اظهار داشتند: اخیرا بریتانیا هم بمباران سوریه را شروع کرده است، در حال نابودی بهترین زیرساخت های کشور می باشد و مردم بی گناه را می کُشد، پارلمان انگلیس هم به این حملات مشروعیت داده است، این هواپیما از فضای بالا چگونه افراد تروریست را از بی گناه تشخیص می دهد؟!

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر با بیان اینکه “کشور سوریه باتلاقی برای افراد مغرور و متکبر شده است” خطاب به متجاوزگران گفتند: توصیه بنده به همه اینست که خود را در آن باتلاق گیر نیندازند و مردم بی گناه را بمباران نکنند، در این روزهای سرد و سوزان آوارگان سوری پشت سیم های خاردار با شرایط سخت روبرو هستند.

مولانا گرگیج ادامه دادند: متأسفانه پس از حملات پاریس به ظن احتمال وجود تروریست در بین پناهندگان، کشورهای اروپایی مهاجر نمی پذیرند و مسلمانان را تروریست حساب می کنند، زن و کودک در سرما  ویا در دریا تلف می شوند، پارلمان بریتانیا که خود را مدافع حقوق بشر می داند اجازه تجاوز به خاک سوریه را صادر می کند، نباید به خاطر وجود یک گروه تروریستی یک ملت را نابود کرد.

عضو مجمع فقهی ایران با اشاره به سرنگونی یک هواپیمای روسی  توسط ترکیه و به دنبال آن افزایش حملات بی رحمانه روسیه در خاک سوریه بیان داشتند: پس از سقوط یک هواپیمای پوسیده روسی و کشته شدن خلبانش، غوغایی در دنیا به پا شد و روسیه هم بمباران های هوایی خود را پس از آن افزایش داد که از 500 نفر کُشته، 300 نفر آن غیر نظامی بودند، یک هواپیما چگونه از فضا، یک تروریست را از غیر تروریست تشخیص می دهد؟! بمباران های هوایی به جز تخریب  بلاد و تعذیب عباد، نتیجه ای را در پی نخواهد داشت.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش اضافه کردند: رییس جمهور روسیه به خاطر کشته شدن خلبانش شب و روز غوغا به پا کرده است که چرا ترکیه هواپیما را سرنگون کرد، طبیعتا هرکسی که به حریم دیگری تجاوز کند مورد حمله قرار میگیرد، در همان روز، ده بار به هواپیمای روسی هشدار داده شد اما توجهی نکرد، از دید شرعی اگر شخصی به خانه کسی حمله کرد صاحب خانه حق دفاع دارد.

عالِم سرشناس اهل سنت ایران، خطاب به کسانی که جهت منافع شخصی به سوریه می روند گفت: هشدار بنده به انسان هایی که برای منافع خود به سوریه می روند اینست که منافع خودتان را در کُشته شدن دیگران جستجو نکنید و به خاطر رسیدن به منافع نامشروع، خودتان را آنجا تلف نکنید که این بسیار مسأله بدی هست.

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش درعین حال تأکید نمود: امروز به بهانه مبارزه با گروه های خاص، کشوری را نابود می کنند و مردم بی گناه را می کشند، زیر ساخت های کشور را بمباران می کنند و همه را به تَوهُم وجود تروریست نابود می سازند، بر روی توهمات عمل می کنند و این درست نیست که انسانی از روی تَوهُم عمل کند و ویرانی به بار آوَرَد.

مولانا گرگیج، کسانی که به سوریه می روند را متجاوز و عدوان گر دانست و تصریح کرد: خداوند  مسلمانان را بیدار کند تا یک کشور اسلامی، این چنین تحت سیطره کفار قرار نگیرد، امریکا، اسراییل، روسیه و سایر متجاوزگران، هر کدام از سویی در کشور سوریه دست به حملات می زنند، ما اجازه دخالت در امور کشورها را به هیچ شخصی نمی دهیم زیرا این قانون اسلامی و بین المللی هست و هرکسی که به آنجا برود متجاوز و عدوان گر می باشد.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان این مطلب که ” محیط زیست ومنابع طبیعی رگ حیات ماست” بر ضرورت حفظ منابع طبیعی  و جنگل ها تأکید نمودند.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*